BIM September 2014
Här samlas vi som hoppas på plus i September!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.
Här samlas vi som hoppas på plus i September!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.
Ja precis, det tar ju ändå tid att ta den där resan på 2 timmar, och sedan ska man ju vara där ett tag också, då går det lätt en hel dag :/ Som tur är så har jag syrran 15 min bort med bil, så där spenderar jag många av mina lediga dagar :)
Vad mysigt! :)
Mjaa, 4 dagar kvar till ÄL bara :( Så har 18 låånga dagar kvar till bim, haha! Ja det är toppen att ha massa planerat, då är man helt plötsligt framme vid bim sedan! :) Så himla kul med Gekås, har funderingar på att dra dit i oktober också! Förstår att du har fullt upp, är så himla imponerad av sådana som du som fixar både jobb, plugg och barn, riktigt superwomen! :) Jag tycker det kan bli mycket med bara jobb, plugg och Hund, haha!
När har du läst klart till undersköterska?
Hej! Här har det varit liv ser jag. Skönt att ventilera sig iofs.. Inte alltid lätt när alla längtar och är förväntansfulla eller besvikna. Alla möjliga känslor i luften.
Jag är idag iaf på bim+2 och inget nytt på fronten tyvärr.. Väntar på mensen tror jag, tror inte på graviditet denna månad. Men den får ju gärna komma nu så man kan börja om igen. Suck för oregelbunden och lång cykel..
Nån dom provat bidrottninggele el liknande? Hörde att den kunde rätta till en oregelbunden cykel?
Håller tummarna för dig!
Vart köper man det? Behöver man recept eller rådfråga läkare innan man provar själv om man märker att man har kort lutealfas?
Hej! Här har det varit liv ser jag. Skönt att ventilera sig iofs.. Inte alltid lätt när alla längtar och är förväntansfulla eller besvikna. Alla möjliga känslor i luften.
Jag är idag iaf på bim+2 och inget nytt på fronten tyvärr.. Väntar på mensen tror jag, tror inte på graviditet denna månad. Men den får ju gärna komma nu så man kan börja om igen. Suck för oregelbunden och lång cykel.. ![]()
Nån dom provat bidrottninggele el liknande? Hörde att den kunde rätta till en oregelbunden cykel?
Gällande det här med progesteron så är jag lite kluven. Jag har läst fler än en vetenskaplig debattartikel där gynläkare vill göra det lättare för barnmorskor o.s.v. att skriva ut progesteron eftersom det många gånger kan hjälpa vid kort lutealfas o.s.v. Jag har kollat runt lite i ämnet eftersom jag själv har relativt kort lutealfas. Så hur som helst så talar det ju för att man självmedicinerar med det (antar jag) mer svaga preparaten som finns receptfritt.
På negativa sidan står ju det faktum att oavsett om man har det i kroppen så är det ju faktiskt ett steroidhormon. Kanske man i alla fall ska ringa 1177 och se vad de säger innan man börjar? Eller i alla fall känna att man försökt så länge att det mest troligt är något fel. Risken är väl att man börjar mixtra med något som egentligen fungerar.
Aja, det var bara mina tankar. Jag är kluven i frågan som sagt och dömer ingen oavsett hur man väljer att göra. Med tanke på hur känsliga vi varit på sistone så vill jag verkligen förtydliga det så ingen tar illa upp. Det här är ju bara mina funderingar som jag delar med mig av i all välmening.
Välkommen kul att stöta på dig här med
Har du nå känningar än då?
Gällande det här med progesteron så är jag lite kluven. Jag har läst fler än en vetenskaplig debattartikel där gynläkare vill göra det lättare för barnmorskor o.s.v. att skriva ut progesteron eftersom det många gånger kan hjälpa vid kort lutealfas o.s.v. Jag har kollat runt lite i ämnet eftersom jag själv har relativt kort lutealfas. Så hur som helst så talar det ju för att man självmedicinerar med det (antar jag) mer svaga preparaten som finns receptfritt.
På negativa sidan står ju det faktum att oavsett om man har det i kroppen så är det ju faktiskt ett steroidhormon. Kanske man i alla fall ska ringa 1177 och se vad de säger innan man börjar? Eller i alla fall känna att man försökt så länge att det mest troligt är något fel. Risken är väl att man börjar mixtra med något som egentligen fungerar.
Aja, det var bara mina tankar. Jag är kluven i frågan som sagt och dömer ingen oavsett hur man väljer att göra. Med tanke på hur känsliga vi varit på sistone så vill jag verkligen förtydliga det så ingen tar illa upp. Det här är ju bara mina funderingar som jag delar med mig av i all välmening.