• Borkason

Män i glasögon

Detta kunde först ha blivit en "Är killar med glasögon snygga?"-fråga.

Men jag ska vara lite burdus och påstå att ett par glasögon på näsan sänker attraktionsvärdet hos män. Tyvärr. Vår skönhetskultur innehåller ju inte glasögon som attribut. 

Vad säger ni, kvinnor och män med glasögon?

• Svar på tråden Män i glasögon
  • PassionFlower
    Anonym (;-() skrev 2014-07-15 13:43:09 följande:
    Nej , tittar först på en människas skor .om du bryr dig om dig själv har du bra skor och rätt strumpor . Resten kvittar bara du är hel och ren .
    Nu blev jag nyfiken. Hur tänker du om en som går barfota?
  • Anonym (;-()
    PassionFlower skrev 2014-07-15 13:47:05 följande:

• Borkason
    Nej , tittar först på en människas skor .om du bryr dig om dig själv har du bra skor och rätt strumpor . Resten kvittar bara du är hel och ren .
    Vad är rätt strumpor då?
  • Monte

Det där är en gammal uppfattning om en persons status och även, på senare tid, om helhetssynen på var denne hamnar på välvårdad-skalan. Skor först- då är resten med vårdat.
  • Anonym (;-()

Beror på vart plus att du ska ha vårdade fötter . Jag är nog den enda kvinnan i Sverge på 50 + som inte älskar Ernst . På badstranden där det passar är det fin . Gäller samma för kvinnor . Om de är vårdade om sina fötter . Går inte igång på knästrumpor och sandaler särskilt inte med säkerhetsbälte bak .
  • Anonym (;-()

Helt rätt . Men mitt första intryck är att titta på fötterna . Om jag känner eller lär känna någon bryr jag mig inte . Men det är min fösta blick på om en man eller kvinna är attraktiv. Kalla mig ytlig men jag är sådan.
  • Stepph

Jag kan tycka att det antingen är snyggt eller fult. Sällan lagom. En man med rätt attribut i övrigt är lika snygg med glasögon som utan. 

Min man har glasögon och hade det första gången vi träffades. Jag föll pladask för honom. 

• Anonym (;-()
    Borkason skrev 2014-07-15 13:52:15 följande:

Vad är rätt strumpor då?

Låga vita enfärgade till kortbyxor svarta ankelsockar till långbyxor . Aldrig tubsockar och gubbar i gälla färger
  • Anonym (Lill)

Åh, nej, Jag tycker män med glasögon kan vara otroligt attraktivt.
     Det beror ju så klart på vilken typ av glasögon och om han passar i dem, men ett par kraftiga bågar som förstärker hans karaktär och får han att se intellektuell ut , kan vara så sensuellt!
    Se bara alla snygga män i reklam för glasögon tex ;)

• eslah
    Anonym (;-() skrev 2014-07-15 13:19:42 följande:

En man i glasögon är helt ok . Men en man i Foppatofflor kan aldrig bli snygg,

Nja, typen som använder dom tofflorna är inte riktigt min stil. För mycket svennebanan där frun heter Monika och barnen Pontus och Linnea.

Men står ändå fast vid att en porrig karl klär i allt, sen kan jag styla om honom om det är så. Glasögon är sexigt, men visst...ingen är sexig i Steve urkel-bågar, men det kan man byta.
Svar på tråden Män i glasögon