• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Nhv
    knaappeen skrev 2014-09-25 23:20:00 följande:

Okej håller tummarna hårt att det är något litet där då

Ja du, BIM+5 idag och plussade igår!!

Aa hoppas, hoppa! Åh grattis!! :D
  • SecretlyMe

Sov 4h innan tempning vid 3. Gjorde den som sagt för skojs skull, innan jag klev upp för att gå på toa.

Tog nästa vid sju som jag brukar och då var den på 37.3. Tror snart jag skiter i tempen, för jag har aldrig sammanhängande sömn pga att jag ALLTID går på toa minst en gång på natten..

NILE90 skrev 2014-09-26 07:47:13 följande:

Hörde tidigare att det kan skilja 0.1-0.2 grader om man skulle få för sig att kliva upp från sängen. Så det kan ju vara därför? Märker själv att jag har högre temp om jag tar tempen senare än 05:00 eller om jag varit vaken en längre stund. 

Innan man tar tempen ska man ha sovit i minst 3 timmar. Jag hade struntat i den vid 3, om det inte är din normala temptid? 

• NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-09-26 08:18:46 följande:

Sov 4h innan tempning vid 3. Gjorde den som sagt för skojs skull, innan jag klev upp för att gå på toa.

Tog nästa vid sju som jag brukar och då var den på 37.3. Tror snart jag skiter i tempen, för jag har aldrig sammanhängande sömn pga att jag ALLTID går på toa minst en gång på natten..

Ååh, ja men då kan det ju kanske vara lite svårt att få en korrekt temp. :( 

Men din temp har stigit från din senaste dipp som var på ÄL+4 om jag inte minns helt fel? 

• Zora
    SecretlyMe skrev 2014-09-26 08:18:46 följande:

Fortsätt att tempa tycker jag och använd någon app, t.ex fertilityfriend, för att få en kurva (om du inte redan gör det) för jag tycker att man kan se mönster även fast man tempar lite oregelbundet eller måste gå upp på natten

Jag tar min temp när dottern vaknar, vilket varierar mellan 05.30 och 7 och vissa nätter är jag vaken pga att hon är vaken. Kurvorna blir hyggliga ändå (även om enstaka temperaturer kan hoppa rejält), men det kanske fungerar olika bra för olika personer också. Vissa kanske måste ta exakt samma tid för att få ett vettigt resultat, men det ser du ju om du tempar en hel månad. Går det att urskilja temphöjningen så fungerar det
  • NILE90
    Pyret 85 skrev 2014-09-26 08:36:39 följande:

Är det försent att börja tempa dag 8?

Det beror väl på när du brukar ha din ÄL? Att börja tempa 2 dagar innan ÄL skulle väl inte vara så bra antar jag. 

• Zora
    Pyret 85 skrev 2014-09-26 08:36:39 följande:

Är det försent att börja tempa dag 8?

Nej det är inte försent att börja dag 8 (om du inte brukar ha Äl runt dag 8-10, för då kan det bli svårt att se) Du borde kunna se höjningen ändå

Viktigt är förstås att tempa varje dag, annars kan man missa stegringen. Men missar man tempa efter Äl och temphöjningen gör det inget, lika så om man missar tidigt i cykeln.
  • Eeeel

Jag blir gaaaalen av den här långa väntan mellan ÄL och BIM. Aldrig går tiden så långsamt som då. Och symtomen bara haglar runt mig (precis som jag tyckte förra gången när jag uppenbarligen inte var gravid)...

• Malinbarre
    sanara88 skrev 2014-09-26 03:34:55 följande:

Nån som kan hjälpa! Har haft positiva äl-test i 2 dagar. Men inge älsekret? Är väldigt torr :/ är det någon mer som varit med om detta, minskar det chanserna att bli gravid? :/

Jag provar att tipsa igen :) Sedan mitt första missfall så har mitt äl-sekret försvunnit. Så när äl-testen visar positivt (helst ett par dagar innan) så har jag använt clearblues egna glidmedel. Som är framställt för att hjälpa till att bli gravid. Jag har använt det och blev gravid i juli med hjälp av det :) plus att den är jätte skön :) se.clearblue.com/clearblue-agglossningstester/fertilitetsglidmedel
  • eagle87

Fick glad gubbe på cb idag på dag 14. Får de vanligtvis på dag 17 men de senaste 2 cyklarna har jag inte haft äl förräns dag 30-33. Så glad nu. Hursomhelst har inga äl flytningar?? Borde ja köpa fertilitets glidmedel?

Svar på tråden BIM September 2014