• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-09-26 11:57:32 följande:

Har haft mycket mensvärk hela förmiddagen och tappen är mjuk och låg som innan mens. Hoppet försvinner mer och mer nu. Känns lättare om man är inställd på mens, man blir lixom inte lika ledsen. Jag vill fortsätta hoppas, men en del av mig trilskas och tänker att OM jag nu ändå hade äl den 17e så är jag på äl+9 med bim nu på måndag. Symtomen för mens stämmer isåfall..

Men jag har ju haft mensvärk sen ägglossningen. Det är ju det.. Och inga ömma tuttar alls, som annars är konstant mellan äl och mens för mig. Känner mig trött och deprimerad, vilket jag var första gången jag var gravid (som slutade i mf) när jag var 19..

Vad skönt det är att få skriva av sig här. Min fina man måste få vila öronen ibland, hehe.. <3

Du får inte tappa hoppet än! Så länge mensen inte kommit så är hoppet inte ute! :)

I början hade jag jätteömma tuttar från ÄL+2 till mens. Förra månaden fick jag ömma tuttar bara någon dag innan mens. Nu är dom inte alls ömma igen..
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-09-26 11:58:47 följande:

Tack Zora, du är till stor hjälp och tröst! Min basala temp är 36.4 så gott som på pricken.

Är den basala tempen tempen innan ÄL? Enligt wikipedia så är det tempen när man vaknar, men att det skiljer beroende på var man är i cykeln..
  • SecretlyMe

Ja, det är min temp innan äl och dagen före mensen. Kallar den basal då det är min "normala" temp :p

NILE90 skrev 2014-09-26 12:13:18 följande:

Är den basala tempen tempen innan ÄL? Enligt wikipedia så är det tempen när man vaknar, men att det skiljer beroende på var man är i cykeln..

• NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-09-26 12:18:49 följande:

Ja, det är min temp innan äl och dagen före mensen. Kallar den basal då det är min "normala" temp :p

Ahaa! :D 
  • SecretlyMe

Nej, jag har hört det citatet så många.gånger nu att jag blir spy-lé ^^

Okej. Jag har alltid haft ömma bröst mellan äl och mens sen jag fick min mens när jag var 13år.

NILE90 skrev 2014-09-26 12:11:10 följande:

Du får inte tappa hoppet än! Så länge mensen inte kommit så är hoppet inte ute! :)

I början hade jag jätteömma tuttar från ÄL+2 till mens. Förra månaden fick jag ömma tuttar bara någon dag innan mens. Nu är dom inte alls ömma igen..

• Lizzie09
    Malinbarre skrev 2014-09-26 09:56:02 följande:
    Jag hade gjort det :) stort lycka till!
    Jag får inte heller nått särkilt ÄL-sekret, så jag har också köpt hem fertilitetsglidmedlet som snart ska prövas :)
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-09-26 12:20:38 följande:

Nej, jag har hört det citatet så många.gånger nu att jag blir spy-lé ^^

Okej. Jag har alltid haft ömma bröst mellan äl och mens sen jag fick min mens när jag var 13år.

Hahah jag förstår det. Samma med det där skitcitatet "Slaaaapppna aaaaav så händer det" "Tänk i på det så händer det". Fuck u till att som säger så till någon som försöker. Fy bubblan. haha. 

Då är det kanske ett tecken att du har ett litet frö i magen när du inte har ömma bröst då? ;) 
  • SecretlyMe

Hahaha precis! Så less, men en del av det är ju sant.. Däremot blir man inte mer gravid för att man slappnar av, finns inga belägg för det :p

Jag vågar inte hoppas lika starkt längre men hoppas självklart att du har rätt.. :)

NILE90 skrev 2014-09-26 12:35:38 följande:

Hahah jag förstår det. Samma med det där skitcitatet "Slaaaapppna aaaaav så händer det" "Tänk i på det så händer det". Fuck u till att som säger så till någon som försöker. Fy bubblan. haha. 

Då är det kanske ett tecken att du har ett litet frö i magen när du inte har ömma bröst då? ;) 

• Fian88

Min mens kom ju i förrgår! Vill gärna vara kvar men vet inte när min nästa bim är!

Om nån vill ändra mig :

Fian88, 2a barnet 3e försöket, bim i slutet av oktober.

• NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-09-26 12:46:24 följande:

Hahaha precis! Så less, men en del av det är ju sant.. Däremot blir man inte mer gravid för att man slappnar av, finns inga belägg för det :p

Jag vågar inte hoppas lika starkt längre men hoppas självklart att du har rätt.. :)

Jag hoppas i alla fall att du är gravid nu :)

Har precis tagit helg, försöker ladda för en helg med svärföräldrarna...är inte så väldigt sugen men det är vÄL bara att bita ihop.
Svar på tråden BIM September 2014