• tattines

BF 2015 - Uppsala

Någon från Uppsala med BF 2015? :) Har en son som blev 2 år i juli och är nu gravid på nytt i vecka 14+0 efter ett tråkigt MF i december förra året. Skulle vara kul att följa personer i närheten!

• Svar på tråden BF 2015 - Uppsala
  • casandra

Hej! Väntar mitt andra barn i april så det är supertidigt. Har en liten tjej på 7 månader. Själv fyllde jag precis 28 år :) 

• cherrykola

Nån som funderar på gravidyoga eller som har gått på det förr?

You're such a puppet on string. You don't get it!
  • tattines

Kul med nya! Välkomna hit :)

semlan24 skrev 2014-08-26 14:53:15 följande:

Jag har precis bytt till hjärtat, fick Helena, tror hon är chef på stället.. :) verkar superbra där! Ska ni gå några kurser?? Själv är jag 25 & bor i bortre Luthagen kan man säga ;) ni som bor utanför stan, har ni villa eller lägenhet?

Vi bor i hus :)
  • semlan24
    cherrykola skrev 2014-08-26 20:21:08 följande:

Nån som funderar på gravidyoga eller som har gått på det förr?

Jag skulle vilja prova det faktiskt, men tycker det är lite läskigt å gå själv ;) men det verkar ju bara ha positiva effekter att stärka kroppen osv. Tränade massor innan grav men har inte kunnat göra det nu pga illamående, trötthet och bröstont.. Saknar det lite. Har dock aldrig tränat yoga nångång. Har du? Vet du nånstans man kan gå?
  • cherrykola
    semlan24 skrev 2014-08-27 08:46:54 följande:

Jag skulle vilja prova det faktiskt, men tycker det är lite läskigt å gå själv ;) men det verkar ju bara ha positiva effekter att stärka kroppen osv. Tränade massor innan grav men har inte kunnat göra det nu pga illamående, trötthet och bröstont.. Saknar det lite. Har dock aldrig tränat yoga nångång. Har du? Vet du nånstans man kan gå?

Nej jag har inte heller gjort det förr :) verkar finnas några olika i Uppsala. Känner samma sak, det skulle vara roligare att gå med nån!

Som jag har fattat det är gravidyoga mer avslappning än träning samt förlossningsförberedande.
    You're such a puppet on string. You don't get it!
  • Trollfröken

Hej, jag hänger också på här, är endast i v.6+2 och bor nere i sunnersta! En dotter sedan tidigare! Är själv 28 år!

• Linaslus

Välkommen hit Trollfröken!
    Vi ligger väldigt lika... 6+3 så det skiljer bara 1 dag på oss, kul.
    Hur gamal är din dotter? Jag har en son som är 5 och en dotter som är 3,5. Själv är jag 30 och bor ute i Danmark.

• Trollfröken
    Linaslus skrev 2014-08-29 15:52:18 följande:

Välkommen hit Trollfröken!

Vi ligger väldigt lika... 6+3 så det skiljer bara 1 dag på oss, kul.

Hur gamal är din dotter? Jag har en son som är 5 och en dotter som är 3,5. Själv är jag 30 och bor ute i Danmark.

Oj, det var nära! Jag skickade dig ett "mail" förra veckan när jag såg att du var från uppsala (innan jag hittat denna tråden). Tyckte att vi skulle starta en uppsalagrupp, men nu finns ju denna så det var ju bra! Min dotter är 2,5 år! Det känns superkul att hon ska bli storasyster om allt går väl! Vi har inte berättat för henne än, när tänker ni göra det till era storasyskon?
  • Mammatillliam12

Vad roligt att du oxå går på hjärtat!

Hur gammal är du? Hade du barn sen tidigare?

Vi bor ca 2 mil från stan mot gysinge vi bor i hus!

semlan24 skrev 2014-08-26 14:53:15 följande:

Jag har precis bytt till hjärtat, fick Helena, tror hon är chef på stället.. :) verkar superbra där! Ska ni gå några kurser?? Själv är jag 25 & bor i bortre Luthagen kan man säga ;) ni som bor utanför stan, har ni villa eller lägenhet?

• casandra

Jag är rätt ny här på familjeliv. Är det bara att lägga tråden till favoriter så följer man den? Jag är beräknad 25/4 och går Svartbäcken. Gick på hjärtat förra gången men blev väldigt missnöjd. Någon av er som går el har gått på svartbäckens mödravård? :)

Svar på tråden BF 2015 - Uppsala