• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Vickylee
    heyorange skrev 2014-09-15 12:41:36 följande:

Ååå det låter ju bra :)

Själv känner jag inget, förutom att det börjar bli lite mensvärk... Så mensen kommer nog i veckan tror jag!

Håller tummarna för att den håller sig borta! :)
  • blackpeach
    kasovi skrev 2014-09-15 08:23:36 följande:
    Hahaha, ja. Vår yngsta katt brukar jag kalla för "våran håriga lilla son". Det har familjen snappat upp, och pojkvännen också. Det heter inte "din katt..." hemma hos oss längre utan alla säger "din son ".

Åh herregud, när jag läser vad jag själv skriver... mitt liv går bara utför ;) hahaha!
    Haha. Vi köpte just vår tredje katt...
  • NILE90
    kasovi skrev 2014-09-15 13:39:10 följande:
    Hahaha, vad skönt att höra att man inte är den enda! En typisk grej som skulle innebära socialt självmord om det kom ut ;)

Fast din situation verkar ju ha gått längre när katten fått farmor och farfar också :D Ja, det är verkligen på tiden att det kommer en riktig liten! Min mamma hintar mig rätt ofta. Hon stickar och virkar mycket. Det händer att hon frågar ibland om hon skulle bli en bra mormor som pysslar så mycket :D
    För oss är det snarare så att mina föräldrar hintar om att dom vill bli mormor och morfar medans sambons föräldrar hoppas att sambons bror får barn före oss (bara för att han är 2 år äldre och har haft hus längre).

Min mamma har sagt att den dagen hon blir mormor ska hon lära sig att sticka, så den dagen vi ska berätta  för henne så kommer hon få ett start-kit med strumpstickor, garn och instruktioner för små babystrumpor. :)
    Min pappa har jag fått allt sämre relation till nu på sistone, han har aldrig riktigt prioriterat mig som dotter utan jag har/är snarare varit den som får springa ärenden till han och låna ut pengar. Han ringer bara när han har ett "uppdrag" åt mig. Vi bor 140 mil från varandra och när vi var och hälsade på i somras umgicks han hellre med min bror och min sambo än med mig. Dessutom fick han själv barn i somras så saker och ting har nog bara blivit värre efter det. 
  • Peeernilla

Fortfarande ingen mens.. Inget pluss heller för den delen. Hade bim i fredags. Frustrerande! Kan jag bara få ett plus eller mens.. Slippa hänga i mitten lixom :P

• kasovi
    NILE90 skrev 2014-09-15 14:29:43 följande:

För oss är det snarare så att mina föräldrar hintar om att dom vill bli mormor och morfar medans sambons föräldrar hoppas att sambons bror får barn före oss (bara för att han är 2 år äldre och har haft hus längre).

Min mamma har sagt att den dagen hon blir mormor ska hon lära sig att sticka, så den dagen vi ska berätta  för henne så kommer hon få ett start-kit med strumpstickor, garn och instruktioner för små babystrumpor. :)

Min pappa har jag fått allt sämre relation till nu på sistone, han har aldrig riktigt prioriterat mig som dotter utan jag har/är snarare varit den som får springa ärenden till han och låna ut pengar. Han ringer bara när han har ett "uppdrag" åt mig. Vi bor 140 mil från varandra och när vi var och hälsade på i somras umgicks han hellre med min bror och min sambo än med mig. Dessutom fick han själv barn i somras så saker och ting har nog bara blivit värre efter det. 

Synd det där med din pappa.. Jag har inte heller någon större kontakt med min pappa. Ingen alls faktiskt. Men det är ju skönt att vi har våra mammor iallafall :) och vilken söt idé att ge henne stick-kit :D

Något sånt har inte jag funderat ut ännu!

Din sambos föräldrar blir nog glatt överraskade när ni väl kommer med nyheten ;) Det är nog vanligt att föräldrar förväntar sig att den äldsta kommer vara först. De har ju varit först med allt hela livet :)
  • NILE90
    kasovi skrev 2014-09-15 15:24:40 följande:
    Synd det där med din pappa.. Jag har inte heller någon större kontakt med min pappa. Ingen alls faktiskt. Men det är ju skönt att vi har våra mammor iallafall :) och vilken söt idé att ge henne stick-kit :D

Något sånt har inte jag funderat ut ännu!

Din sambos föräldrar blir nog glatt överraskade när ni väl kommer med nyheten ;) Det är nog vanligt att föräldrar förväntar sig att den äldsta kommer vara först. De har ju varit först med allt hela livet :)
    Jaa men precis. Är bara lite trött på att bli behandlad som ett litet barn som inte alls kan någonting i deras ögon. Men dom kommer nog bli väldigt glatt överraskade om vi nu skulle lyckas ge dom ett barnbarn. Vi ska till dom på säsongens sista kräftskiva den 27:e och jag har BIM den 2/10 såååå det kan ju bli lite knepigt om jag skulle avstå från vin då. 

Vi har nog bestämt hur vi ska berätta för både mina föräldrar (mamma) och hans föräldrar. Han föräldrar ska nog få en skumpa eller vinflaska med en egendesignad etikett med någon fyndig text på. :) 
  • Fiiaaa

En hel vecka kvar till bim och ingen ide att ens känna efter väl... (Fast jag tror att äl var lite tidigare...) Shit vad låååångsamt tiden går. Måste försöka tänka på annat...

• EmmJo

Hej på er! Grattis till alla nya som plussat, själv är man redan i vecka 7. Inga symptom som är jobbiga har man. Tröttare än vanligt och äter massor! Det jobbiga är att jag nu fick hem ett brev att jag har lätta cellförändringar, och de vill träffa mig för att diskutera hur de ska gå vidare pga gradiviteten...

Svar på tråden BIM September 2014