• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • NILE90
    Malinbarre skrev 2014-09-15 10:37:51 följande:
    Eller hur!! Har kört med dom senaste månaderna pga av att jag inte har äl-flytningar, så dom hjälper på traven :) hjälpt mig att bli gravid tillexempel :)

Jag har inte heller några (synliga) ÄL-flytningar så jag tror stenhårt på det här glidmedlet. Vi har tidigare använt saliv, men det är ju inte så tändande och har dessutom läst att det snarare kan göra det svårare för spermierna. 

Såg att du fått MF två gånger tidigare, beklagar! Håller tummarna för att det går hela vägen denna gång :) Hur länge hade ni försökt innan du blev gravid första gången? 

• mrssol

Tack Beth1!

Beth1 skrev 2014-09-15 09:29:18 följande:

Är du på dator tryck på "citera" i det inlägget du vill svara på.

Är du på telefonen tryck på kugghjulet på inlägget

• mrssol

Jag ska oxå testa i helgen, fredag en tänkte jag... Har såna där billiga test fr testlagret...spännande!!

Beth1 skrev 2014-09-15 09:14:47 följande:

Nu ser jag ju äl+7 Pyret

kul med fler som ska testa i helgen!! Heja oss

• eagle87

Lite irriterad. Ringde till fertilitetskliniken där vi har tid den 1/10, har redan gjort blodprov klamydia o mannen sperm prov. Frågade om va som händer härnäst o fick reda på att första mötet pratar man bara om allmänhälsa. Fan jag ville ju bli undersökt o komma vidare.

• Vickylee

Hej tjejer! Hur mår ni andra med bim nu runt 19/9? :)

Jag fick lite bruna tunna flytningar i lördags som höll i sig ett dygn, sen dess ingenting. Hoppas att det var en nidis! Känner mig svullen samt har superömma bröst, annars inga symtom. Åh jag hoppas verkligen att det tagit sig den här månaden!

• Malinbarre
    NILE90 skrev 2014-09-15 10:47:55 följande:

Jag har inte heller några (synliga) ÄL-flytningar så jag tror stenhårt på det här glidmedlet. Vi har tidigare använt saliv, men det är ju inte så tändande och har dessutom läst att det snarare kan göra det svårare för spermierna. 

Såg att du fått MF två gånger tidigare, beklagar! Håller tummarna för att det går hela vägen denna gång :) Hur länge hade ni försökt innan du blev gravid första gången? 

Jo jag har också hört att saliv inte är bra om man försöker bli gravid :) fel PH. vi slutade med det så fort vi hörde det och gick över till CB glidmedel :) så himla "naturligt" känns den! :) dock lite dyrt :(

jo, vi försöker ju nu få till en tredje graviditet, väntar på att ägglossningen ska komma igång men den är sen. Troligtvis så får jag inte ens någon ägglossning denna gång. Synd att det ska bli så utdraget efter ett missfall. Vi hade faktiskt inte försökt något innan, utan det tog sig på 1:a försöket :) blev då gravid med tvillingar men som slutade i ett MA i vecka 11 :( fick ta cytotec. Blev gravid två månader efter och den graviditeten slutade i missfall nu i aug, var i vecka 8. :( så jag hoppas att det ska gå fort för oss att bli gravida igen och att vi då får behålla graviditeten. Själv?
  • NILE90
    Malinbarre skrev 2014-09-15 11:24:25 följande:
    Jo jag har också hört att saliv inte är bra om man försöker bli gravid :) fel PH. vi slutade med det så fort vi hörde det och gick över till CB glidmedel :) så himla "naturligt" känns den! :) dock lite dyrt :(

jo, vi försöker ju nu få till en tredje graviditet, väntar på att ägglossningen ska komma igång men den är sen. Troligtvis så får jag inte ens någon ägglossning denna gång. Synd att det ska bli så utdraget efter ett missfall. Vi hade faktiskt inte försökt något innan, utan det tog sig på 1:a försöket :) blev då gravid med tvillingar men som slutade i ett MA i vecka 11 :( fick ta cytotec. Blev gravid två månader efter och den graviditeten slutade i missfall nu i aug, var i vecka 8. :( så jag hoppas att det ska gå fort för oss att bli gravida igen och att vi då får behålla graviditeten. Själv?

Jaa dyrt är det men det är det väl värt i slutändan. :) 

Usch ved hemskt att höra vad du gått igenom. Håller tummarna för dig. :)

Vi har försökt sen maj med diverse metoder men inget har hänt än. Regelbunden mens och ÄL. Mannen har även gjort ett spermietest hemma som var positivt så vi hoppas väl mest bara på att det ska bli våran tur nu. Har lite på känn att glidmedlet kommer göra susen och att vi får se ett plus i början av oktober :) 

• carolinheiner
    NILE90 skrev 2014-09-15 11:28:36 följande:

Jaa dyrt är det men det är det väl värt i slutändan. :) 

Usch ved hemskt att höra vad du gått igenom. Håller tummarna för dig. :)

Vi har försökt sen maj med diverse metoder men inget har hänt än. Regelbunden mens och ÄL. Mannen har även gjort ett spermietest hemma som var positivt så vi hoppas väl mest bara på att det ska bli våran tur nu. Har lite på känn att glidmedlet kommer göra susen och att vi får se ett plus i början av oktober :) 

Vi kör med rfsu glidmedel då ja nästan aldrig blir våt till en början ;) hoppas de tar sig denna månaden..

Lider med dig malinbarre.. Vi förlorade vår son i v 22+5.. Levde när han kom ut å levde i 15 min ungefär.. :'( förstår din sorg :(
  • Beth1
    mrssol skrev 2014-09-15 10:51:20 följande:

Jag ska oxå testa i helgen, fredag en tänkte jag... Har såna där billiga test fr testlagret...spännande!!

Vad kul! Hur länge efter äl har du kommit? Jag funderar på lördagmorgon för då har det gått 10 dagar sedan äl för mig. Tidigt men finns ju de som plussat då
  • mrssol

Osäker eg när jag hade äl denna månad! Enl beräkningar hade jag äl mellan 3e och 6e sep.spännande ska det bli. Det är mitt första försök, skrev fel så det står fel i Bim-listan,hur ändrar jag? Ja,tidigt m 10 dagar men varför inte testa, det kan ju faktiskt visa redan då!

Beth1 skrev 2014-09-15 11:49:20 följande:

Vad kul! Hur länge efter äl har du kommit? Jag funderar på lördagmorgon för då har det gått 10 dagar sedan äl för mig. Tidigt men finns ju de som plussat då

Svar på tråden BIM September 2014