• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • VioloLaviose
    Lizzie09 skrev 2014-09-25 16:03:41 följande:

Ja precis, det tar ju ändå tid att ta den där resan på 2 timmar, och sedan ska man ju vara där ett tag också, då går det lätt en hel dag :/ Som tur är så har jag syrran 15 min bort med bil, så där spenderar jag många av mina lediga dagar :)

Vad mysigt! :)
    Mjaa, 4 dagar kvar till ÄL bara :( Så har 18 låånga dagar kvar till bim, haha! Ja det är toppen att ha massa planerat, då är man helt plötsligt framme vid bim sedan! :) Så himla kul med Gekås, har funderingar på att dra dit i oktober också! Förstår att du har fullt upp, är så himla imponerad av sådana som du som fixar både jobb, plugg och barn, riktigt superwomen! :) Jag tycker det kan bli mycket med bara jobb, plugg och Hund, haha!
    När har du läst klart till undersköterska?

Jo men visst är det så.. Träffas man sällan så stannar man gärna ett tag, helst över natten liksom. Och det går nte  så ofta =( Men det är tur du har syrran nära =)

Ahaaaa fyra till ÄL, okeeeej åh vad drygt. Men ni får iallafall ha en massa trevligt just nu som kan resultera i ett litet paket med tio fingrar tio tår :) Visst kan vi också iofs haha :D men ändå =)

Jo tack, jag vet inte riktigt hur jag fixar det faktiskt. Börjar läsa i våras, fick ganska fina betyg också så jag skrämmer mig själv, trodde inte jag hade energin :O Tack =)

Blir klar 2016, antingen vår eller höst, beroende på när vi plussar. Tar ju lite längre tid just för jag läser förberedande ämnen också :(

Dudå?
  • ÄlskarMina

Hej! Här har det varit liv ser jag. Skönt att ventilera sig iofs.. Inte alltid lätt när alla längtar och är förväntansfulla eller besvikna. Alla möjliga känslor i luften.

Jag är idag iaf på bim+2 och inget nytt på fronten tyvärr.. Väntar på mensen tror jag, tror inte på graviditet denna månad. Men den får ju gärna komma nu så man kan börja om igen. Suck för oregelbunden och lång cykel..

Nån dom provat bidrottninggele el liknande? Hörde att den kunde rätta till en oregelbunden cykel?

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
  • Emmissara
    SecretlyMe skrev 2014-09-25 17:48:50 följande:

Håller tummarna för dig!

Tack behöver de nu känner jag, 
    Kram 
  • Lizzie09
    VioloLaviose skrev 2014-09-25 20:10:04 följande:
    Jo men visst är det så.. Träffas man sällan så stannar man gärna ett tag, helst över natten liksom. Och det går nte  så ofta =( Men det är tur du har syrran nära =)

Ahaaaa fyra till ÄL, okeeeej åh vad drygt. Men ni får iallafall ha en massa trevligt just nu som kan resultera i ett litet paket med tio fingrar tio tår :) Visst kan vi också iofs haha :D men ändå =)

Jo tack, jag vet inte riktigt hur jag fixar det faktiskt. Börjar läsa i våras, fick ganska fina betyg också så jag skrämmer mig själv, trodde inte jag hade energin :O Tack =)

Blir klar 2016, antingen vår eller höst, beroende på när vi plussar. Tar ju lite längre tid just för jag läser förberedande ämnen också :(

Dudå?
    Ja det är jätteskönt att ha henne så nära, vi är väldigt tajta hon och jag :)
    Japp, så jag har en låång väntan framför mig, haha! Vi har ju iofs en väldigt mysig period framför oss just nu, och det är inte fy skam ;) Väntan mellan mens och ÄL är ju så fruktansvärt tråkig och långsam, det händer ju absolut iiingenting.. Mellan ÄL och BIM kan man ju iallafall leta lite tecken och gå runt och hoppas :D 

Jättebra jobbat då ju, vad duktigt du är! :) Jag började läsa i januari och är färdig i maj 2015, så det vore helt perfekt om det tar sig för oss denna månaden :) 
  • Malinbarre
    Liiinis skrev 2014-09-25 10:57:12 följande:

Vart köper man det? Behöver man recept eller rådfråga läkare innan man provar själv om man märker att man har kort lutealfas?

Progesterall är en hudkräm med naturligt progesteron som man smörjer på sig två gånger om dagen. Inget du behöver rådfråga läkaren om, för det är helt naturligt och finns i kroppen. Men har man kort lutealfas så har man ofta progesteron- brist och det gör att ägget inte hinner fästa ordentligt. Här kan du köpa :)

www.femalebalanceshop.com/progesteronkram-progesterall
  • Gummsan
    ÄlskarMina skrev 2014-09-25 20:16:38 följande:

Hej! Här har det varit liv ser jag. Skönt att ventilera sig iofs.. Inte alltid lätt när alla längtar och är förväntansfulla eller besvikna. Alla möjliga känslor i luften.

