• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • SecretlyMe
    tillklaras skrev 2015-01-31 18:48:43 följande:

Alltså äntligen! Op över och nästa Bim blir ca 21:a feb:)

Det var en sjukt jobbig tid dessa två månader. Tre dagar innan op, som var i torsdags, plussade jag högst oväntat, för att sen få mf två dagar senare. Op dagen efter, och de hittade... Skalpelektroden som hade fästs på vår sons huvud vid förlossningen i dec förra året. Han gick ju bort efter tre dagar pga moderkaksavlossning och syrebristen av detta. Detta objekt, som de glömt inuti min livmoder, är 1dm långt och ca 1cm omkrets:/. Och det har jag gått med i ett år.. Herregud.

Nu tar vi ett djupt andetag och hoppas på 2015, för 2014 var inte kul alls.

Hur mår alla här inne? Reggi? SecretlyMe?SRMmamna87? Nostalgity? Eagle87?

<3

Men vad säger du?? Herregud, är så chockad att jag inte finner ord. Nu är den jävla skiten borta, nu ska du få bli gravid och få behålla bebis! *håller tummarna tills de blir blå*

Med mig är det bra. Missade äl, men denna gång är alla skensymtom borta. Inga ömma bröst och inte den där känslan av att "hoppas hoppas, men jag känner mig svullen som innan mens, luktar inte flytningarna järn ändå, kanske ska tjuvtesta, vågar inte ha sex, Hmm mår illa, ont i huvudet" osv. Ja, du förstår :) Jag har bara haft lite molvärk och mensvärk. Finnar i pannan som jag aldrig har annars (seriöst, aldrig haft det under vintern och blev förvånad nu när de dök upp) och så är jag förstoppad och väldigt trött. Men jag känner mig som vanligt denna månad (Innan man började med bebisverkstad).

Nu blev det långt, ber om ursäkt :p
  • Emmissara

Det var en sjukt jobbig tid dessa två månader. Tre dagar innan op, som var i torsdags, plussade jag högst oväntat, för att sen få mf två dagar senare. Op dagen efter, och de hittade... Skalpelektroden som hade fästs på vår sons huvud vid förlossningen i dec förra året. Han gick ju bort efter tre dagar pga moderkaksavlossning och syrebristen av detta. Detta objekt, som de glömt inuti min livmoder, är 1dm långt och ca 1cm omkrets:/. Och det har jag gått med i ett år.. Herregud.

<3

skönt att Op är över, men beklagar för allt annat, och hoppas verkligen att du får ett plus snart <3 
  • Nostalgity

Ska testa på Onsdag, äl + 10.

Mår bra jag med . Lite gasig i magen och uppsvälld bara. Brösten ömmar på ett molande sett också.. Men det kan vara den förbannade bhn som trycker för mycket

Astrött är jag, men de är nog för att jag varit uppe sen 02;30 och torkat kroppsuppkastningar. Dottern magsjuk.nu

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Pyret 85

<3

Skönt att det är över. Beklagar ditt mf.
  • Pyret 85

Har inte speciellt mkt att tillföra till gruppen nuför tiden så därför jag är tyst. Men är inne och läser varje dag.

• Milie

<3

Men hjälp. Det låter ju helt vansinnigt! Borde du inte kunnat få skadestånd för det här? Det har ju absolut orsakat sveda och värk.
  • Emmissara
    Pyret 85 skrev 2015-01-31 22:49:57 följande:

Har inte speciellt mkt att tillföra till gruppen nuför tiden så därför jag är tyst. Men är inne och läser varje dag.

jag är lite likadan som dig, just nu inväntar jag att tiden ska gå innan jag har tiden till gyn (om 1,5 vecka) sen så har jag och min sambo bestämt datum till då vi ska gifta oss (i september) och vill helst inte ha en gravid mage då så vi kommer att skydda oss nu fram till mitten av sommaren. Men som sagt jag kollar också in här varje dag och jag hoppas att det går bra för er alla 
  • carolinheiner

Vilka kämpar ni är! Själv ligger ja inlagd i lund för försvagad livmodertapp. Miste vår son i somras av samma orsak å i går fick vi de konstaterat att ja har svag livmodertapp. Inbokat kontroll i torsdags å då hade ja öppnat mig inifrån å hade 7 mm kvar av tappen. V 22+1.. Åkte in md sonen fullt öppen v 22+2. Akut cerclage sattes i fredags.. Men dom fick sätta ett extra då ja va mer öppen än vad dom trodde. Nu sängläge resten av graviditeten å inlagd på sjukhus. Är idag i v 22+4 å förhoppningsvis blir vi flyttade hem till halmstads sjukhus i v 28. Dom har stenkoll på infektion å sd. Tyvärr brast hinnorna vid op eller kort efter op vilket är en komplikation å därav sjukhus resten av tiden. Men vi kommer kämpa emot infektioner å kämpa att detta lilla underverket stannar kvar hos oss! :) är inne hos er å läser hela tiden å hopas att ni snart får ert plus! :)

• Pyret 85
    carolinheiner skrev 2015-02-01 08:14:24 följande:

Vilka kämpar ni är! Själv ligger ja inlagd i lund för försvagad livmodertapp. Miste vår son i somras av samma orsak å i går fick vi de konstaterat att ja har svag livmodertapp. Inbokat kontroll i torsdags å då hade ja öppnat mig inifrån å hade 7 mm kvar av tappen. V 22+1.. Åkte in md sonen fullt öppen v 22+2. Akut cerclage sattes i fredags.. Men dom fick sätta ett extra då ja va mer öppen än vad dom trodde. Nu sängläge resten av graviditeten å inlagd på sjukhus. Är idag i v 22+4 å förhoppningsvis blir vi flyttade hem till halmstads sjukhus i v 28. Dom har stenkoll på infektion å sd. Tyvärr brast hinnorna vid op eller kort efter op vilket är en komplikation å därav sjukhus resten av tiden. Men vi kommer kämpa emot infektioner å kämpa att detta lilla underverket stannar kvar hos oss! :) är inne hos er å läser hela tiden å hopas att ni snart får ert plus! :)

Åh vad jag lider med dig. Hoppas verkligen att alt går bra för er nu. stor kram <3
  • carolinheiner
    Pyret 85 skrev 2015-02-01 09:34:49 följande:
    Åh vad jag lider med dig. Hoppas verkligen att alt går bra för er nu. stor kram <3
    Jadå ja e positiv.. Men jobbigt å va sängliggandes å helt beroende av personal å sambo :(
Svar på tråden BIM September 2014