Klago/gnälltråd för oss höggravida
Vilken härlig tråd.. skönt att inte vara ensam om att vara leds! Är i V. 35 men är såå redo att inte vara gravid längre. Idag har vi 30c i skuggan här, 28 grader inomhus.. det är en pärs än var jag är!
Angående igångsättning så vet jag inte om det skiljer så mycket mellan Umeå (som jag läste om tidigare i tråden) och Lycksele där jag valt att föda, men jag har fått gå på överburenhetskontroll på BF+15, skulle allt sett normalt ut skulle jag fått vänta till BF+21 innan igångsättning skulle vart aktuellt men det blev igångsättning på BF +17.
Har blivit igångsatt två gånger utav tre och första gången slutade det i akutsnitt (BF+10) och andra gången blev det vaginal förlossning (BF+17). Skulle aldrig välja snitt innan jag testat igångsättning även fastän den förlossningen som slutade i akutsnitt så försökte de i tre dagar att sätta igång, men det är ju bara så häftigt att föda barn vaginalt, inget kan ju riktigt toppa den känslan när man får upp bebis på magen efter att ha kämpat i flera timmar, tycker inte riktigt att det var samma känsla med snittet..