Inlägg från: Neithotep |Visa alla inlägg
  • Neithotep

Klago/gnälltråd för oss höggravida

sladdmamman skrev 2014-08-22 16:05:04 följande:

Grattis pernillawaxin!

Larssonkaa, har själv gått igenom något liknande och man har ett stort behov av att få berätta om och reflektera över vad man gått igenom. Härligt att det har gått bra trots allt

Nu över till dagens gnäll...känner mig trött, sur, hungrig och proppmätt på en gång. Har några saker jag skulle vilja ha gjort innan bebisen kommer men har svårt att komma igång. Några grejer behöver jag dessutom hjälp med men vill inte vara jobbig och tjata heller då min man gör det mesta i hushållet redan som det är just nu.

Väskan är heller inte helt färdigpackad. Vet inte vad jag ska packa för kläder till mig. I nuläget har jag lagt ner hygienartiklar, pappren från bm samt kläder till bebisen. Tofflorna använder jag dagligen så dem kan jag inte packa än. Nåja, bara jag får med mig hårsnodd och lypsyl till själva förlossningen så får väl maken åka hem och komplettera efteråt om det behövs...

Ja hårsnodd är ju ett måste! Och laddare till telefonen.
  • Neithotep
    thefee skrev 2014-08-22 16:54:21 följande:

Kollade vad sonen var beräknad att väga i samma vecka faktiskt exakt samma dag och han var 200gr mindre! Hoppas jag inte får en stor bebis typ 4kg den här gången. Men dom kan ju inte vara exakta på ul så man får väl räkna med +- några 100gr. Men han tyckte inte jag behövde komma på flera ul så antar att hon inte är större än normalt då.

Det är ingen skillnad att föda barn på 3,8 kg eller 4,1 så det är nog ingen skillnad på 3,7 och 4. Kanske är det skillnad om huvudomfånget är stor skillnad på men jag tänker mig att det gör skitont vilket som :-P.

Är så superleds nu, vill bara ha ut bebisen.. v.40 på söndag och det innebär i värsta fall att jag kan gå 28 dagar till. Suck! Imorgon är det kalas för min sjuåring, 20 barn tackade ja och jag är sjukt opeppad..
  • Neithotep

Jag har ringt efter varje förlossning och begärt ut journaler. Hamnade också på op sista förlossningen och i min värld var det på liv och död men i journalen såg det mindre dramatiskt ut. Förlorade 2,8 L blod men det är fantastiskt hur kroppen återhämtar sig!

• Neithotep

Jag har bara ringt till förlossningen om journalen, samma nummer som när jag åkt in . Jag fick järn intravenöst vid tre tillfällen under två veckor efteråt, minns att jag vid första tillfället, typ fyra dagar efter förlossningen hade 79 i järnvärde så jag borde ju vart trött tycker jag.. Men man är väl som i sin egen lilla bubbla i början med bebisen så det är inget jag lagt på minnet. Be att få kolla hb och järnstatus så du får hjälp om du är jätteslut med!

• Neithotep
    E2012smamma skrev 2014-08-24 12:21:33 följande:

Å fy :( vad jobbigt. Lågt kan man inte göra så mkt åt va?

jag har mellan 110/60 och 125/60

Känner av ibland att jag får blodtrycksfall men eftersom jag satt på tunnelbanan just denna gång gissade jag på sockret.

Eller så ville jag innerst inne bara smälla i mig en pucko :)

Haha det var ju en himla bra anledning att få köpa en pucko hur som haver .

Sover också riktigt dåligt, vaknar och kan inte somna om.. 6 dagar till bf men det känns som att det är minst två veckor bort iaf. Blir nog en septemberbebis. I familjen är vi födda jan, feb, mars, april, maj, aug.. så det passar väl bra om det blir september så har vi snart fyllt upp hela året :-P.

Något roligare är att vi snart fått upp altantak, ska bli skönt att kunna ha bebisen sovande ute i vinter!
  • Neithotep

Åh vad skönt att få så mycket gjort thefee. Jag har mest bastat och slappat. Ursäktar mig med att det är vilodagen :-P.

• Neithotep
    thefee skrev 2014-08-24 19:33:11 följande:

Spelin: grattis till dottern!

Känns som att alla har börjat få sina bebisar men själv får man sitta med sin kula i bra många veckor ännu. Den som väntar på något gott..

Haha jag kommer nog vara kvar här med dig ett tag tyvärr!
  • Neithotep

Ja hoppas den gör nytta maho!

Och lycka till livets under, bara en kväll till som gravid, guuuud så skönt!!

• Neithotep

Brukar bli så med sötsuget när man ammar. Har dock stått emot det alla tre gånger (vikten av att få tillbaka min kropp har vägt tyngre), det går säkert att googla på så får ni en förklaring till varför .

Jag är supertrött idag, vill bara sova bort hela dagen men måste köpa skor (kan ju inte ha mina vanliga!) Till ett bröllop på lördag, är beräknad då och hade hoppats på att få komma med bebis men det blir nog att komma med stormagen..

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida