• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • NILE90
    Pyret 85 skrev 2014-09-15 19:06:34 följande:
    Helt ärligt så tror jag inte det beror på det. Men hoppas kan man ju!
    Du är nog gravid ;)
  • vonlarsson

Peeernilla, jag har samma fast hade BIM 9/9. Blir knäpp, är alltså 6 dagar efter beräknad mens - utan mens och utan plus. Suck, så jobbigt. Hade hellre fått mens nu så vi kan börja nästa försök...

• Liiinis
    Elsa83 skrev 2014-09-15 07:10:16 följande:

Andra positiva testet, nu börjar vi nog börja tro på det!

Hoppas så innerligt att fler av er får ett plus.

Tänkte bara berätta ev sak som hjälpte mig enormt mycket.

Jag har aldrig haft en jättehög sexdrift, en gång i veckan räcker. Och den första månaden vi skulle försöka bli gravida med sex varje dag runt ägglossningen blev enormt jobbigt för mig. ( det har inte med mina känslor för min fästman.)

Så denna månad körde vi sex när vi kände för det men kompletterade med heminsemination morgon och kväll. mannen gjorde sitt i en mugg, drog upp med en spruta och sen tog jag hand om resten.

Funkar alltså utmärkt.

Så nu fick sex vara sex och barnverkstad vara barnverkstad :)

Va roligt att du skriver det där med att använda en spruta :) jag har inte heller någon speciellt hög sexdrift och jobbar dessutom hela dygn ganska ofta vilket inte underlättar när man ska försöka pricka in vissa dagar. För ett tag sen fick jag upp en tanke i huvudet om att göra sådär med en spruta men slog bort den lika snabbt för jag tänkte att det funkar nog inte och att spermierna kanske rent av tar skada av det men det verkar ju funka då :) helst så vill jag ju att det ska ske på naturligt vis men det kan ju vara en tanke när det kör ihop sig :)
  • ammela
    Liiinis skrev 2014-09-15 19:09:19 följande:
    Va roligt att du skriver det där med att använda en spruta :) jag har inte heller någon speciellt hög sexdrift och jobbar dessutom hela dygn ganska ofta vilket inte underlättar när man ska försöka pricka in vissa dagar. För ett tag sen fick jag upp en tanke i huvudet om att göra sådär med en spruta men slog bort den lika snabbt för jag tänkte att det funkar nog inte och att spermierna kanske rent av tar skada av det men det verkar ju funka då :) helst så vill jag ju att det ska ske på naturligt vis men det kan ju vara en tanke när det kör ihop sig :)
    Vi kör också med det då sambon ibland har prestationsproblem, gör det hela mycket lättare. Många regnbågsbarn som blir till såhär, även endel singel kvinnor som hittar privata donatorer och kör heminsemination. Finns olika typer av kitt att köpa online som funkar bra! Lycka till!
  • Liiinis
    Bulanoch Smulan78 skrev 2014-09-15 12:33:22 följande:

Tror jag har ägglossning idag. Någon mer som har äl i dagarna?

Min äl är sen den här månaden, var det förra månaden också men då hade jag precis haft ett tidigt missfall. Men igår blev det iaf äntligen positivt utslag på äl-testet :D tog ett test idag vid lunch och det var fortfarande positivt så misstänker att det släpper under kvällen eller morgondagen :)
  • Liiinis
    ammela skrev 2014-09-15 19:11:58 följande:

Vi kör också med det då sambon ibland har prestationsproblem, gör det hela mycket lättare. Många regnbågsbarn som blir till såhär, även endel singel kvinnor som hittar privata donatorer och kör heminsemination. Finns olika typer av kitt att köpa online som funkar bra! Lycka till!

Nämen gud va bra :) Tack för tipset! :) då var det inte en så desperat tanke jag fick trots allt :P tänk va mycket man kan lära sig här :)
  • Pyret 85
    NILE90 skrev 2014-09-15 19:07:54 följande:
    Du är nog gravid ;)
    Åh jag blir ju helt till mig när ni säger så. Vi får väl se om jag kan hålla mig enda till fredag med att testa.
  • Peeernilla
    vonlarsson skrev 2014-09-15 19:08:58 följande:

Peeernilla, jag har samma fast hade BIM 9/9. Blir knäpp, är alltså 6 dagar efter beräknad mens - utan mens och utan plus. Suck, så jobbigt. Hade hellre fått mens nu så vi kan börja nästa försök...

6 dagar? Men GUUD! Jag håller på att bli galen alltså! Testade senast idag och det var totalt negativt :( hade mensvärk som vanligt dagarna innan bim men ingenting nu så tyder på varken mens eller preggo :(

Men håller med, känner att mensen kan komma nu så man kan köra vidare lixom :P
  • Pyret 85
    Peeernilla skrev 2014-09-15 19:28:07 följande:
    6 dagar? Men GUUD! Jag håller på att bli galen alltså! Testade senast idag och det var totalt negativt :( hade mensvärk som vanligt dagarna innan bim men ingenting nu så tyder på varken mens eller preggo :(

Men håller med, känner att mensen kan komma nu så man kan köra vidare lixom :P
    Ok du vet exakt när du hade ÄL?
  • Gummsan
    NILE90 skrev 2014-09-15 12:50:10 följande:
    Rent spontant hade jag satsat på att ha mer sex innan ÄL. När ÄL väl skett så är det ju försent för sex, om man inte har ruskigt snabba spermier med en ruskigt bra tajming. :) 
    Vi hade ju det. Torsdag, lördag, måndag, tisdag och onsdag och ägget släppte måndag kväll eller tisdag.
Svar på tråden BIM September 2014