• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • sasa83

Jag har ju bim 8 september men känner inte ett enda symptom. Inte ens ömma större bröst som jag brukar få minst en vecka innan mens :(

• Bebben84
    Pyret 85 skrev 2014-09-02 20:17:31 följande:
    precis, sexandet är viktigare än testandet i denna metod smile2.gif

När vi körde smep sist (och blev gravida) så började vi sexa dag 5 för att köra varannan dag 20 då jag fick pos ÄL-test. sen 3 dagar på raken, paus en dag och sen sex en dag till. sen körde vi när lusten föll på efter det.
    Så gjorde vi också :)
  • Alvolina
    Pyret 85 skrev 2014-09-02 15:58:08 följande:
    Båda är absolut positiva.
    Lät säkert skittrög;) ser ju att båda är positiva. Min tanke var mer om det första räknas som positivt om det blir ännu starkare efter. Skiljer ändå 24 timmar. Trodde att man hade en stegring, ägget släpper 12-24 timmar efter och sen är det bra. Inte att man får flera positiva :) men men skönt att se att det säkert fungerar ändå.
  • mrshellstrom
    Bebben84 skrev 2014-09-02 20:41:28 följande:

Hur mår ni som är ca på ÄL+4?

Jag har mått illa halva kvällen och tycker mig ha sprungit på toa stup i kvarten. Trött. Men det kan ju bara vara som man känner efter ^^
  • Pyret 85
    Alvolina skrev 2014-09-02 20:41:17 följande:
    Lät säkert skittrög;) ser ju att båda är positiva. Min tanke var mer om det första räknas som positivt om det blir ännu starkare efter. Skiljer ändå 24 timmar. Trodde att man hade en stegring, ägget släpper 12-24 timmar efter och sen är det bra. Inte att man får flera positiva :) men men skönt att se att det säkert fungerar ändå.
    12 till 48 timmar efter första pos har jag hört. själv så visade mitt positivt 3 dagar på raken. först på eftermiddagen och två dagar senare så visade et pos på fm. men dagen efter negativt så då hade ju ägget släppt ganska precis 48 timmar efter första positiva.
  • Alvolina
    Pyret 85 skrev 2014-09-02 17:33:19 följande:

Jag jobbar som förskollärare på en småbarnsavdelning.

Jag är så otroligt tacksam för er yrkeskår. Ni är grymma! Ser hur personalen sliter på förskolan nu, många nya småbarn med blöjor och inte tillräckligt med personal. Igår när jag skulle byta schema berättade pedagogen att de skulle behöva en hel 75%-tjänst till på avdelningen. Hon till och med vädjade att jag inte skulle jobba sent på torsdagar och fredagar så långt det gick. (jag kan styra mina tider). Önskar så att vi kan få syskon snart så att min son bara behöver gå 15 timmar. Är inte det sjukt? Nu skaffar vi inte bara barn för familjens skull utan för att avlasta förskolan.
  • Bebben84
    mrshellstrom skrev 2014-09-02 20:48:15 följande:
    Jag har mått illa halva kvällen och tycker mig ha sprungit på toa stup i kvarten. Trött. Men det kan ju bara vara som man känner efter ^^
    Jag går också och kissar hela tiden men skulle aldrig ta det som ett tecken då jag har jordens minsta kissblåsa haha :). Känner inget annat än en dragande känsla ner mot ljumskarna. Inte molvärk utan mer som lätt träningsvärk. Jättesvårt att förklara men har aldrig känt det innan. Mår för övrigt väldigt bra, vilket jag aldrig gjort innan mellan ÄL och BIM så bara det gör mig sjukt glad :). Hade ju ett helvete förra månaden. Så just nu njuter jag :)
  • josephiine

BIM imorgon, gjorde ett test imorse men visade ingen tendens till ett plus, tror inte alls att det tagit sig denna månad heller med tanke på att jag inte har haft några supertydliga symptom.. Men ska göra ett test på torsdag tror jag, hinner inte åka och köpa nåt test nu så jag kan testa imorgon, får åka imorgonkväll istället :) Grattis till alla er som plussat och lycka till alla ni som väntar på plusset! 

Svar på tråden BIM September 2014