• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • FiiaN

Gud jag måste bara skriva detta!

Va iväg nu på morgonen iväg till gyn, dom tog test på livmordertappen. Men när jag låg där så sa hon, det ser ut som du har ägglossning nu :O WHAAAT? Trodde inte den va nu redan! Måste ta en sticka och kolla sen! Så blir det till att ligga i ordentligt när killen kommer hem sen :D

Om jag har äl idag, hur lång tid har jag på mig innan det är försent? :O

• carolinheiner
    Manelma skrev 2014-09-23 08:34:13 följande:
    Ingen aning, jag har inte ringt ännu :) Kanske man ska göra det? Har ännu inte riktigt bestämt mig för vilken mvc jag vill gå på. Men skulle nog behöva ringa snart och boka en VUL. Då jag haft utomkvedsgravidit så måste jag kontrollera graviditeten att den är på rätt plats, sist i vecka 7 så kanske bra o skriva in sig ialf och boka en tid för VUL runt vecka 7... 
    Ja ringde runt över allt.. Boka tid för hälsosamtal å inskrivning :) å så ringde ja kk å skulle boka läkartid som vi ska ha i v 8 och v14 :) sen ska ja på cellprover den 29/9 så va tvungen att ringa dit å boka rådgivning ;)
  • SecretlyMe

Grattis tjejen!

carolinheiner skrev 2014-09-23 07:40:09 följande:

OMG!! BIM +2 idag :) har nog inte fattat de ännu :) men visst fan e ja gravid :)

• SecretlyMe

Är på bim-8 nu och är osäker på när äl var men gissar att den var den 19e.. Testar mig nog först på fredag kanske..

kasovi skrev 2014-09-23 07:45:09 följande:

När tänkte du testa? :)Stoooort grattis till er! :D

• Manelma
    carolinheiner skrev 2014-09-23 09:36:50 följande:
    Ja ringde runt över allt.. Boka tid för hälsosamtal å inskrivning :) å så ringde ja kk å skulle boka läkartid som vi ska ha i v 8 och v14 :) sen ska ja på cellprover den 29/9 så va tvungen att ringa dit å boka rådgivning ;)
    Det gick undan! :) En annan har knappt bestämt sig vart jag ska skriva in mig ännu. Hahaha. Cellprov gjorde jag förra året efter att sonen föddes. Måste ta och bestämma mig och ringa och boka tid för inskrivning. 
  • FiiaN

Det är första gången jag testar med äl-stickor. JAg förstår att detta inte är positivt, men frågan är, är det försent? har jag gått över ägglossningen, eller kan ägglossningen komma imorgon typ? Har verkligen inte riktigt koll på hur detta funkar? På gyn sa hon att det såg ut som jag hade äl. Kan någon hjälpa mig är ni snälla? :)
  • carolinheiner
    Manelma skrev 2014-09-23 09:51:42 följande:
    Det gick undan! :) En annan har knappt bestämt sig vart jag ska skriva in mig ännu. Hahaha. Cellprov gjorde jag förra året efter att sonen föddes. Måste ta och bestämma mig och ringa och boka tid för inskrivning. 
    Haha :) japp ja visste redan vart ja ville vara.. Samma bm som sist.. De va inte så länge sedan vi pratade med förlossningsläkaren heller så visste vad ja skulle göra.. Dvs ringa överallt å boka tider mdd tanke på vad som hänt å de ska inte hända igen. Ja har fått ett återbesök efter koniseringen den 29.. Så måste ju dit.. Men måste informera att ja e gravid å kan bara ta cellprov å inge annat :)
  • VioloLaviose
    Nostalgity skrev 2014-09-23 09:11:39 följande:

Här kommer en rätt udda fråga; är det någon som liksom.. luktat gravid?... På flytningarna?

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
    Ja! Alltså mina har luktat lite spermaliknande från och till i kan graviditeter
  • Millannn
    carolinheiner skrev 2014-09-23 07:40:09 följande:

OMG!! BIM +2 idag :) har nog inte fattat de ännu :) men visst fan e ja gravid :) phpcrtc6311437.jpg

Grattis!!!
Svar på tråden BIM September 2014