• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • MCLRBL

Hoppar gärna in här om det är OK.

Grattis till alla plus!

Jag och min man är inne på försök nr 1.. Så förväntar mig egentligen ingenting men det gör ju inte att man vill mindre för det :b Är helt besatt av minsta lilla grej, "jo men visst ömmar brösten lite", "jaha, nu blev jag sjukt - det måste ju vara ett graviditetssymptom", "klåda - googlar om det är ett graviditetssymptom"... Ja, ni fattar... Har BIM -/+ 2 idag (jag är lite osäker då jag aldrig tänkt på menscyklar osv tidigare). Har testat negativt. Men inget tecken på att mensen är på g.. Och egentligen inga klara grav.symptom heller. Eller jo, en del men det känns som jag bara inbillar mig för att jag känner efter så mkt!

Hur som helst, hoppet finns kvar tills mensen dyker upp! :)

• Beth1
    mrshellstrom skrev 2014-09-09 16:35:28 följande:

Tog ett nytt test precis (annat märke) och det visar också plus! Jeaj! :) gravid direkt efter förra mf.

Hoppas så att det lilla pyret vill stanna denna gång!

Tack för ni finns och stöttar! Grattis allihop med plus och en stor lyckospark till er som försöker!

Massa grattis!!
  • Beth1
    Emmissara skrev 2014-09-09 14:09:49 följande:

Har aldrig mått såhär dåligt innan bim

Har varit yr nu i några dagar, illamående som in i helvete och huvudvärk. igår var ambulansen här t.o.m. Då sjukvården ville att ja skulle kollas upp men de bedömde läget som kontrollerat och slapp åka in men har varit hos min läkare idag och tagit massa tester

Är så sjukt rädd vill inte att de ska vara något fel på mig nu när vi försöker skaffa barn

Har sedan ett antal år tillbaka haft lågt blodvärde och risken finns att det har gått ner ännu mer, vet någon hur de påverkas när man är gravid?

Vad läskigt! Hoppas allt står rätt till.

Man behöver ju ofta äta tillskott av järn som gravid i alla fall så det skulle jag gissa att du får göra med om du har lågt blodvärde redan innan.
  • mrshellstrom

Tack vad underbara ni är! <3

Jag vågar dock inte ta ut något då missfallet kom en vecka efter plus förra gången.

Så mannen vet ingenting, bara ni och en god vän som hjälpt mig genom denna tid av tester och försök.

Hoppas så för plus till er alla!

• Beth1

Nu ska jag hem och ta ett nytt äl test och hoppas på en starkare linje!

Kan det vara så att kroppen försökt släppa ett ägg men inte lyckats?

Jag hade lite mens i samband med att jag slutade med pillerna i aug. Sen hade jag en del äggviteflytningar och riktig molvärk den dagen jag skulle haft äl enligt kalendern men negativt på alla tester på och runt det datumet. Tappen känns fortfarande mjuk och öppen och tempen var på 36.8 i söndags så känns inte som förhöjt. Blir inte klok på detta! Är idag på cd22. Kanske är kroppen lite i ofas efter alla piller?

• Beth1
    Pyret 85 skrev 2014-09-09 16:32:20 följande:

Ok, negativt ÄL-test nu vilket betyder att ägget släppt redan. Känns skönt. Hoppas bara vi lyckats pricka in fast vi inte sexade igår.

Tjoho!! Gött
  • Emmissara
    Beth1 skrev 2014-09-09 17:08:41 följande:

Vad läskigt! Hoppas allt står rätt till.

Man behöver ju ofta äta tillskott av järn som gravid i alla fall så det skulle jag gissa att du får göra med om du har lågt blodvärde redan innan.

De hoppas jag med men tack :D

Okej, i juli låg ja på 109 i blodvärde så för mig är de ganska bra då ja brukar pendla mellan 98-105 (123 är de jag brukade ha innan det helt plötsligt sjönk för 4,5 år sedan)
  • ronja111
    mrshellstrom skrev 2014-09-09 17:09:23 följande:

Tack vad underbara ni är! <3

Jag vågar dock inte ta ut något då missfallet kom en vecka efter plus förra gången.

Så mannen vet ingenting, bara ni och en god vän som hjälpt mig genom denna tid av tester och försök.

Hoppas så för plus till er alla!

Grattis!!
  • 1StoltMamma

Är på bim -8 och har en väldigt kraftig mensvärk, någon mer som ska ha bim runt 14/9 som har symptom, vilka i så fall?

Svar på tråden BIM September 2014