Inlägg från: Neithotep |Visa alla inlägg
  • Neithotep

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Pju, har krattat och huggit torkad lera i solen (!!) ett tag nu och är heelt genomblöt, jag får förstås skylla mig själv men jag måste ju få något gjort i sommar trotsv denna värme.. blir nog att uppsöka en sjö eller havet nu i eftermiddag och bara ligga i vattnet och svalka av mig..

Jag stirrar också blint på bfdatum trots att de två första inte kom ut självmant (bf +10, bf+17) men trean kom dagen innan bf så hoppet finns ju!

Dricker tre koppar hallonbladste om dagen nu, ska bli spännande att se om det har någon effekt!

• Neithotep
    larssonkaa skrev 2014-07-27 12:39:36 följande:

Var köper man sånt hallonbladste? Hade aldrig hört talas om det innan jag började läsa om det här på Familjeliv.

Jag googlade "köpa hallonbladste online" och kom till en hälsokostaffär som sålde det, fick det två dagar efter att jag beställt :). Tappade mycket blod sist och fick åka på op för att ta ut moderkakan och det står att det ska hjälpa mot sådant så jsg håller tummarna :).
  • Neithotep

Vi har tagit bort blöjan helt för alla barn. Det skiljer 1,5 år på tvåan och trean så vi hade två blöjbarn hemma i ett år men det gick fint, det var mycket enklare än att hålla på och pottträna samtidigt som jag ammade ;).

Gud så skönt det är ute på kvällarna, sitter och bara njuter (och surfar)!

• Neithotep
    larssonkaa skrev 2014-07-28 10:25:20 följande:

Inga nya bebisar? Kände av lite molvärk när jag klev upp i morse. Men det gick snabbt över...

Har haft en bättre natt än på länge. Fönstren stod på vid gavel igår kväll och det har varit mkt svalare inne inatt än vad det varit på länge.

Vad skönt med lite sömn! :)

Jag vaknade inatt med onda sammandragningar, kom var femtonde minut typ, har ff sammandragningar men är mindre smärtsamma nu.. Har en månad till bf så det är ingen bebis på g, kanske har hallonbladsteet någon verkan.
  • Neithotep

Grattis happy14!

Jag är i v. 36.. Har alltså en evighet kvar av denna graviditet :P

• Neithotep

Åh vill också ha lite regn och mulet, klippte också gräset imorse och det är såå hett i solen. I eftermiddag har vi hängt på en äventyrslekpark, skönt att bara sitta och göra ingenting medan barnen leker :)

Mitt sf-mått har följt den vecka jag är i med alla graviditeter till en början, med första så sköt det iväg mot slutet och då samlade jag massor med vätska eftersom att jag hade havandeskapsförgiftning och med andra så sjönk det rejält på slutet eftersom jag fick slut på fostervatten.. så sf-måttet har inte sagt något om storlek på bebisarna för mig (de har vägt 4,3,  4,1 och 3,9 så alla har vart ganska lika stora om än sf-måttet har skiljt mellan 36-43 på slutet).

• Neithotep

Testar lägga upp en bild.. är i v.36 nu men det var några veckor sedan jag fotade magen sist så den är kanske från v.33.
  • Neithotep
    larssonkaa skrev 2014-07-30 21:29:16 följande:

Fiin du är!! :)

Tack detsamma! Din mage ser lagom stor ut :)
  • Neithotep

Fin mage thefee! :)

Med första gick jag upp kring 30kg men hade havandeskapsförgiftnng så det var en hel del vätska.. gick ned 35kg på 6 mån.

Med tvåan och trean gick jag upp 16kg och hade väl gått ned allt efter 3-4 månader.

Nu har jag gått upp 13 kg och hoppas på att gå ned lite extra då jag vägde mer innan än tidigare, men jag är förstås äldre nu och det räcker kanske inte bara med amning denna gång ;).

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida