• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • heyorange

Hej på er! Går in här lite till och från så har inte stenkoll på hur det går för er, men ser att några fler har plussat sen sist - stort grattis! Vi andra får kämpa vidare :) men det är kul att många har valt att stanna kvar och fortsätta BIM och bf, ska bli kul att följa!

Har haft ett par deppiga dagar efter att mensen kom- tänk om man är ofrivilligt barnlös? Hemska tankar!

Jag ska prova med bidrottninggele denna månad, har ätit sen mensdag 2. Idag är det dag 6 i cykeln. Det enda jag har upptäckt som är annorlunda är att jag har färgade flytningar/spottings nu efter mensen. Normalt har jag 3 dagar mens som är måttlig till liten. Så kanske är det en seg mens eller kroppens reaktion på bidrottninggelen.

Anyway, någon med erfarenhet av bidrottninggele?

• heyorange
    Gummsan skrev 2014-09-25 21:43:23 följande:
    Käkar bidrottninggele nu. Tredje gången gillt. Första månaden apiforce eller va den heter. Förra och denna månaden royal gelly den blåa det är flytande (stavar som en kratta) Min cykel är ännu 36 dagar smile4.gif
    Hm! Första omgången bdg, apiforce. Får se hur jag påverkas...
  • knaappeen
    Nhv skrev 2014-09-25 22:10:14 följande:

Inte så värst. Är lite öm i brösten o har känt lite som menskvärik idag som gjort att ja tror mensen är på g, men den kommer inte. Kanske kommer över natten bara för de. :(

Men annars har ja inte känt något alls innan.

Hur ligger du till? Har inte läst något alls runt här så hänger inte med riktigt :P

Okej håller tummarna hårt att det är något litet där då

Ja du, BIM+5 idag och plussade igår!!
  • Milie
    Malinbarre skrev 2014-09-25 22:11:18 följande:
    Fast jag tog progesteron förra gången jag var gravid, ingen fara med det! Nu har jag fått det utskrivet men naturligt progesteron som man kan beställa så kommer det inte finns vare sig någon sköterska på 1177 eller någon läkare som kommer säga "kör på", för det är ett naturläkemedel och är inte registerat. Jag tror faktiskt inte att har så mycket koll. Det är egentligen ingen skillnad på den naturliga krämen man beställer eller naturliga gelén man får utskrivet. Däremot (!) så ska man absolut inte ta syntetiskt progesteron pga bröstcancer risken. Dom flesta kvinnor har östrogendominans och behöver extra progesteron. Men då tycker du lika om alla andra "läkemedel" man kan få hjälp av att bli gravid av?
    Jo, jag är ganska påläst i ämnet och känner till gestagener ("onaturligt" progesteron) och dess koppling till ökad risk för bröstcancer. Biomedicin är vad jag läser på universitetet. Jag sa ju också hur mycket positivt jag läst om hur gynläkare vill öka möjligheten att skiva ut progesteron mer lättvindigt och det tyder ju så klart på att det är en kraftfull lösning med milda eller obefintliga biverkningar. Men trots det så vill jag helst att man kanske inte börjar tillsätta steroidhormoner på eget bevåg innan man försökt utan ett tag. Det var allt jag sa.

Förstår inte riktigt vad du menar med din fråga om jag tycker illa om andra "läkemedel"? Jag har väl inte sagt att jag tycker illa om något läkemedel alls?
  • Liiinis
    Malinbarre skrev 2014-09-25 21:39:12 följande:

Progesterall är en hudkräm med naturligt progesteron som man smörjer på sig två gånger om dagen. Inget du behöver rådfråga läkaren om, för det är helt naturligt och finns i kroppen. Men har man kort lutealfas så har man ofta progesteron- brist och det gör att ägget inte hinner fästa ordentligt. Här kan du köpa :)

www.femalebalanceshop.com/progesteronkram-progesterall

Åh tack så mycket för tipset! Ska gå in och kolla på det och läsa lite mer :)
    Milie skrev 2014-09-25 21:47:45 följande:

Gällande det här med progesteron så är jag lite kluven. Jag har läst fler än en vetenskaplig debattartikel där gynläkare vill göra det lättare för barnmorskor o.s.v. att skriva ut progesteron eftersom det många gånger kan hjälpa vid kort lutealfas o.s.v. Jag har kollat runt lite i ämnet eftersom jag själv har relativt kort lutealfas. Så hur som helst så talar det ju för att man självmedicinerar med det (antar jag) mer svaga preparaten som finns receptfritt.

På negativa sidan står ju det faktum att oavsett om man har det i kroppen så är det ju faktiskt ett steroidhormon. Kanske man i alla fall ska ringa 1177 och se vad de säger innan man börjar? Eller i alla fall känna att man försökt så länge att det mest troligt är något fel. Risken är väl att man börjar mixtra med något som egentligen fungerar.

Aja, det var bara mina tankar. Jag är kluven i frågan som sagt och dömer ingen oavsett hur man väljer att göra. Med tanke på hur känsliga vi varit på sistone så vill jag verkligen förtydliga det så ingen tar illa upp. Det här är ju bara mina funderingar som jag delar med mig av i all välmening. 

Tack för infon! Jag är lite rädd för att börja påverka min cykel men samtidigt så lockas man ju av att läsa om andra som lyckats med olika medel. Alltid bra att höra både för- och nackdelar :)
  • eagle87

Gud va mkt tjafs de har vart härinne idag. Tråkigt. Ville bara säga att jag förstår alla som blir lite ledsna o avundsjuka på folk som blir gravida i omgivningen. De klart man e glad för deras skull men man vill ju liksom oxå. På dag 14 idag ingen äl ån. Hoppas den kommer i tid denna cykel brukar få äl på dag 17 men har fått de på dag 30-33 de senaste cyklarna.

• sanara88

Nån som kan hjälpa! Har haft positiva äl-test i 2 dagar. Men inge älsekret? Är väldigt torr :/ är det någon mer som varit med om detta, minskar det chanserna att bli gravid? :/

• NILE90

Godmorgon! Min temp svänger verkligen hej vilt. Från att ha legat på runt 36,55-36,6 i 5 dagar efter ÄL sjönk min temp till 36,47 igår och steg till hela 36,87 idag...sjukt ju!!

• Pyret 85

Har läst ikapp en del nu. 
    Grattis till er som plussat!!

Och jag tackar iaf för varningen om testlagrets tester. Det har ju uppenbart varit fel på vissa tester och jag uppskattar att någon har berättat det. Då kan man ju själv avgöra om man vill tro blint på testerna eller ta ett annat test också. Själv skulle jag verkligen inte vilja få ett falskt positivt kastat rätt upp i fejset! Så tack tjejer!

Nu är mensen äntligen över. Har haft ett par depp-dagar men nu är jag back on track!

• SecretlyMe

En till som har temp som svajar.. 37.0 igår och 37.3 idag. Tempade "för skojs skull" när jag upp inatt vid 3 för att gå på toa; 36.9. Nu vet jag inte alls vad som händer. Ja, ska kanske skita i den vid 3 men hur kunde den öka till 37.3 plötsligt??

Vågar knappt hoppas längre, frustrerad.

Svar på tråden BIM September 2014