Inlägg från: Neithotep |Visa alla inlägg
  • Neithotep

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Vilken härlig tråd.. skönt att inte vara ensam om att vara leds! Är i V. 35 men är såå redo att inte vara gravid längre. Idag har vi 30c i skuggan här, 28 grader inomhus.. det är en pärs än var jag är! 

Angående igångsättning så vet jag inte om det skiljer så mycket mellan Umeå (som jag läste om tidigare i tråden) och Lycksele där jag valt att föda, men jag har fått gå på överburenhetskontroll på BF+15, skulle allt sett normalt ut skulle jag fått vänta till BF+21 innan igångsättning skulle vart aktuellt men det blev igångsättning på BF +17.

Har blivit igångsatt två gånger utav tre och första gången slutade det i akutsnitt (BF+10) och andra gången blev det vaginal förlossning (BF+17). Skulle aldrig välja snitt innan jag testat igångsättning även fastän den förlossningen som slutade i akutsnitt så försökte de i tre dagar att sätta igång, men det är ju bara så häftigt att föda barn vaginalt, inget kan ju riktigt toppa den känslan när man får upp bebis på magen efter att ha kämpat i flera timmar, tycker inte riktigt att det var samma känsla med snittet.. 

• Neithotep
    larssonkaa skrev 2014-07-24 21:24:56 följande:

Snyggt då med felvänd bild... Men alla vet väl hur en spjälsäng ser ut. Var mest lite nöjd med mig själv som orkade göra något ikväll och behövde "skryta" lite ;)

Bra jobbat!

Har bara tagit itu med disk och tvätt idag (och lekt med grabbarna) men känner att det räcker nog så bra som ansträngning. Här har vi fortsatt över 30c i skuggan och värmevarning klass 2 utfärdad till lördag.. suck!! Samtidigt så känner jag mig ursäktad från diverse trädgårdsarbete i denna hetta ;).
  • Neithotep
    thefee skrev 2014-07-24 22:07:12 följande:

Bebisen verkar ha läst mina i lägg om att det är lugnt i magen för ikväll var karater sparkarna igång igen;)

Men gud så varmt det är!! Har alla fönster ch dörrar upp men ändå står det stilla på 28grader här inne... hur ska man kunna sova i denhär värmen?? Hoppas verkligen att det blir svalare snart. Skulle klara mig bra med bara 23grader typ. Då kan man ju kanske göra något annat än ligga stilla som en strandad val och flåsa och svettas så fort man ens tänker tanke på att göra något. I morgon måste vi dock städa för det ser ut som ett bombnedslag här hemma med kläder och leksaker överallt, bokstavligen.

Vi sover med fönstret öppet och så kör vi en fläkt på högsta nivå hela natten, annars skulle jag inte få en blund. Fläkten följer f.ö. med mig i alla rum.. :)
  • Neithotep

Grattis fayefaye! 

Hade också väldigt långt mellan värkarna när jag väntade trean, minns att de började med 20 minuters mellanrum och höll sig så rätt länge, det började på en torsdag och natten mot lördag så gav de mig värkdropp så att det hela skulle sätta igång ordentligt. Jag har drygt 10mil till förlossningen och hade redan kört in en sväng, kört hem och kört in igen så de tyckte väl inte att jag skulle behöva åka hem en gång till :P. 

Jag är 28 år, bor strax utanför Umeå. Väntar mitt fjärde barn, maken har ett barn sedan tidigare så det blir familjens femte och även här sista.. Barnen är födda -04,-05,-07,-09.
    Arbetar som administratör i en liten kommun.

Just nu funderar jag på att väcka barnen så de kommer i säng någon gång ikväll, samtidigt är det skönt att vara ensam vaken i huset också. På söndag ser det ut att bli "endast" 27c och sedan går det nedåt nästa vecka och jag längtar såå.. som någon annan sa så är det väl fint väder men jag är inte i skick att uppskatta det just nu! 

• Neithotep
    larssonkaa skrev 2014-07-25 15:43:59 följande:

Tack för alla svaren! Då släpper jag det nu! :)

Får du inte lämna urinprov när du går på besök? Tänkte om äggvita, det är inget min bm säger något om men det är för att det inte visar på något konstigt :).

Mitt sfmått sjönk med en utav pojkarna mot slutet, fick mindre fostervatten men det kände både jag och min bm så hon borde väl nämt om hon misstänkte det.

Nu har jag svalkat av mig i en sjö, känns så skönt just efter.. blandaren i vår dusch är trasig så kallduschar går inte här :/
  • Neithotep
    Hjärta i norr skrev 2014-07-26 15:33:23 följande:

Grattis till er som fått era små äntligen!

Själv är jag övertygad om att bebis väntar ut svalare temperaturer för min skull hehe, kan ju alltid försöka se det ljusa i att inte behöva gå igenom en förlossning i detta värmeslag som råder.

Haha ja det är rätt inställning!
  • Neithotep
    larssonkaa skrev 2014-07-26 22:54:51 följande:

Hörni, vad tror ni om detta;

Har suttit och räknat efter, har nämligen länge undrat över bf-datumet jag fått. Har för mig att man först sa 1/8 & sen ändrade till 31/7. Men jag har länge haft en känsla av att det inte är korrekt och nu ikväll satte jag mig och räknade efter. Och enl MINA uträkningar så borde bf bli 4/8! Inte 31/7 eller 1/8!

Om jag räknar fr då jag gjorde första UL och hur långt gången dom sa då att jag var, så blir förlossningsdatum 4/8. Men varför står det inte det i min journal då? Det gör ju inget egentligen eftersom det står ett tidigare datum isåfall, men det vore ju värre om det var tvärtom! känns inte särskilt tryggt om man inte är noga med det?? Det skiljer ju endå 5 dagar på 31/7- 4/8 och det är långa dagar om man börjar gå över tiden tänker jag...

Får/ kan dom verkligen slarva på det viset? Eller är det jag som överreagerar (igen) och gör större väsen av det i mitt huvud än vad som är nödvändigt..?!

Men om rul gav det datum (31/7) så gäller det oavsett tidigare ul eller uträkningar :).
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida