• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Malinbarre

Alltså vilken underbar gynläkare jag har fått chansen att träffa! Under mina två graviditeter har fått komma på hur många vul/ul jag har velat/ behövt och igår mailade jag henne och frågade om det fanns någonting som hon kunde göra/skriva ut för att öka chansen för en lyckad graviditet (när jag plussar nästa gång) och jag trodde inte hon skulle vilja hjälpa oss. Men när jag vaknade idag så hade hon skrivit ett jätte fint mail där hon berättade att det finns två recept på Apoteket att hämta för mig, progesteron och trombyl. Åh vad det känns skönt! Nu ska jag bara få ägglossning och lyckas att bli gravid en tredje gång! Spännande :D någon som privat något av det? :)

• Det vackraste
    TigerEmmlis skrev 2014-09-18 10:13:22 följande:

Någon får gärna ta bort mig från + listan! Mf idag!! Min cykel är konstig efter ma;t i augusti.

Bim blir i slutet på oktober igen skulle jag tro!? Om vi orkar igen.......

• Det vackraste

Låter ju verkligen som att du är gravid Vilket försök? Har du inte testat något alls?

joss82 skrev 2014-09-18 11:02:40 följande:
    Min mens brukar komma med buller och brak och världens mensvärk brukar komma samtidigt. Den här gången har jag fått ett par droppar blod på pappret under två dagar och idag kommer det lite mer. Dock sparsamma mängder (räcker typ med trosskydd) och ingen mensvärk alls. har istället från och till haft vagt illamående, känslig för dofter, känner mig liksom lite "sjuk", uppblåst och ömtålig i magen. Någon? Antar att det ändå är mensen som kommer, men skulle det kunna vara en graviditet i alla fall?
  • Det vackraste

Det kan man känna tidigt. Gjorde det förra året innan bim och test men efter bim och pos försvann det. :o Säkert plussar du!

Fiiaaa skrev 2014-09-18 11:21:46 följande:

Nu behöver jag hjälp! Alltså jag mår så illa. Det började igår och har eskalerat idag. Det är inte normalt. Men det är väl alldeles för tidigt att känna av eventuellt graviditetsillamående? (Är typ på bim-3/-4) Eller? Förra gången kände jag inte av nåt illamående alls förrän flera veckor in i grav och då var det ändå lindrigare än detta. Jag har kanske fått i mig nåt konstigt. Jag kan ju vara gravid ändå, men illamåendet kan väl inte bero på det så tidigt??

• Det vackraste

:( vad tråkigt...

Trodde du var gravid. :/ Jag joinar dig i bim oktober ;)

Peeernilla skrev 2014-09-18 11:24:13 följande:

Idag kom min mens :( så nästa bim borde vara 22/10 im nån kan lägga till mig :)

• Det vackraste

Ojojoj bara sådär? :) Har ni försökt länge? Det finns förstående läkare!

Malinbarre skrev 2014-09-18 11:46:24 följande:

Alltså vilken underbar gynläkare jag har fått chansen att träffa! Under mina två graviditeter har fått komma på hur många vul/ul jag har velat/ behövt och igår mailade jag henne och frågade om det fanns någonting som hon kunde göra/skriva ut för att öka chansen för en lyckad graviditet (när jag plussar nästa gång) och jag trodde inte hon skulle vilja hjälpa oss. Men när jag vaknade idag så hade hon skrivit ett jätte fint mail där hon berättade att det finns två recept på Apoteket att hämta för mig, progesteron och trombyl. Åh vad det känns skönt! Nu ska jag bara få ägglossning och lyckas att bli gravid en tredje gång! Spännande :D någon som privat något av det? :)

• Nostalgity

Förra graviditeten mådde ja illa från äl + 7 och fram till vecka 10. Så det med illamående tar jag som ett väldigt tidigt tecken!

Idag har jag fortsatt måilla, började igår em. Kan va efterslängar av febern jag hade igår några timmar..men eftersom de fortsatt idag med sura uppstötningar så börjar jag fundera...är dessutom bara på äl+5.

Känner min kropp mycket mycket väl bör tilläggas

Fiiaaa skrev 2014-09-18 11:21:46 följande:

Nu behöver jag hjälp! Alltså jag mår så illa. Det började igår och har eskalerat idag. Det är inte normalt. Men det är väl alldeles för tidigt att känna av eventuellt graviditetsillamående? (Är typ på bim-3/-4) Eller? Förra gången kände jag inte av nåt illamående alls förrän flera veckor in i grav och då var det ändå lindrigare än detta. Jag har kanske fått i mig nåt konstigt. Jag kan ju vara gravid ändå, men illamåendet kan väl inte bero på det så tidigt??

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Nostalgity

...och denna trötthet! Varje minut är ju en pina. Den liksom känns både i kroppen å psykiskt.

Hugg i äggstockarna, någon som haft de?

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • joss82
    Det vackraste skrev 2014-09-18 11:58:15 följande:

Låter ju verkligen som att du är gravid smile1.gif Vilket försök? Har du inte testat något alls?

Tror du det? Femte försöket nu, har tid bokad till Gyn om det inte blir något nu. Nej, har inte testat alls. Är bara rädd att jag ska bli besviken.
  • Malinbarre
    Det vackraste skrev 2014-09-18 12:07:33 följande:

Ojojoj bara sådär? :) Har ni försökt länge? Det finns förstående läkare!

Hon har konstaterat båda våra missfall och det verkar som att hon bryr sig väldigt mycket. Hon skriver ex kram på dig i sina mail hehe och jag får en kram varje gång vi ses Haha. Men nej egentligen inte eller i mitt hjärta och själv har vi försökt länge, från februari -14. Dlev gravid direkt men missfall i april, gravid igen i juli missfall slutet av augusti.
Svar på tråden BIM September 2014