• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Pyret 85
    Reggi skrev 2014-09-02 18:01:43 följande:
    verkar drygt och ha det så länge tycker du att de fungera bra och ha de så? men skönt när man är många som samarbetar. Vi är också två avdelningar som samarbeter, men den andra är en barngrupp med barn från 2-3 år och i har 1-2.
    Alltså det är inget vi valt att ha det så länge. Utan det beror helt på när föräldrarna är i behov att ha in sina barn. Hade mer än gärna redan varit färdig med inskolningarna
  • Emilix
    SecretlyMe skrev 2014-09-02 17:30:15 följande:

Får jag fråga varför du inte slutar röka nu?

Det får du göra :)

och svaret är för att jag har provat sluta förut, men det går inte. eller går gör det väl om jag ger mig fan på det men jag har helt enkelt inte orkat ta tag i det ordentligt. Och ett plus skulle göra att jag gör det för nån annans skull och inte min egen och då tänker jag att det blir lättare.

Men skulle jag märka att jag har svårt att bli gravid kommer jag sluta innan plus. Men tänker ge det några månader först.
  • PillanJ
    Bebben84 skrev 2014-09-02 17:28:26 följande:
    Precis :). Mååååånga översvämmade dagvattenbrunnar :). Vad kul! Då har vi liknande jobb :)
    Kul!
  • SecretlyMe

Jag tycker du ska ge dig fan på att sluta nu istället. För är det svårt nu kommer det vara svårt även då, oavsett om du har någon annan än dig själv att sluta för. Och jag säger detta för att jag själv varit rökare och slutade för tre månader sen. När man väl tänker efter är det faktiskt inte värt att röka "fram tills plus".

Emilix skrev 2014-09-02 18:33:55 följande:

Det får du göra :)

och svaret är för att jag har provat sluta förut, men det går inte. eller går gör det väl om jag ger mig fan på det men jag har helt enkelt inte orkat ta tag i det ordentligt. Och ett plus skulle göra att jag gör det för nån annans skull och inte min egen och då tänker jag att det blir lättare.

Men skulle jag märka att jag har svårt att bli gravid kommer jag sluta innan plus. Men tänker ge det några månader först.

• SecretlyMe

Hoppas jag inte lät otrevlig, var inte menat så :)

SecretlyMe skrev 2014-09-02 18:43:21 följande:

Jag tycker du ska ge dig fan på att sluta nu istället. För är det svårt nu kommer det vara svårt även då, oavsett om du har någon annan än dig själv att sluta för. Och jag säger detta för att jag själv varit rökare och slutade för tre månader sen. När man väl tänker efter är det faktiskt inte värt att röka "fram tills plus".

• Helenisen

Hej alla, svamlande, långt inlägg, måste bara få "tänka högt" lite här hos er...BIM idag, men varken mens eller plus. Testade på normalt test, 25-nånting-test i morse.

Sedan i torsdags har jag sanslöst ont i brösten, främst bröstvårtorna, (kom även nån droppe ur dem när jag tryckte lätt), molvärk mest hela tiden, trött som en gris, humöret pendlar....men sen har jag även  - äckelvarning- haft lätt ljusrosa/aprikosa spottings sedan i lördags, mest när jag torkar mig, ytterst sällan i övrigt.

I vanliga fall brukar jag få spottings några dagar innan mens, fast då "jämnare", för att nästan upphöra dagen innan mens, nu är det som den dagen innan, fast i 3 dagar drygt. Ingen mensvärk heller, bara molvärk som är väldigt lokal precis ovanför "venusberget" eller vad det nu kallas.

Hade sex varje dag mellan 14-23 aug, ägglossning ca 17 (äggvita), så har nog inte missat den, men fattar inte vad som händer i min kropp...

Låghormonare var jag inte för 14 år sedan, då jag plussade med dottern 5-6 dagar innan BIM, kan man bli låghormonare?

Eller så är bara mensjäveln sen på ren jävelskap? :(

• Emilix
    SecretlyMe skrev 2014-09-02 18:47:32 följande:

Hoppas jag inte lät otrevlig, var inte menat så :)

Det är lugnt :)

Jo det vore väl det bästa egentligen..jag försöker iaf att dra ner på det och röker inte alls lika mycket nu som jag gjorde innan :)
  • Emilix
    Bebben84 skrev 2014-09-02 17:32:32 följande:

Tråkigt att höra om missfallet :(.

Min dotter blev till på första försöket också så man fick sig en liten kalldusch när det inte tog sig på första försöket denna gång. Men det är nog bara nyttigt tror jag. Jag hade annars kanske tagit det lite förgivet.

Måste fråga dig en sak, för du verkar ha så bra koll på allt :)

Det här med SMEP och äl tester, visst ska man börja testa på dag 10 i cykeln? Så om jag får mens den 1:a september säger vi så ska jag börja testa den 10:e september eller? Man räknar 10 dagar från mensens första dag?
  • Bebben84
    Emilix skrev 2014-09-02 19:25:45 följande:
    Måste fråga dig en sak, för du verkar ha så bra koll på allt :)

Det här med SMEP och äl tester, visst ska man börja testa på dag 10 i cykeln? Så om jag får mens den 1:a september säger vi så ska jag börja testa den 10:e september eller? Man räknar 10 dagar från mensens första dag?
    Hehe jag läser så mycket så då lär man sig en del :)

Yes man räknar från mensens första dag. Så första dagen du blöder är dag ett. Att testa dag 10 funkar absolut! Det gjorde jag. Men glöm inte att sexa också ;).
  • Pyret 85
    Bebben84 skrev 2014-09-02 20:05:45 följande:
    Hehe jag läser så mycket så då lär man sig en del :)

Yes man räknar från mensens första dag. Så första dagen du blöder är dag ett. Att testa dag 10 funkar absolut! Det gjorde jag. Men glöm inte att sexa också ;).
    precis, sexandet är viktigare än testandet i denna metod

När vi körde smep sist (och blev gravida) så började vi sexa dag 5 för att köra varannan dag 20 då jag fick pos ÄL-test. sen 3 dagar på raken, paus en dag och sen sex en dag till. sen körde vi när lusten föll på efter det.
Svar på tråden BIM September 2014