• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • PillanJ
    Bebben84 skrev 2014-09-02 11:30:54 följande:
    Ja tiden går sakta men vi har alltid så mycket inplanerat så tänker inte på det alltför mycket. Värst är dagarna precis runt BIM tycker jag. Annars går det relativt fort.

Jag jobbar heltid som produktionsledare inom VA-teknik. Är väl ganska kul men jag skulle vilja ha en ännu högre befattning och personalansvar. fast samtidigt så kanske det passar sig bättre om några år när man är klar med bebisverkstaden :)
    Jag jobbar också på en VA-avdelning fast jag jobbar med dricksvattenproduktion. Eller egentligen med dricksvattnets kvalitet. Då jobbar du med dagvatten om du fick mycket på ditt bord i samband med de stora regnmängderna?
  • Bebben84
    PillanJ skrev 2014-09-02 17:19:29 följande:
    Jag jobbar också på en VA-avdelning fast jag jobbar med dricksvattenproduktion. Eller egentligen med dricksvattnets kvalitet. Då jobbar du med dagvatten om du fick mycket på ditt bord i samband med de stora regnmängderna?
    Precis :). Mååååånga översvämmade dagvattenbrunnar :). Vad kul! Då har vi liknande jobb :)
  • SecretlyMe

Får jag fråga varför du inte slutar röka nu?

Emilix skrev 2014-09-02 14:58:29 följande:

Jag jobbar heltid som sjuksköterska på en avgiftnings klinik. Men nu har jag semester i 3 v så ni kommer väl tiden gå lite långsammare.

Få se om jag är gravid när jag kommer tillbaka efter semestern, har bim den 14:e :)

Det som är lite jobbigt är väl att alla kommer fatta direkt på jobbet om jag är gravid eftersom jag röker och kommer självklart sluta direkt vid ett plus.

• Bebben84
    Lajsa82 skrev 2014-09-02 15:58:28 följande:

Zora: jag höll mest till på fb....

Bebben84: ja hon blev till på första försöket, men hade dock 1 missfall 1 1/2 månad innan i vecka 8 och den graviditeten tog tid.

Tråkigt att höra om missfallet :(.

Min dotter blev till på första försöket också så man fick sig en liten kalldusch när det inte tog sig på första försöket denna gång. Men det är nog bara nyttigt tror jag. Jag hade annars kanske tagit det lite förgivet.
  • Reggi
    Pyret 85 skrev 2014-09-02 17:33:19 följande:

Jag jobbar som förskollärare på en småbarnsavdelning.

Det gör jag med :)
  • Pyret 85
    Reggi skrev 2014-09-02 17:37:53 följande:
    Det gör jag med :)
    är ni också inne i inskolningsperioden nu? Hos oss är det inskolning på inskolning och har varit sen ca 5 veckor tillbaka och vissa veckor har vi 2. Det märks på kvällen för jag är helt slut i huvudet och har huvudvärk.
  • Reggi
    Pyret 85 skrev 2014-09-02 17:43:38 följande:
    är ni också inne i inskolningsperioden nu? Hos oss är det inskolning på inskolning och har varit sen ca 5 veckor tillbaka och vissa veckor har vi 2. Det märks på kvällen för jag är helt slut i huvudet och har huvudvärk.
    Nej för oss är det över för två veckor sen och då skola vi in 5 st samtidigt och jag var helt slut de dagarna när man kom. När man skolar in så många burkar det oftast vara över på några veckor och man behöver inte dra ut på de hela tiden och kan få komma i gång med verksamheten
  • Pyret 85
    Reggi skrev 2014-09-02 17:48:42 följande:
    Nej för oss är det över för två veckor sen och då skola vi in 5 st samtidigt och jag var helt slut de dagarna när man kom. När man skolar in så många burkar det oftast vara över på några veckor och man behöver inte dra ut på de hela tiden och kan få komma i gång med verksamheten
    vi har in skolningar varje vecka fram till oktober. Vi är 2 småbarnsavdelningar som samarbetar väldigt mkt så vi hjälps åt ganska mkt med inskolningarna och sådär med för att barnen ska lära känna oss alla.
  • Reggi
    Pyret 85 skrev 2014-09-02 17:55:12 följande:
    vi har in skolningar varje vecka fram till oktober. Vi är 2 småbarnsavdelningar som samarbetar väldigt mkt så vi hjälps åt ganska mkt med inskolningarna och sådär med för att barnen ska lära känna oss alla.
    verkar drygt och ha det så länge tycker du att de fungera bra och ha de så? men skönt när man är många som samarbetar. Vi är också två avdelningar som samarbeter, men den andra är en barngrupp med barn från 2-3 år och i har 1-2.
Svar på tråden BIM September 2014