• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • SecretlyMe
    carolinheiner skrev 2015-02-01 08:14:24 följande:

Vilka kämpar ni är! Själv ligger ja inlagd i lund för försvagad livmodertapp. Miste vår son i somras av samma orsak å i går fick vi de konstaterat att ja har svag livmodertapp. Inbokat kontroll i torsdags å då hade ja öppnat mig inifrån å hade 7 mm kvar av tappen. V 22+1.. Åkte in md sonen fullt öppen v 22+2. Akut cerclage sattes i fredags.. Men dom fick sätta ett extra då ja va mer öppen än vad dom trodde. Nu sängläge resten av graviditeten å inlagd på sjukhus. Är idag i v 22+4 å förhoppningsvis blir vi flyttade hem till halmstads sjukhus i v 28. Dom har stenkoll på infektion å sd. Tyvärr brast hinnorna vid op eller kort efter op vilket är en komplikation å därav sjukhus resten av tiden. Men vi kommer kämpa emot infektioner å kämpa att detta lilla underverket stannar kvar hos oss! :) är inne hos er å läser hela tiden å hopas att ni snart får ert plus! :)

Men vännen! Jag kan inte ens tänka mig hur du har det nu. Du ska veta att du kan ventilera här så mycket du vill, om du vill. Hur mår du annars?

Så skönt att vården tar hand om dig nu och ser till att du är trygg. Hoppas det går hela vägen. När är det "ok" för bebis att komma ut? Kramar!
  • SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2015-01-31 22:49:57 följande:

Har inte speciellt mkt att tillföra till gruppen nuför tiden så därför jag är tyst. Men är inne och läser varje dag.

Förstår dig, tror vi alla känner lite så. Vi ligger ju olika i cyklarna, har plussat eller har uppehåll. Hur har du det annars? :)
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-01-31 22:47:28 följande:

Ska testa på Onsdag, äl + 10.

Mår bra jag med . Lite gasig i magen och uppsvälld bara. Brösten ömmar på ett molande sett också.. Men det kan vara den förbannade bhn som trycker för mycket

Astrött är jag, men de är nog för att jag varit uppe sen 02;30 och torkat kroppsuppkastningar. Dottern magsjuk.nu

Hoppas på plus :D
  • SecretlyMe
    Emmissara skrev 2015-02-01 01:19:14 följande:

jag är lite likadan som dig, just nu inväntar jag att tiden ska gå innan jag har tiden till gyn (om 1,5 vecka) sen så har jag och min sambo bestämt datum till då vi ska gifta oss (i september) och vill helst inte ha en gravid mage då så vi kommer att skydda oss nu fram till mitten av sommaren. Men som sagt jag kollar också in här varje dag och jag hoppas att det går bra för er alla 

Varför var det så att du ska till gyn?

Hoppas det beslutet känns rätt för er. Jag håller mina tummar för att ni ska få plussa till sommaren <3
  • eagle87
    tillklaras skrev 2015-01-31 17:48:43 följande:

Alltså äntligen! Op över och nästa Bim blir ca 21:a feb:)

Det var en sjukt jobbig tid dessa två månader. Tre dagar innan op, som var i torsdags, plussade jag högst oväntat, för att sen få mf två dagar senare. Op dagen efter, och de hittade... Skalpelektroden som hade fästs på vår sons huvud vid förlossningen i dec förra året. Han gick ju bort efter tre dagar pga moderkaksavlossning och syrebristen av detta. Detta objekt, som de glömt inuti min livmoder, är 1dm långt och ca 1cm omkrets:/. Och det har jag gått med i ett år.. Herregud.

Nu tar vi ett djupt andetag och hoppas på 2015, för 2014 var inte kul alls.

Hur mår alla här inne? Reggi? SecretlyMe?SRMmamna87? Nostalgity? Eagle87?

<3

Hej, Gud va jobbigt :( har en känsla av att de kommer ta sig fort nu:)
  • eagle87

Måste bara skriva av mig lite, en vecka kvar till bim nu.. O ja känner ingenting O Temp kurvan följer sitt vanliga mönster så tror inte de tagit sig. Känner redan att de kommer ta väldigt hårt på mig när mensen kommer, vi hade verkligen hopp då detta va sista försöket innan jag börjar med medeciner. Jag hade äl på dag 21 O vi låg på dag 19,20,21,22. Hade första gången rikliga flytningar etc. Ja ville inte behöva ta ngt O vi försökte vårt bästa O skulle ja varit gravid skulle bf vara runt vår andra bröllopsdag som vi så gärna hoppats på.

