Inlägg från: Neithotep |Visa alla inlägg
  • Neithotep

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Jag slänger ut katten på natten, orkar inte höra hans jamande. Barnen sover snällt här (en kommer ned till oss varje natt) men jag vaknar också mitt i natten och har svårt att somna om. Försöker ändå väcka de någorlunda tid, nästa vecka drar ju skolan igång igen och då måste vi upp vid 7 varje morgon :/.

• Neithotep

Jag har handlat kläder inför skolstarten nästa vecka idag, det är riktigt jobbigt och varmt att gå i butiker nu märkte jag, blev inte mycket onödiga inköp!

Har även bakat cupcakes och rulltårta och försöker nu som bäst att hålla mig från att sitta och äta det.. vattenmelon är ju nääästan lika gott.

Nä det är väl inte för tidigt att packa väska och bädda säng, det måste ju ändå göras någon gång :).

• Neithotep
    Halley skrev 2014-08-14 20:50:25 följande:

Jag räknar med att bli igångsatt imorgon (eftersom vatten gick igår men jag inte har några värkar) och jag är också nervös! Man vill ju helst att det ska komma igång ordentligt av sig själv. Har 1-2 sammandragningar de flesta timmarna och slemproppen lossnade idag. Men det räcker ju inte. Kom igen nu kroppen och sätt igång!

Lycka till idag! :)

Jag har vaknat av sammandragningar mest hela natten och skulle helst av allt bara somna om nu, men har gett mig tusan på att väcka barnen tidigare idag så vi får i säng dem i tid ikväll..
  • Neithotep
    larssonkaa skrev 2014-08-15 16:09:35 följande:

Alltså.. Jag kommer nog hinna driva mig själv till vansinne innan det är dags för igångsättning i morgon. Börjar bli sjukt nervös... Sitter och känner efter hela tiden och tar varje sammandragning som ett tecken på att ngt kan vara på g.

Skulle behöva godis och glass i enorma mängder. Får nog lov att skicka mannen min till affären om jag ska överleva den här kvällen. Och natten.... Hur f*n ska man få nå sömn inatt??? :O

Spännande ändå, bara en dag kvar! Jag skickade precis två av pojkarna på affären för att köpa lakritspengar, äntligen fredag typ (har redan tryckt en påse idag ;) ).
  • Neithotep
    Lurifax skrev 2014-08-16 06:12:54 följande:

Wiiie! För en stund sen gick mitt vatten, inga värkar ännu, bara lite molvärk till och från. Kl 11 ska vi in på vattenkontroll, ooooh vad spännande det här är! =)

larssonkaa skrev 2014-08-16 08:16:15 följande:

Ser ut att kunna bli en baby-boom här under helgen ju :)

Ska snart ringa förlossningen och fråga vilken tid vi får komma. Fy fan, minns inte när jag var såhär nervös sist..... Känns som om jag skulle behöva skita och kräkas samtidigt ungefär (sorry detaljerna!) :O

Lycka till, hoppas det blir snabba förlossningar så ni får träffa era bebisar idag :).
  • Neithotep

Grattis halley!

Lider med dig larssonkaa, med första barnet gjorde de så med mig i tre dagar, satte igång på morgonen och gav sovdos på kvällen, tredje eftermiddagen blev det snitt. Hoppas att det vill starta för dig idag, håller tummarna!

• Neithotep
    Limaliie skrev 2014-08-17 11:53:42 följande:

Igångsättningar är ett jädra gissel har jag insett, och inser också hur ofta det slutar i snitt. Så gjorde det ju även för mig.

Hoppas ni som får igångsättning slipper kämpa länge, snitt är  helt ok att gå igenom och för oss var det bara skönt när beslutet togs. Måste säga att jag inte har ont alls efter snittet idag, magen är plattare än innan jag blev gravid och har rasat 14 kg

Så återhämtningen behöver inte ta längre tid efter ett snitt heller eller magen gå ner saktare

Ja det är nog väldigt olika, min kropp har definitivt återhämtat sig snabbare efter de vaginala förlossningarna än snittet.

Går in i v.39 idag och på torsdag ska de kolla på förlossningen om jag är redo för igångsättning, hoppashoppas! Är så leds på dessa förvärkar, vill ha ut bebis nuu..
  • Neithotep

Min mellanson fyller 22 och blir jag igångsatt blir det den 21 så det kan ju komma att krocka. Han har kalas för 21 barn den 23 så då måste jag vara fit for fight.

I övrigt delar han födelsedag med min dubbelkusin. Min yngsta delar födelsedag med min faster.. lätt att komma ihåg när de fyller år! :) det jag kan tänka mig om de fyller samma dag som sina egna kusiner är väl att man får prata ihop sig om vilken dag man får ha kalas.

• Neithotep
    Limaliie skrev 2014-08-17 18:07:09 följande:

Ja det är såklart olika ville bara belysa att det inte nödvändigtvis är så att återhämtningen är segare efter snitt.

Men får man verkligen igångsättning om man gjort snitt? Har hört att man inte får det pga en liten liten risk för att livmodern ska spricka eller nått av värkstimulerande?

Oj det har jag aldrig fått höra något om. Blev snittad med ettan, igångsatt med tvåan och även fast trean startade spontant så slutade det med värkstimulerande. De har inte sagt något om det den här gången heller. Får fråga på torsdag!
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida