• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • knaappeen
    SRMmamma87 skrev 2015-06-24 12:19:58 följande:

Hur har deg gått Knaappeen?

Testade neg imorse. Tror mensen är på G. Så jävla dum som lät hoppet börja lysa pga nå slumpmässigt rätt placerade datum. Tror ju ikte ens på hokus pokus. Usch denna gången tog det hårdare än va ja trodde..
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • SRMmamma87
    knaappeen skrev 2015-06-24 13:20:32 följande:

Testade neg imorse. Tror mensen är på G. Så jävla dum som lät hoppet börja lysa pga nå slumpmässigt rätt placerade datum. Tror ju ikte ens på hokus pokus. Usch denna gången tog det hårdare än va ja trodde..

När man försökt så länge som vi har kan de konstigaste av saker få upp hoppet. Vissa månader tar hårdare än andra helt enkelt. Styrkekramar till dig <3
  • Emmissara

jag har helt glömt bort, men är det någon mer som är kvar här som har sökt för att få en utredning? 

• knaappeen
    Emmissara skrev 2015-06-24 20:56:16 följande:

jag har helt glömt bort, men är det någon mer som är kvar här som har sökt för att få en utredning? 

Jag har inte skrivit om det här men vi ska återkomma efter sommarn o alla semestrar för utredning då det snart gått 1 år sen vår grav som slutade i MA o sammanlagt i aug gått 1,5 år sen vi började försöka.

Varför ska ni pp utredning?
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • Emmissara
    knaappeen skrev 2015-06-25 00:35:52 följande:
    Jag har inte skrivit om det här men vi ska återkomma efter sommarn o alla semestrar för utredning då det snart gått 1 år sen vår grav som slutade i MA o sammanlagt i aug gått 1,5 år sen vi började försöka.

Varför ska ni pp utredning?
    okej :) 
    skriver det som jag har skrivit innan i gruppen :) 

Jag var hos gyn i februari och det konstaterades att jag inte tillverkar tillräckligt av något hormon för att få ägget att släppa som de ska, men det fanns inga tecken på pco. 

Det hormonet som jag inte tillverkar tillräckligt mycket av gör bara att mina cyklar blir ojämna, det tar längre tid för kroppen att få ihop tillräckligt mycket hormon så ägget kan släppa, så min gyn läkare sa att om jag prickar in ÄL så har jag samma chans som alla andra, bara det att jag har inte lika många chanser per år och det går inte att beräkna när jag har ÄL (därför jag började med NC för att se hur min kropp fungerar) 

Innan mitt MF (maj 2014) så var min cykel på 35 dagar, men sedan jag slutade med p-piller och fick den första mensen efter det för 1,5 år sedan så är min genomsnittliga cykel på 53 dagar (längsta har varit 62 dagar). Men som sagt jag ska ringa till gyn idag och förhoppningsvis få en tid :) min lutealfas är normal på 16 dagar så det känns skönt att veta det nu efter några månaders användning av NC. 

När jag pratade med gyn och detta så var det enda de kunde göra för min del, va att sätta upp mig och min man på väntelista för utredning av barnlöshet då de inte kunde undersöka mig mer tydligen, vätetiden är dock 6 månader... 
  • FruA78

Har gjort halva utredningen dvs gjort spermatest och enbart ett vul och allt var bra. Blev gravid och nu vill de inte göra klart utredningen. Fick provsvar idag och Hcg var under 2. Så det var bra gått 4 månader nu sedan molan. Passade på att fråga kvinnokliniken om ev. Utredning hon tyckte att jag ska ringa till privatkliniken där vi gjorde utredningen och höra efter sommaren och om de säger nej igen ska jag ringa till kvinnokliniken. Hon kunde inte lova att de kan hjälpa mig måste kanske väntan tills det gått ett år efter missfallet. Fy vad det här är jobbigt har ju snart försökt i 2 år och jag har fyllt 37 år känner mig stressad pga åldern.

• SRMmamma87
    Emmissara skrev 2015-06-24 20:56:16 följande:

Ja, ska ta tester den 2/7. Blod och sperma. Sedan drar undersökningarna igång efter sommaren hoppas jag.
  • Det vackraste
    FruA78 skrev 2015-06-25 17:22:54 följande:

Har gjort halva utredningen dvs gjort spermatest och enbart ett vul och allt var bra. Blev gravid och nu vill de inte göra klart utredningen. Fick provsvar idag och Hcg var under 2. Så det var bra gått 4 månader nu sedan molan. Passade på att fråga kvinnokliniken om ev. Utredning hon tyckte att jag ska ringa till privatkliniken där vi gjorde utredningen och höra efter sommaren och om de säger nej igen ska jag ringa till kvinnokliniken. Hon kunde inte lova att de kan hjälpa mig måste kanske väntan tills det gått ett år efter missfallet. Fy vad det här är jobbigt har ju snart försökt i 2 år och jag har fyllt 37 år känner mig stressad pga åldern.

De vill att man räknar om efter ett mf eftersom det bevisar fertilitet. Efter tre mf på rad har man rätt till mf-utredning. När man är över 35 brukar man rek att boka en utredning efter sex mån försök. Den kan man få vänta tre mån på att få sätta igång, och då kan man ju bli gravid under tiden. :) Jag skulle ha valt en privat ivf-klinik.
Svar på tråden BIM September 2014