• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Bebben84
    Missyk skrev 2014-09-02 21:55:58 följande:

Tror jag har bim redan imorgon.(ist för 5e)

Sitter med världens mensvärk, brukar aldrig känna av det annars. Öm i svank

Spännande! Ska du testa idag? :)
  • Bebben84
    PillanJ skrev 2014-09-02 22:23:11 följande:
    Ja näst intill. Tycker det är lite konstigt för symtomen borde inte komma så tidigt om det nu är gravsymtom. Jag har också ner mot ljumskarna... Innan jag får mens brukar jag få ont i magen sen den första Mensdagen brukar det kännas som det gör nu... Denna dagen i cykeln brukar jag inte känna något särskilt.
    Har du barn sedan innan? För tydligen är det så att man kan känna allt mycket mer då eftersom kroppen känner igen allt
  • VioloLaviose

Har en stark känsla av att det inte tog sig denna gången. Och varför skulle det? De andra barnen har tagit mellan 4-13 månader. Förvisso utan beräkningar av äl osv. Men ändå....

Usch blev bara så ledsen idag :(

• Neiti75

Ingen som kan ge råd om hur jag ska räkna? Tog ännu ett negativt test idag. (Bim +4)

• camifranky

Jag är på äl+9 idag och känner inget alls. Har lite ont i ländryggen men vet att det bara är träningsvärk från ett av veckans gympass. Ska nog ta ett test idag eller imorrn.

• KnytetsMamma
    Alvolina skrev 2014-09-02 23:13:53 följande:
    Förlåt om jag frågar, du behöver inte svara. Men hur fick du pergotime så fort? Jag frågade om detta en gång, men det var inte aktuellt trots att vi hade försökt i ett år och mina cykler är väldigt oregelbundna. Hade jag mens hade jag ägglossning tydligen, även om det kunde vara 30-60 dagar emellan.
    Slutade amma dottern sommaren 2013 men mensen kom inte tillbaka. När det gått ca ett halvår utan mens kontaktade jag gyn och så satte vi igång att ta prover m.m. och sen började jag med provera+pergotime i mars, har haft kontakt med privat gynekolog....sjukhuset ville ha 1500 kronor bara för läkarsamtalet och sen några tusenlappar för att skriva ut pergotime (eftersom vi har en dotter sen innan). Men det verkar som att man resonerar olika på olika ställen i landet.
  • Bebben84
    Neiti75 skrev 2014-09-03 07:19:19 följande:

Ingen som kan ge råd om hur jag ska räkna? Tog ännu ett negativt test idag. (Bim +4)

Det låter som om du inte haft någon ÄL :/ i så fall ska du räkna som vanligt
  • Bebben84
    camifranky skrev 2014-09-03 07:20:17 följande:

Jag är på äl+9 idag och känner inget alls. Har lite ont i ländryggen men vet att det bara är träningsvärk från ett av veckans gympass. Ska nog ta ett test idag eller imorrn.

Spännande! :)
  • Neiti75

Jag hade positiva ägglossningstester den 15 & 16 augusti. Den 17:e var det väldigt svagt streck. Så jag är relativt säker på att jag hade ägglossning eftersom jag kände av starka symptom den 15 & 16 också.

Ska jag ändå räkna på 28 dagar?

Bebben84 skrev 2014-09-03 07:27:29 följande:

Det låter som om du inte haft någon ÄL :/ i så fall ska du räkna som vanligt

• Bebben84
    Neiti75 skrev 2014-09-03 07:41:50 följande:

Jag hade positiva ägglossningstester den 15 & 16 augusti. Den 17:e var det väldigt svagt streck. Så jag är relativt säker på att jag hade ägglossning eftersom jag kände av starka symptom den 15 & 16 också.

Ska jag ändå räkna på 28 dagar?

Är du helt säker på att du inte är gravid då?

Jag hade räknat 28 dagar ändå och haft det som riktlinje att gå efter
Svar på tråden BIM September 2014