Jag är idag iaf på bim+2 och inget nytt på fronten tyvärr.. Väntar på mensen tror jag, tror inte på graviditet denna månad. Men den får ju gärna komma nu så man kan börja om igen. Suck för oregelbunden och lång cykel.. smile4.gif

Nån dom provat bidrottninggele el liknande? Hörde att den kunde rätta till en oregelbunden cykel?

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
    Käkar bidrottninggele nu. Tredje gången gillt. Första månaden apiforce eller va den heter. Förra och denna månaden royal gelly den blåa det är flytande (stavar som en kratta) Min cykel är ännu 36 dagar
  • Milie

Gällande det här med progesteron så är jag lite kluven. Jag har läst fler än en vetenskaplig debattartikel där gynläkare vill göra det lättare för barnmorskor o.s.v. att skriva ut progesteron eftersom det många gånger kan hjälpa vid kort lutealfas o.s.v. Jag har kollat runt lite i ämnet eftersom jag själv har relativt kort lutealfas. Så hur som helst så talar det ju för att man självmedicinerar med det (antar jag) mer svaga preparaten som finns receptfritt.

På negativa sidan står ju det faktum att oavsett om man har det i kroppen så är det ju faktiskt ett steroidhormon. Kanske man i alla fall ska ringa 1177 och se vad de säger innan man börjar? Eller i alla fall känna att man försökt så länge att det mest troligt är något fel. Risken är väl att man börjar mixtra med något som egentligen fungerar.

Aja, det var bara mina tankar. Jag är kluven i frågan som sagt och dömer ingen oavsett hur man väljer att göra. Med tanke på hur känsliga vi varit på sistone så vill jag verkligen förtydliga det så ingen tar illa upp. Det här är ju bara mina funderingar som jag delar med mig av i all välmening. 

• Nhv
    knaappeen skrev 2014-09-25 17:48:20 följande:

Välkommen kul att stöta på dig här med

Har du nå känningar än då?

Inte så värst. Är lite öm i brösten o har känt lite som menskvärik idag som gjort att ja tror mensen är på g, men den kommer inte. Kanske kommer över natten bara för de. :(

Men annars har ja inte känt något alls innan.

Hur ligger du till? Har inte läst något alls runt här så hänger inte med riktigt :P
  • Malinbarre
    Milie skrev 2014-09-25 21:47:45 följande:

Gällande det här med progesteron så är jag lite kluven. Jag har läst fler än en vetenskaplig debattartikel där gynläkare vill göra det lättare för barnmorskor o.s.v. att skriva ut progesteron eftersom det många gånger kan hjälpa vid kort lutealfas o.s.v. Jag har kollat runt lite i ämnet eftersom jag själv har relativt kort lutealfas. Så hur som helst så talar det ju för att man självmedicinerar med det (antar jag) mer svaga preparaten som finns receptfritt.

På negativa sidan står ju det faktum att oavsett om man har det i kroppen så är det ju faktiskt ett steroidhormon. Kanske man i alla fall ska ringa 1177 och se vad de säger innan man börjar? Eller i alla fall känna att man försökt så länge att det mest troligt är något fel. Risken är väl att man börjar mixtra med något som egentligen fungerar.

Aja, det var bara mina tankar. Jag är kluven i frågan som sagt och dömer ingen oavsett hur man väljer att göra. Med tanke på hur känsliga vi varit på sistone så vill jag verkligen förtydliga det så ingen tar illa upp. Det här är ju bara mina funderingar som jag delar med mig av i all välmening. 

Fast jag tog progesteron förra gången jag var gravid, ingen fara med det! Nu har jag fått det utskrivet men naturligt progesteron som man kan beställa så kommer det inte finns vare sig någon sköterska på 1177 eller någon läkare som kommer säga "kör på", för det är ett naturläkemedel och är inte registerat. Jag tror faktiskt inte att har så mycket koll. Det är egentligen ingen skillnad på den naturliga krämen man beställer eller naturliga gelén man får utskrivet. Däremot (!) så ska man absolut inte ta syntetiskt progesteron pga bröstcancer risken. Dom flesta kvinnor har östrogendominans och behöver extra progesteron. Men då tycker du lika om alla andra "läkemedel" man kan få hjälp av att bli gravid av?
  • Malinbarre
    Milie skrev 2014-09-25 21:47:45 följande:

Gå gärna in på länken jag skickade förut och läs om hur många kvinnor som har blir hjälpt av exempelvis progesterall.
Svar på tråden BIM September 2014