BIM September 2014
Här samlas vi som hoppas på plus i September!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.
Här samlas vi som hoppas på plus i September!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.
Så ledsamt villbildafamilj :(
Har varit i din situation en gång.
Har ni bokat fertutr? Kan vara skönt att göra det och få kolla båda.
Håller tummarna för att denna cykel är er tur att få plus!!
Idag är mensen 12 dagar sen... Såg att jag har ju inte ens haft sex sedan 1 september. Ingen sexlust alls...
Det är inte så bara att mensen hoppat över en månad? Det är ju också ganska vanligt.
Ser att du ska ha ÄL i dagarna, har du provat med ÄL-test än?
Åh vilken jobbig känsla! Ovisshet är det värsta jag vet, man bara går och väntar.
Men jag var tvungen att kolla tillbaka på dina inlägg och kan det inte vara så att du hade äl senare då? Att det kanske är därför du inte fått varken plus eller mens? Jag fick äl mycket senare än jag skulle efter pillerstopp och då hade jag jättevattniga flytningar och så steg tempen efter det.
Är inte heller sugen på sex, vi kan ju hoppas det är ett tecken
Det är inte så bara att mensen hoppat över en månad? Det är ju också ganska vanligt.
Åh vilken jobbig känsla! Ovisshet är det värsta jag vet, man bara går och väntar.
Men jag var tvungen att kolla tillbaka på dina inlägg och kan det inte vara så att du hade äl senare då? Att det kanske är därför du inte fått varken plus eller mens? Jag fick äl mycket senare än jag skulle efter pillerstopp och då hade jag jättevattniga flytningar och så steg tempen efter det.
Välkomna alla nya och grattis till plus sina86 :)
Vad jobbigt att försöka få barn. Jag är så trött på att höra olika överallt så jag känner mig bara ledsen hela tiden och tänker att om man ska lyssna på allt så kan man mer eller mindre inte få barn.
En säger: sex varje dag runt äl. En annan säger: sex varannan dag. En tredje säger: sex varje dag för då håller sig spermierna piggare. En fjärde säger: ha sex varannan/var tredje dag för annars blir Spermierna sega. Och en femte säger: ha inte sex för ofta för då blir det för många spermier i livmodern. Gaah, ska jag lyssna på allt detta kommer vi aldrig bli gravida!
Idag fick jag äntligen positivt ältest. Och vi har haft sex varje dag sen i lördags och vi tänker ha det även idag. Nu vet jag inte om jag ska hoppas eller gråta, för som sagt.. Antingen gör man det bra eller så har man haft för mycket sex.
Vad jobbigt att försöka få barn. Jag är så trött på att höra olika överallt så jag känner mig bara ledsen hela tiden och tänker att om man ska lyssna på allt så kan man mer eller mindre inte få barn.
En säger: sex varje dag runt äl. En annan säger: sex varannan dag. En tredje säger: sex varje dag för då håller sig spermierna piggare. En fjärde säger: ha sex varannan/var tredje dag för annars blir Spermierna sega. Och en femte säger: ha inte sex för ofta för då blir det för många spermier i livmodern. Gaah, ska jag lyssna på allt detta kommer vi aldrig bli gravida!
Idag fick jag äntligen positivt ältest. Och vi har haft sex varje dag sen i lördags och vi tänker ha det även idag. Nu vet jag inte om jag ska hoppas eller gråta, för som sagt.. Antingen gör man det bra eller så har man haft för mycket sex.
Det kan ju vara så... Jobbigt att vänta så länge. Skulle bli glad av att få mens till och med...
Nä, jag slutade ju nyligen med minipiller (juli) så jag kände mest egentligen att "händer det så händer det ", men det blir ju ändå jobbigt då när mensen inte kommer trots negativa gravtest.Så kan det såklart vara! Därför jag inte testar så ofta. Kommer det inget plus i veckan så antar jag att mensen kommer nästa månad istället.
Ja, vi får hoppas det är ett tecken!
Gyn hjälper dig först efter ett halvår ;)
Du kan få tag på progesteron i tablettform på internet eller så tar du bara p-piller el minipiller i några dagar för att få blödning när du sen slutar ta dem. Men vänta några dagar till.
BIM +3 idag och negativt test i morse :/
Sjukt irriterande om kroppen ska börja krångla nu.
Men det kanske inte är så konstigt ändå, slutade med p-piller i slutet av juli så det är ju inte så längesen.
Då va min cykel alltid 28 dagar med piller.
Sen första cykeln utan va 26 och nu är jag på dag 29.
När är det läge att kontakta bm om jag varken får mens eller plus? Alltså hur många dagar eller veckor ska man vänta på mensen innan man borde ta kontakt med bm?