• SecretlyMe
    eagle87 skrev 2015-02-01 11:29:35 följande:

Måste bara skriva av mig lite, en vecka kvar till bim nu.. O ja känner ingenting O Temp kurvan följer sitt vanliga mönster så tror inte de tagit sig. Känner redan att de kommer ta väldigt hårt på mig när mensen kommer, vi hade verkligen hopp då detta va sista försöket innan jag börjar med medeciner. Jag hade äl på dag 21 O vi låg på dag 19,20,21,22. Hade första gången rikliga flytningar etc. Ja ville inte behöva ta ngt O vi försökte vårt bästa O skulle ja varit gravid skulle bf vara runt vår andra bröllopsdag som vi så gärna hoppats på.

Såg att du oroade dig för samma i tråden Fertility Friend - och jag säger som den tjejen; bara för att tempkurvan följer samma mönster behöver inte det betyda att du inte är gravid. Det man ska vara uppmärksam på är om tempen håller sig fortsatt högre, inte hur den ter sig under luthealfasen :) Så ta det hela med ro och försök att inte överanalysera allting vännen. Jag vet, det är svårt. T.o.m jag som missat sex på äl (senaste sexet 3 dagar innan äl) överanalyserar lite.. Jag har inga ömma bröst ALLS, de känns t.o.m bortdomnade :s Min temp har jag ingen aning om, men svettas och fryser om vartannat vilket givetvis kan bero på det pendlande vädret vi har nu. Jag har väldigt lätt till gråt men det kan bero på all stress när sambon skulle flytta in i vårt gemensamma och det var mycket att göra under ett par veckor. Att ha extra hormoner då (pms) gör att det inte är konstigt att jag är känslig.

Med det sagt, försök koppla av så gott du kan. Blir det inget plus nu så får ni ändå hjälp på traven som ökar era chanser. Det kommer gå bra :) kram på dig
  • carolinheiner
    SecretlyMe skrev 2015-02-01 11:04:41 följande:
    Men vännen! Jag kan inte ens tänka mig hur du har det nu. Du ska veta att du kan ventilera här så mycket du vill, om du vill. Hur mår du annars?

Så skönt att vården tar hand om dig nu och ser till att du är trygg. Hoppas det går hela vägen. När är det "ok" för bebis att komma ut? Kramar!
    Ja mår bra :) fick duscha idag å inväntar en infart så ja kan få antibiotika.. Hade lite förhöjd infektion grej men dom vita blodkropparna va normala å ingen feber. Men hon sa att de e bättre att ta de säkra före de osäkra :). Så sent som möjligt givetvis men här i lund kan dom rädda bebisar från v 23 å de är om 2 dagar. Men vi hoppas att han väntar till minst v 28 :)
  • SecretlyMe
    carolinheiner skrev 2015-02-01 12:50:30 följande:

Ja mår bra :) fick duscha idag å inväntar en infart så ja kan få antibiotika.. Hade lite förhöjd infektion grej men dom vita blodkropparna va normala å ingen feber. Men hon sa att de e bättre att ta de säkra före de osäkra :). Så sent som möjligt givetvis men här i lund kan dom rädda bebisar från v 23 å de är om 2 dagar. Men vi hoppas att han väntar till minst v 28 :)

Okej. Det låter bra att det inte är värre än vad det är ändå :)

Okej! Visste inte att det var så pass tidigt som v23 :o Då tycker jag allt den lille kan stanna till v 28 för bästa möjliga :)
  • carolinheiner
    SecretlyMe skrev 2015-02-01 12:56:43 följande:
    Okej. Det låter bra att det inte är värre än vad det är ändå :)

Okej! Visste inte att det var så pass tidigt som v23 :o Då tycker jag allt den lille kan stanna till v 28 för bästa möjliga :)
    Ja precis v 28 finns de goda chanser att överleva.. Men dom e jätte nöjda med mig.. Inga blödningar har inte ont eller sd å hans hjärta ligger på 150 slag/min.. Å sen kommer där bara lite fostervatten då å då å de e dom helnöjda med då de fylls på hela tiden :) känner själv när ja måste lägga mig ner.. Räckte med duschen å sen fick ja ligga å äta.. Men men allt för mitt mirakel :) kommer bli duktigt bortskämd :)
Svar på tråden BIM September 2014