• tattines

BF 2015 - Uppsala

Någon från Uppsala med BF 2015? :) Har en son som blev 2 år i juli och är nu gravid på nytt i vecka 14+0 efter ett tråkigt MF i december förra året. Skulle vara kul att följa personer i närheten!

• Svar på tråden BF 2015 - Uppsala
  • Linaslus

Välkommen hit casandra!
    Om du lägger till tråden i favoriter så följer du tråden.
    Varför var du missnöjd med hjärtat? Jag gick oxå där förra gången och tyckte det var varken bra el dåligt. Har skrivit in mig där igen men funderar på att bara ta det närmsta som är Årsta. Har inte varit på inskrivning än!

• Linaslus

Någon som vet något mvc i Uppsala som erbjuder vul? Verkar vara ganska vanligt i övriga landet men har inte hört att det finns här!!! Skulle ju vara så skönt att se detdär lilla hjärtat slå ❤

• Tussludd

På carolinamottagningen kan man göra vul för 300kr. Jag gjorde ett i början på v. 13 för att kunna andas ut. Helt klart värt varandra krona och läkaren (manlig) var superproffsig. Kan rekommenderas!

• casandra
    Linaslus skrev 2014-09-01 11:19:48 följande:

Välkommen hit casandra!
    Om du lägger till tråden i favoriter så följer du tråden.
    Varför var du missnöjd med hjärtat? Jag gick oxå där förra gången och tyckte det var varken bra el dåligt. Har skrivit in mig där igen men funderar på att bara ta det närmsta som är Årsta. Har inte varit på inskrivning än!

Jag blev trevligt bemött varje gång och kände mig välkommen och nöjd. Men under varje besök var hon lite osäker på om huvudet låg rätt och att det inte hade sjunkit ner. Sista besöket, en vecka innan förlossning, letade hon i 20 min och funderade på om huvudet verkligen låg rätt, lyssnade med "träpinnen" å så men sa tillslut "Jo men jag tror den ligger rätt" Jag blev orolig då det var mitt första barn så jag ringde dagen efter och bad om ett ultraljud men hon pratade tillslut bort mig att inte vara orolig. Efter 27 timmars verkar på ackis bara 3 cm öppen konstaterar dom att hon satt i säte när dom skulle sätta på mätaren på hennes hjässa då hon bajsa en massa i vattnet. Så det blev akut kejsarsnitt på 10 min. Det var rätt traumatiskt för både mig och min man. Hon hade tydligen suttit upp hela tiden och föddes då med höftluxation. Alla kan missta sig men det jag är mest besviken på är att jag dagen efter akutsnittet ringde och pratade in ett meddelande hos dom att jag skulle avboka tiden dagen efter pga akutsnittet och förklarade hela situationen. Dom ringde inte ens upp, inte ett ljud hörde jag. Därför skulle jag aldrig vilja gå dit igen. Men bara för att jag va med om detta betyder det naturligtis inte att hela stället var dåligt, det blev bara väldigt olyckligt för mig :/
  • Lipo

Jag väntar andra barnet i mars! Då kommer min dotter vara knappt två år. Jag är 31 år.

• semlan24
    Mammatillliam12 skrev 2014-08-30 07:03:53 följande:

Vad roligt att du oxå går på hjärtat!

Hur gammal är du? Hade du barn sen tidigare?

Vi bor ca 2 mil från stan mot gysinge vi bor i hus!

Mysigt! :) Jag är 25 år och det är mitt första barn. Verkar som att de flesta här i tråden redan har barn sen tidigare :) Vi kanske borde göra en lista så man kan se lite lättare.. Börjar ju bli några stycken, så himla kul!
  • Linaslus

Tussludd: ringde du bara dit å boka tid? Eller brukar du gå där? Vet att för några år sedan gjorde dom endast vul om man brukade gå dit och inte på nya patienter!

• casandra
    Linaslus skrev 2014-09-02 19:44:07 följande:

Tussludd: ringde du bara dit å boka tid? Eller brukar du gå där? Vet att för några år sedan gjorde dom endast vul om man brukade gå dit och inte på nya patienter!

Jag ringde dit och bokade tid idag. Har aldrig tidigare varit där men det gick jättebra :)
  • casandra
    Linaslus skrev 2014-09-02 21:33:05 följande:

Å va bra då ska jag ringa i morgon. Hur snabbt fick du tid?

Hon sa att det var långa väntetider så jag fick tid 17 sep
Svar på tråden BF 2015 - Uppsala