Inlägg från: Neithotep |Visa alla inlägg
  • Neithotep

Klago/gnälltråd för oss höggravida

thefee skrev 2014-08-05 16:42:09 följande:

Får fel i huvudet snart! Allt sonen gör går mig på nerverna. Maken tycker synd om sig själv för att yak fick jobba övertid idag. Det är så jävla varmt att man svettas bara av tanken på att röra sig ens lite. Provade mäta runt magen idag eftersom jag förra gången mins att jag var 108cm runt hela magen vud naveln. Samma mått har jag nu vilket betyder att jag kommer bli ännu större den här gången! Herregud blir det inte svalare snart kommer jag dö av värme slag!

Ja det är äckligt varmt.. Vi bor mest vid olika sjöar om dagarna, då får jag känna mig som människa ett tag.. :)

Det här var dagens sjö och den fina stranden låg helt i skugga, precis vad en höggravid behöver!

• Neithotep
    larssonkaa skrev 2014-08-05 17:14:59 följande:

Håller med, det är bara vidrigt varmt. Och här blev vi tvungna att stänga alla fönster på förmiddagen... Har inte gått att vädra på hela dagen pga röken fr skogsbranden. Bor i Västerås, det är endå typ 3 mil fr branden men röken har bitvis legat tjock... Helt galet! Och det är helt galet kvavt inomhus nu. (Fast det finns dom som har det tusen ggr värre just nu så jag vill/ borde egentligen inte klaga..)

Säg åt din make att han får underhålla sonen och sen låser du in dig i sovrummet eller något, tills humöret är under kontroll ;) lite egentid och utrymme att andas kan göra underverk!

Oj då, vilken hemsk brand! Och jobbigt att inte få ha fönsterna öppna.. hoppas ni har fläkt!
    thefee skrev 2014-08-05 17:27:27 följande:

Åh vad det ser skönt ut! Skulle mer än gärna ligga där och guppa hela dagen nu!

Vi är bjudna till en sommarstuga på fredagkväll men det kommer vara troligen många andra där efterOm hela makens familj är bjuden så vet inte om jag vill åka dit med sonen då han inte lyssnar vissa gånger. Ljuvliga trotsålder... så blir han lätt så ivrig oh vill göra som dom större barnen och dom kommer säkert simma och det vill/ kan jag inte eftersom mina bröst är förstora för min bikini. Vilka världsproblem man har alltså ;)

Inte lätt med barn i trotsåldern när man är fylld av hormoner! Jag kan heller inte ha bikiniöverdelar längre så jag badar i tubtoppar oftast, ibland mjuka sport-bhar.
  • Neithotep

Haha vilken dröm!! Jag drömde att jag hade en affär med Alexander Skarsgård.. Inte lika skönt att vakna upp från! ;)

Ni som fått hinnsvepning, har ni bett om det eller har er bm tagit upp det? Och isf när har hon gjort det? Detta är min fjärde graviditet men har aldrig fått något sådant förslag. Tänker om jag haft otur med bm eller om det är något jag skulle bett om själv.

• Neithotep
    Mamma05081214 skrev 2014-08-07 07:11:30 följande:

Idag kl 10 blir jag igångsatt, bf+15. Snart får vi äntligen träffa lillebror. Längtar!

Lycka till!

Jag känner likadant trots att det är fjärde förlossningen, jag kan ju inte påverka om barnet är friskt eller skadas under förlossningen, det är bara att hoppas på det bästa!

Har blivit igångsatt 2 gånger tidigare och båda gånger var tappen omogen, ena gången slutade det i akutsnitt efter tre dagar och andra gången i vf efter 1,5 dagar.. så jag skulle inte utesluta igångsättning även om tappen var omogen.

Jag har ringt specmödravården själv de gånger det vart någotv eftersom det ändå är de som skickar remiss till förlossningen. Då slipper man dra samma sak för bm, specmödravården och förlossningen. Det har aldrig vart något problem.

Här sätter de inte igång förrän tre veckor över tiden om allt ser bra ut, jag fick gå på överburenhetskontroll på bf+15 en gång och hade jag inte haft slut på fostervatten hade de inte satt igång då :/.
  • Neithotep
    Limaliie skrev 2014-08-08 15:04:50 följande:

Förlåt för sent svar, vart fullt upp med allt. Astrid har kommit, hon kom natten mellan tis-ons i akut snitt.  Men vi får bra, men jag fick en infektion och bebben blev stressad samt öppnade jag mig inte av igångsättningen så det blev snitt.

Får åka hem imorgon,berättar mer då

Ska läsa igenom tråden då men jag hoppas  ni fått era bebbar nu och i så fall, stort grattis

Grattis!

Ja visst skulle det vara skönt att få lite tidigare, känner också att jag gjort nog med övertid under mina dagar.

Har vart och kört fyrhjuling offroad idag och tänkte när jag körde att det guppade så mycket att det kanske ville sätta igång något? Men jag har ju tre veckor kvar så det var väl att hoppas på för mycket ;).
  • Neithotep

Har blivit igångsatt med cytotec två gånger och det har inte hänt något farligt.. slutade med akutsnitt en gång men det hade inte med det att göra :).

Men visst är det häftigare när det startar av sig själv, att känna att min kropp kan minsann också. Däremot var förloppet ändå lika segt och utdraget när det startade själv så denna gång spelar det ingen roll för mig om det startar själv eller med hjälp på traven.. bara bebis kommer ut och det går bra så är jag supernöjd! :)

• Neithotep

Är också sjukt leds! Jag städar idag för att vi ska ha främmande ikväll och jag måste ta pauser hela tiden.. känns inte så effektivt. Misstänker att idag blir första dagen på länge vi inte kommer att uppsöka någon sjö då jag kommer att ha sjukt mycket foglossning efter dammsugningen.

Ska göra en panacotta med choklad, vanilj och vinbär i alla fall, så jag har något att se fram emot ikväll :).

• Neithotep
    larssonkaa skrev 2014-08-09 16:01:53 följande:

Min börjar bli otålig på bebis ankomst.. Trodde jag aldrig, han verkar annars så cool med allt det här... Häromkvällen drog han med mig ut på promenad t ex. Och han har börjat fråga om jag känner att ngt skulle vara på g. Lite rart på nå vis! :) (fast stundtals misstänker jag att han mest bara inte vill gå till jobbet på måndag.. Haha...!)

Haha så kände min man inför att gå tillbaka till jobbet efter semestern, att bebisen gärna hade fått komma då!
  • Neithotep
    larssonkaa skrev 2014-08-09 23:20:18 följande:

Stämmer in i klagandet... Kom uuuut nu då bebis!!! Jag är så less på det här! Bf+ 10 i morgon! Och jag är stelare, tjockare, tröttare och mer otymplig än någonsin. Känns som att varje dag är en evig lång väntan bara..

Åh hoppas bebis vill ut snart!
    Mamma05081214 skrev 2014-08-10 09:10:54 följande:

Vårt fjärde lilla underverk har äntligen kommit i fredags 8/8 kl 01.40 kom vår älskade Neo efter igångsättning på bf+15.

Stort grattis!!
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida