• my2girls

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Här får man gnälla av sig nu när man är höggravid och få empati till på köpet. För oss som sliter varje dag, knappt kan gå, har svullna händer och fötter, svettas som dårar med mera.

Självklart är vi tacksamma för det mirakel vi väntar och snart är dem här hos oss men tills dess är det ok att vara en klagomur, i alla fall här ;)

• Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida
  • larssonkaa
    thefee skrev 2014-07-23 17:50:14 följande:

Åkte med sonen och simmade ikväll. Gud vad skönt att få svalka sig och kunna röra sig som en normal människa i vattnet! Riktigt skönt att slippa foglossningen och alla andra krämpor och känna sig lätt som en fjäder jämfört med annars. Skulle varit lite bättre om man kunnat simma lite mer och inte bara guppa på vid kanten för att hålla koll på sonen men det var iaf riktit skönt att få svalka sig och röra sig normalt en stund!

Låter verkligen helt underbart!
  • Happy14
    larssonkaa skrev 2014-07-23 21:40:34 följande:

Ååh... SUCK.. Här kommer dagens gnällattack;

Det är så stökigt hemma hos mig!! jag mår alltid lite psykiskt dåligt när hemmet inte är i skick. Värre nu när man tänker på att det kan komma en bebis närsomhelst!

Förra veckan gick jag runt här hemma och mös. Bebisrummet var i ordning och hemmet var nystädat och det kändes som att allt var redo & klart för bebis ankomst.

Hade tänkt att vi skulle skruva ihop spjälsängen igen och måla klart det sista på den nu ikväll. Men eftersom jag sovit typ 3 tim natten till idag så är jag toktrött & orkar inte! Vägrar låta sambon göra klart spjälsängen! Mitt projekt, då ska det bli som jag vill ha det....

Just nu känns ingenting här hemma redo för bebis ankomst längre :'(

(Sen vet jag att bortsett fr målningen så skulle det kunna bli fint här hemma på en timme. Men ORKA städa i denna värme då??!)

Bryter ihop och försöker släppa det! Kommer inte orka göra ngt ikväll och då är det väl onödigt att slå på sig själv och må dåligt över det.

Kan inte detta hemska, lättirriterade, bitchiga, gnälliga, hormonstinna humöret bara gå över nu? Låt mig bli glad o snäll igen, nu!!

Håller med och samma här, skitigt och stökigt överallt... men jag orkar bara inte...Allt var så fint... men nu.. nä.
  • my2girls
    larssonkaa skrev 2014-07-23 21:40:34 följande:

Ååh... SUCK.. Här kommer dagens gnällattack;

Det är så stökigt hemma hos mig!! jag mår alltid lite psykiskt dåligt när hemmet inte är i skick. Värre nu när man tänker på att det kan komma en bebis närsomhelst!

Förra veckan gick jag runt här hemma och mös. Bebisrummet var i ordning och hemmet var nystädat och det kändes som att allt var redo & klart för bebis ankomst.

Hade tänkt att vi skulle skruva ihop spjälsängen igen och måla klart det sista på den nu ikväll. Men eftersom jag sovit typ 3 tim natten till idag så är jag toktrött & orkar inte! Vägrar låta sambon göra klart spjälsängen! Mitt projekt, då ska det bli som jag vill ha det....

Just nu känns ingenting här hemma redo för bebis ankomst längre :'(

(Sen vet jag att bortsett fr målningen så skulle det kunna bli fint här hemma på en timme. Men ORKA städa i denna värme då??!)

Bryter ihop och försöker släppa det! Kommer inte orka göra ngt ikväll och då är det väl onödigt att slå på sig själv och må dåligt över det.

Kan inte detta hemska, lättirriterade, bitchiga, gnälliga, hormonstinna humöret bara gå över nu? Låt mig bli glad o snäll igen, nu!!

Exakt samma här! Det är så stressande att det ser ut som ett kaos typ i varje rum?! Jag vill komma hem i harmoni till en städad och behaglig lgh. Jag blir på dåligt humör och stressad när det är stökigt. Tycker jag plockar och har mig hela tiden men det hjälps ju inte.
  • Happy14
    my2girls skrev 2014-07-23 22:14:27 följande:
    Exakt samma här! Det är så stressande att det ser ut som ett kaos typ i varje rum?! Jag vill komma hem i harmoni till en städad och behaglig lgh. Jag blir på dåligt humör och stressad när det är stökigt. Tycker jag plockar och har mig hela tiden men det hjälps ju inte.
    Tre rastlösa ungar och ett hus med 13 rum är ingen rolig kombo... Plus renoveringsskräp på utsidan och på insidan, tvättstugan är översvämmad av tvätt... Suck... Blä.
  • Livets under

Har suttit i en bil stora delar av dagen idag. Blev dock ett stopp på gekås. Kan säga en mån gör stor skillnad! Var på dagen en mån sen sist vi va där o förra gången tog det tre timmar shopping o fika o jag va lite trött. Denna gången va vi där i en timme o jag trodde jag skulle dö i kön till kassan!! Hade fått såna sammandragningar o illamående så jag inte visste vad jag skulle ta mig till!! Det har lättat något med sammandragningarna under kvällen, men är inte helt borta än.. Fy för den säger jag! Tyckte bebisen kunde titta ut när jag ändå mår så dåligt! Imorron väntar tid hos bm som tur är så ska fråga hur bebisen ligger o om hon kan kolla om jag öppnat mig nåt. Var ju stängd som en mussla med sonen o knappt inga värkar alls (igångsättning som blev akutsnitt) så detta är helt nytt för mig!!
    Ont i sidan, svanskotan, mensvärk o ont uppe på magen med samt illamående... En sån dag...

• my2girls

Eh godmorgon alla pigga och glada ;). Ännu en dag av VÄRMEBÖLJA och graviditet!!!

Inatt hade jag värkar med 10 minuters intervaller, jag fick även en liten blödning och ringde förlossningen. Jag packade en väska åt barnen och va redo för att åka in ett par timmar senare...VAD HÄNDER? Jo mina värkar försvinner?! Hallå så har jag aldrig haft förut, vad gör jag nu då? Uppenbarligen är livmodertappen påverkad men värkarna är ju borta :, (.

// Ännu mer bitter

• my2girls

Tydligen bara förvärkar.....

Ringde och fråga om det kunde dröja en vecka till? Bm sa: "jaaa det kan det göra".

• Limaliie
    my2girls skrev 2014-07-24 08:21:31 följande:

Ringde och fråga om det kunde dröja en vecka till? Bm sa: "jaaa det kan det göra".

Bläää, alldeles för lång tid Obestämd hoppas det kommer igång på riktigt snart!
  • Limaliie

Idag vill jag gnälla lite över magen, hon sjunker inte ner det minsta och ligger så högt upp hon kan vilket gör att andas normalt är svårt. Dra djupa andetag....puh..svårt. Hur jag än sitter/ligger pressar magen på något otroligt så man nästan tror man ska kvävas ibland. Skrikandes

Vore ju trevligt om hon fixerade sig men hon verkar inte ha planer för det trots v 38+0 idag.

Sen värmen! Det är redan skitvarmt ute och INNE. Denna dagen kommer bli en plåga och imorgon stod det på smhi att det blir över 30 grader. Tackar!

• larssonkaa
    my2girls skrev 2014-07-24 08:21:31 följande:

Fy så retsamt då... Men du har ju i af börjat kännan NÅNTING. Du får försöka trösta dig med det! :) snart så... Här händer ingenting och jag försöker ställa in mig på att få en augustibebis.

Skönt att se att jag inte är ensam om att bli stressad av ett stökigt hem!

Alltså jag brukar ju ÄLSKA sommar & sol & värmen.. I vanliga fall! Ha en bra dag endå brudar!
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida