BIM September 2014
Här samlas vi som hoppas på plus i September!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.
Här samlas vi som hoppas på plus i September!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.
Säger samma :D Aldrig lyckats få mer än ett väääldigt svagt streck/skugga förrän bim-4 / äl+11 och inte kunnat vara säker förrän dagen efter. Grattis iaf!
Superkul i vilket fall!! Var mest nyfiken för att jag själv går och väntar på att få testa vilken tur ni hade då!
Jag vet inte när bim är då detta är första cykeln efter minipiller och hade då ej mens. Äl var 6 dagar sen i alla fall.
Förra graviditeten hann jag inte få mens innan jag blev gravid så har verkligen noll koll på cykelns längd hoppas på lika stor tur den här gången men det känns lite för bra för att vara sant!
Vill fråga er om råd tjejer! Jag och min partner kör ju på SMEP metoden, vilket innebär sex varannan dag fram till ägglossning och därefter tre dagar i rad. Vi fick till det 9:e, 11;e och 13:e, men igår var jag tvungen att lägga mig tidigt medan han jobbade sent så vi missade varandra helt. Vad tycker ni bästa lösningen är nu?
Min beräknade ÄL sker den 19:e enligt min app. Alltså har vi följande dagar kvar: tis 16, ons 17, tors 18 och sedan på fredag beräknad ÄL.
Antingen har vi sex idag istället och kör på som vanligt även dagen efter. Då blir det sex tis, ons, fre, lör, sön.
Eller så hoppar vi idag och kör ons, fre, lör sön.
Eller så kör vi ons, tor, fre, lör, sön.
Har bara två ÄL test kvar, och de har aldrig gett mig bra utslag Så vet inte om jag ska köpa nya eller strunta i det. Tänker bara att om jag inte tar test, eller får slut och stegringen händer på Torsdag (för ett släppt ägg på fredag) så borde vi väl ha sex på torsdagen också?
Vad hade ni gjort?
Är på BIM+5 idag och har mått illa sedan BIM-2 men har inte vågat ta något test ännu. Räknat ut BIM utifrån min första mens efter pillerstopp dessutom så är ju möjligt att den inte ens är regelbunden ännu egentligen, men OM den skulle vara det redan så är det som sagt BIM+5. Funderar på om jag ska våga testa i helgen? Är nästan för nervös för att göra det dock :/
Men konstant illamående sedan potentiell BIM-2 borde ju vara ett litet tecken i rätt riktning i alla fall?
Finns det egentligen någon särskilt anledning (förutsatt att man kanske inte vill såklart) till att inte ha sex varje dag? Minskar det chanserna på något vis? Har läst typ ju oftare desto bättre för att då är spermierna pigga och fräscha typ? Finns det nackdelar med att ha sex varje dag?
Är på BIM+5 idag och har mått illa sedan BIM-2 men har inte vågat ta något test ännu. Räknat ut BIM utifrån min första mens efter pillerstopp dessutom så är ju möjligt att den inte ens är regelbunden ännu egentligen, men OM den skulle vara det redan så är det som sagt BIM+5. Funderar på om jag ska våga testa i helgen? Är nästan för nervös för att göra det dock :/
Men konstant illamående sedan potentiell BIM-2 borde ju vara ett litet tecken i rätt riktning i alla fall?
BIM +3 idag och negativt test i morse :/
Sjukt irriterande om kroppen ska börja krångla nu.
Men det kanske inte är så konstigt ändå, slutade med p-piller i slutet av juli så det är ju inte så längesen.
Då va min cykel alltid 28 dagar med piller.
Sen första cykeln utan va 26 och nu är jag på dag 29.
När är det läge att kontakta bm om jag varken får mens eller plus? Alltså hur många dagar eller veckor ska man vänta på mensen innan man borde ta kontakt med bm?