BF 2015 - Uppsala
Någon från Uppsala med BF 2015? :) Har en son som blev 2 år i juli och är nu gravid på nytt i vecka 14+0 efter ett tråkigt MF i december förra året. Skulle vara kul att följa personer i närheten!
Någon från Uppsala med BF 2015? :) Har en son som blev 2 år i juli och är nu gravid på nytt i vecka 14+0 efter ett tråkigt MF i december förra året. Skulle vara kul att följa personer i närheten!
RUL imorgon, som jag längtar!! ????
Jag blev trevligt bemött varje gång och kände mig välkommen och nöjd. Men under varje besök var hon lite osäker på om huvudet låg rätt och att det inte hade sjunkit ner. Sista besöket, en vecka innan förlossning, letade hon i 20 min och funderade på om huvudet verkligen låg rätt, lyssnade med "träpinnen" å så men sa tillslut "Jo men jag tror den ligger rätt" Jag blev orolig då det var mitt första barn så jag ringde dagen efter och bad om ett ultraljud men hon pratade tillslut bort mig att inte vara orolig. Efter 27 timmars verkar på ackis bara 3 cm öppen konstaterar dom att hon satt i säte när dom skulle sätta på mätaren på hennes hjässa då hon bajsa en massa i vattnet. Så det blev akut kejsarsnitt på 10 min. Det var rätt traumatiskt för både mig och min man. Hon hade tydligen suttit upp hela tiden och föddes då med höftluxation. Alla kan missta sig men det jag är mest besviken på är att jag dagen efter akutsnittet ringde och pratade in ett meddelande hos dom att jag skulle avboka tiden dagen efter pga akutsnittet och förklarade hela situationen. Dom ringde inte ens upp, inte ett ljud hörde jag. Därför skulle jag aldrig vilja gå dit igen. Men bara för att jag va med om detta betyder det naturligtis inte att hela stället var dåligt, det blev bara väldigt olyckligt för mig :/
Tack tattines!
Tack tattines!
Och lycka till imorgon!
Nu har jag oxå bokat vul på carolina. Känner mig mycket mer nojig denna gång än dom båda andra gångerna. Lång 2,5 v för att föhoppningsvis få se ett litet pickande hjärta!â¤
Tack tattines!
Verkar som vår lille son ska få en lillasyster :) En busig liten bebis som inte var särskilt samarbetsvillig så vi ska tillbaka om en vecka för att kolla lite grejer de inte lyckades se idag pga hur hon vred och vände på sig ^^ Posera fint hade hon inte heller lust med hihi.

Moderkakan låg lite långt ner så jag kommer även få göra ännu ett besök i vecka 32. Hon sa att den oftast lägger sig tillrätta och att vi ska ta ett steg i taget. Är det någon som vet vad man gör OM den inte gör det och alltså ligger i vägen. Gör man kejsarsnitt då?
Jag önskar er alla ett jättelyckatill och en bamsekram. Själv gick det inte så bra, fick en blödning igår och fick idag bekräftat att det var ett missfall :( Jobbig dag idag men ska försöka tänka att är så det funkar och att man helt enkelt får vara glad att man inte istället får ett skadat barn som kanske får lida. Kanske fortsätter följa lite på avstånd så ska jag försöka smälta det här. Lycka till till er alla!
Jag önskar er alla ett jättelyckatill och en bamsekram. Själv gick det inte så bra, fick en blödning igår och fick idag bekräftat att det var ett missfall :( Jobbig dag idag men ska försöka tänka att är så det funkar och att man helt enkelt får vara glad att man inte istället får ett skadat barn som kanske får lida. Kanske fortsätter följa lite på avstånd så ska jag försöka smälta det här. Lycka till till er alla!
Tack så mycket tattines! Och det kommer säkert gå bra med moderkakan. Två av mina vänner hade så men den flyttade sig sakta till rätt plats.