Inlägg från: Neithotep |Visa alla inlägg
  • Neithotep

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Limaliie skrev 2014-08-01 07:51:25 följande:

God morgon tjejer!

Hur har ni det? Hänt något för någon?

Här är det som vanligt och jag vaknade upp med ett jävla humör känns det som. Roligt. Men det är nog för jag är nervös inför idag, om vad läkaren ska säga. Om vi ska behöva vänta ännu mer...jag är så otroligt trött på det här och vill bara allt ska vara över.

Jag vet inte om jag inbillar mig men jag tycker jag känner bebisen mindre, ska ta upp det med läkaren. Visst känner jag henne och i omgångar är hon aktiv men inte som innan riktigt.

Jaja,,,,4 timmar kvar...puh.

Lycka till idag!!
    thefee skrev 2014-08-01 08:11:53 följande:

Hade en hemsk natt. Vaknade och skulle gå och kissa men jag fick knappt en fot framför den andra för ryggen gjorde såå ont! Har aldrig gjort så ont tidigare kändes som hela ryggen låst sig. Kom mig med mycket möda till toan sen känndes det lite bättre när jag gick tillbaka och inte alls samma smärta nu på morgonen. Lite öm i korsryggen men inget jämfört med i natt.

Bokade tid för tul i vecka 36 nyss så nu hoppas jag att dom närmsta veckorna går riktigt fort!

Lider med dig, kan också få skitont på natten när jag ska gå på toa, det är som att kroppen är en gammal rostig maskin som behöver oljas in.. (Men jag har ingen olja som hjälper förstås).
  • Neithotep

Jag är född 21 och mina barn är födda 22,22 och 11. Maken är född den 11. Hans dotter är född 22 och hennes mor den 23.

Jag testade allt med de två första barnen, mirakeldryck, gå i trappor, ananas osv men blev igångsatt med båda på övertid. Med trean testade jag inget och han kom en dag innan beräknad helt på eget bevåg.

Dricker hallonbladsteet nu och har sammandragningar varje dag, vissa gör rätt ont och de är regelbundna, håller tummarna att de har någon verkan och att det inte blir så långdragen förlossning som de tidigare.

Hoppas ni på övertid får ut era bebisar snart!!

• Neithotep

Har heller aldrig skrivit någon sådan.. har sagt på plats Hur jag vill ha det. Epidural och lustgas, har inget behov av att känna mer smärta än nödvändigt :)

• Neithotep
    larssonkaa skrev 2014-08-02 21:56:56 följande:

Jag tänker att om man skriver exakt hur man tror att man vill ha det så lär man ju bara bli besviken? För man kan väl inte veta alls hur det kommer att bli? Och som sagt, vet knappt vad jag ska föreställa mig..

Har nog blivit lite förvirrad av allt jag läst. Hade nästan fått för mig att om inte jag säger något om epidural så kommer ingen erbjuda det heller, t ex. Jag tänker mig att förlossningspersonalen väl guidar en igenom efter bästa förmåga och jag hoppas att dom erbjuder smärtlindring som dom tycker skulle "passa"? Bryter man benet t ex så skiter ju inte doktorn i att gipsa bara för att jag inte ber om det.

nej men precis, jag blev erbjuden epidural när jag haft värkar ett dygn, de såg väl att jag började vara leds :). första vaginala förlossningen fick jag epidural innan jag börjat öppna mig och andra när jag var öppen 5cm typ.. så skönt att få vila lite innan det var dags för krystvärkar!
  • Neithotep
    larssonkaa skrev 2014-08-04 06:31:35 följande:

Vaknade strax före fem och det molade i magen och jag hade liksom en stickande känsla bak i ryggen. Trodde att något var på g.. Men nä då, det gick över snabbt och sen inget mer. Hade verkligen hoppats att bebis skulle komma innan sambon gick tillbaka till jobbet, men nu är han där och jag har huset för mig själv. Ååh vad jag vill att bebis ska komma idag!!!

Visst känns det tråkigt att bli själv igen idag, synd att det inte var på riktigt. Och vad fint ni har gjort till bebis!

Vi har 7 rum i huset men kommer ändå behöva slå upp en ny vägg i ett utav de större rummen när bebisen ska få ett eget.. gissar att han kommer få sova i vårt rum rätt länge ;).

Det här är sista graviditeten även för mig men det känns bara skönt, skulle vara superskönt om den kunde avslutas tidigare än beräknat också!

Ni som fått hinnsvepning av bm, har ni bett om det? När görs det som tidigast? Har fattat det som att kroppen måste vara lite redo för att de ska göra det, stämmer det?

Nu ska jag väcka barnen så det blir någon ordning även på deras dygn! :)
  • Neithotep

Lycka till limaliie!

När jag väntade tredje barnet blev maken av med körkortet så mamma som bor 7 mil bort fick komma och skjutsa oss våra 12 mil till bb :). Vi har närmare till umeå bb (4 mil) men har valt att föda alla gånger på ett mindre som ligger längre bort.

• Neithotep
    Hjärta i norr skrev 2014-08-04 18:48:28 följande:

Det är verkligen värkar det här! Shit, nervositet samtidigt med förväntan..

Haha förresten, den byhålan utanför Umeå du nämnde är numera min hemkommun (föredetta 08:a är jag). Bor dock ännu mer på landet, så vi har mer än 5 mil till förlossningen.

Åh vad spännande, lycka till nu!!

Nordmaling är även min hemkommun haha, så nog är världen liten allt! Jag bor i en by som heter Gräsmyr.
  • Neithotep
    thefee skrev 2014-08-04 20:18:57 följande:

När packade ni bb väskan?

Funderar lite på att packa lite kläder och sånt redan men tycker det är så svårt när jag inte vet vad jag kommer använda dom sista veckorna för kläder.

Jag packade häromdagen. Är i v.37. Tog byxor och tshirts.. tänker att det nog inte är så noga, bara jag ryms i kläderna så är jag nöjd :). Misstänker att jag inte kommer vilja ha en kort kjol oavsett väder just efter förlossningen ;).
  • Neithotep
    Hjärta i norr skrev 2014-08-05 02:47:05 följande:

Vi bor i Lögdeå

Blä denna förlossning är seg... Har inte hänt mycket med tappen. Fick sovdos med bricanyl, morfin och sömntablett men inte riktigt hjälpt. Får fortfarande värkar som gör att jag inte kan somna men viss vila har jag ändå fått så alltid något.

Då ses vi kanske på öppna förskolan i höst :).

Åh lider med dig, det är inte kul när förlossningen drar ut på tiden så där. Håller tummarna att du får träffa din bebis nu på förmiddagen!
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida