Inlägg från: Neithotep |Visa alla inlägg
  • Neithotep

Klago/gnälltråd för oss höggravida

blåttmoln skrev 2014-08-29 06:23:25 följande:

Han kanske börjar bli spänd inför sitt syskon? Att även han känner att det snart är på gång? Jag vet inte jag spekulerar bara :)

Jag tror för övrigt att mitt vatten börjat sippra ut... Så skickade sambon i säng nyss så han får sova lite (han jobbar natt). Haha vi satt i soffan o så skulle jag gå upp och göra något så tog han mig på låret och uppåt o uttrycker

Uuuuu det är ju alldeles blött här.. Luktade ingenting heller så.. Hoppas på det bästa nu :D bf+2 idag!

Haha vilken överaskning för honom! Håller tummarna för det!

Vi har alltid låtit våra barn komma över till oss när de vaknat på natten och då har alla fortsatt sova, femåringen kommer ff ned ibland (ibland tar han med sig sjuåringen) och jag tycker det kan vara rätt mysigt. De är bara små en gång tänker jag, de blir verkligen stora fort!
  • Neithotep

Kom ihåg att jag hade plastfolie mot bröstvårtorna med första barnet så då blev det inte torrt någon gång.. Med de andra måste bröstvårtorna vart as å härdade för jag kan inte minnas att jag hade ont då.

• Neithotep

Har också vart hos bm idag och bebis är fixerad, de tre tidigare har vart rörliga till förlossningen så det känns kul.

Hon kände även på tappen och den var framåt, mjuk, 1cm och jag var öppen 2cm.. Någon som vet vad det innebär? Bådar det gott att förlossningen kommer starta av sig själv denna gång?

Välkommen 10barn, bra jobbat med så många barn!

• Neithotep
    blåttmoln skrev 2014-08-31 02:33:59 följande:

Helvete :D där gick vattnet!! O jag som mått så illa... Spydde vid 22 sovit typ 2-3 h mådde illa när jag vaknade o behövde spy efter att jag kissat... Då rinner något till så sätter i en binda o sätter mih i soffan. Sambon är ute på någon bilgrej så han ringde mig o precis då går det ännu mer vatten som om något släppte! Får se om värkarna kommer igång annars ska jag ringa till förlossningen 8:30 :)

Spännande och lycka till!!

Vill så gärna att min förlossning startar nu också, vi har barnvakt i helgen så det skulle passa såå bra! :)
  • Neithotep

Bf+1 idag och som andra dagar bara förvärkar. Har vart på möhippa och bröllop i helgen och idag ska fira ett utav barnen, så ikväll passar det ju ypperligt för bebis att komma ut.. tyvärr vill de sällan ut när jag vill det! Ska storstäda imorgon och jsg hoppas verkligen att det är sista gången med jättemage och foglossning..

• Neithotep

Grattis blåttmoln!!

Håller med 10barn om att varje dag är en dag för mycket. Hade sett fram emot att lämna femåringen på dagis 15h den här veckan (han har fått ha extralångt sommarlov) och jag är superförkyld med jobbigt halsont så jag tänkte storstäda sen sova på dagens fem ensamma timmar, men så har de planeringsdag på dagis idag så det är stängt.

Eftersom jag skulle vara så utvilad hade jag också lovat skolbarnen att ta med kompisar hem så det blir väl full rulle i eftermiddag :-/. Måndag i sitt esse!

• Neithotep
    thefee skrev 2014-09-01 10:50:33 följande:

Grattis blåttmoln!

Ska till bm idag om en stund. Tycker det är så skönt att gå dit och prata av sig lite och få höra hjärtljuden. Tror jag kommer gå varje vecka nu fram till bf och sen blir det väl 2gånger i veckan om dom intr ändrat sedan sist jag var gravid. Fattar inte att det snart är över. Börjar nästan få kalla fötter nu och vill inte alls föda barn men jag vill inte vara gravid heller haha.

Ni som blivit snittade. Är det jobbigare att bli snittad med andra barnet tänkte när man har ett eller flera barn att ta hand om från förr? Vill verkligen inte bli snittad eftersom jag tror det skulle bli så mycket jobbigare när sonen är så liten än. Fast jag har inte burit honom på flera veckor pga ryggen i stället får han hålla min hand eller så får pappa bära.

Oj vad ofta ni går! Jag började gå en gång i veckan nu först på övertid, gick varannan vecka innan. 

Blev snittad med första barnet och som jag minns det kunde jag börja bära lite tyngre (än ex, bebisen) efter två veckor, jag tror säkert det går bra om sonen förstår att du har ett sår på magen så att du inte kan lyfta honom direkt efter förlossningen på samma sätt som han förstår att du har ont i ryggen nu. 
  • Neithotep
    sladdmamman skrev 2014-09-01 12:07:46 följande:

Grattis blåttmoln!!! Skönt att det gick så snabbt när det väl kom igång!

Själv är jag på väg att bli förkyld och har en förkyld son hemma idag. Sovit dåligt inatt med förvärkar och hhuvudvärk. Blivit lite ambivalent nu. Är väldigt trött på att vara gravid och vill föda nu samtidigt som jag inte vill föda när jag är förkyld.

Nåja, inget som jag kan påverka ändå....

Är också förkyld men föder gärna nu ändå, tänker att när värkarna är igång så känns nog inte halsontet och då tänker jag nog inte på snuva.. Men mest vill jag ju bara få föda nu!!
  • Neithotep

Har också en svägerska som fött fyra barn varav första med sugklocka och resten som vanligt.. minns att hon inte tyckte att det var fränt med sugklockan men hon blev tydligen inte rädd för fler förlossningar iaf :).

Bf+3 idag och jag ser fram emot besök hos bm imorgon. Hon har lovat hinnsvepning och jag håller verkligen tummarna att det ska fungera, av vad jag förstått är det lite 50/50.. Men med mjuk mogen tapp och när jag är öppen lite ökar väl oddsen hoppas jag!

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida