• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Emmissara
    Det vackraste skrev 2015-06-29 19:21:49 följande:
    Hur många försök har ni gjort? Är det via landstinget?

De tänker säkert att du är så ung så ni har tid på er också.

Men har du inte regelbundet äl tycker jag att du borde få hjälp med det direkt.
    är inne på 5e försöket tror jag, (har bara haft 7 cyklar under ett år, eller rättare sagt denna som är nu är den 7e), aa det är via landstinget, men jag tänkte inte söka för en utredning utan ville som sagt diskutera om hur man kunde gå vidare i mitt fall då jag inte har regelbunden ÄL sedan mitt MF. Men det enda de kunde göra (enligt barnmorskan) var att sätta upp oss på väntelistan.... 
  • Emmissara
    FruA78 skrev 2015-06-29 18:29:05 följande:

Emisssara: vilken lång väntetid, vad jobbigt för er. Finns det något mer klinik som gör utredningar som du kan ringa till? Jag ringde förra veckan och talade med två till eftersom den första sa nej. Nu hade jag tur att någon ringde och avbokade så jag fick en sån snabb tid. Håller tummarna att ni lyckas bli gravida snart på egen hand. Stor kram

Idag kom kallelse till kliniken kändes konstigt att läsa att vi var välkomna till Ivf- och fertilitetsmottagningen. Blev glad men samtidigt en klump i magen. Glad för att vi eventuellt snart kan få hjälp men också ledsen för att behöva gå igenom allt det här. Men känner mig mer hoppfull nu iallafall än tidigare. Däremot så verkar det inte som jag kommer få någon ägglossning denna månad har nog aldrig hänt tidigare att jag inte får positivt på stickan men är på dag 15 och testet blir bara svagare.

aa det är en lång väntan, men hoppas självklart på att det går ändå :) 
    det finns ingen mer klinik när jag bor men det finns flera stycken mellan 1-1,5 timme ifrån oss. Om vi inte har lyckats till September så kommer jag ringa en annan klinik och fråga vad de säger. Få fokusera på att planera bröllopet istället. 

känner igen din känsla, jag känner samma sak fast bara av att sättas upp på väntelistan. jag är liksom bara 20 år och känns som att ens kropp borde funka som vanligt.....
  • Pyret 85
    Emmissara skrev 2015-06-29 11:35:25 följande:
    Hejsan, det går lite upp och ner, det känns skönt att vara på väntelistan för utredning, men önskar att de kunde ha kollat upp mig lite mer nu direkt efter sommaren, än att behöva vänta i 6 månader, och hur mår du? hur går det med bröllopsplaneringen? 
    Jo måendet är det upp och ner med. Kräkts väldigt mycket i perioder och har fått legerian comp utskrivet. Är inte varje dag jag behöver ta dom. Är i vecka 14. Jo det går framåt med bröllopsplanerna. Beställde äntligen klänning idag. Blev en helt annan än den jag tittat på från början.

Förstår att det är en dryg väntan på utredning. Hoppas tiden får snabbt eller att ni hinner bli gravida själv innan dess.
  • Det vackraste
    Emmissara skrev 2015-06-29 20:38:59 följande:

är inne på 5e försöket tror jag, (har bara haft 7 cyklar under ett år, eller rättare sagt denna som är nu är den 7e), aa det är via landstinget, men jag tänkte inte söka för en utredning utan ville som sagt diskutera om hur man kunde gå vidare i mitt fall då jag inte har regelbunden ÄL sedan mitt MF. Men det enda de kunde göra (enligt barnmorskan) var att sätta upp oss på väntelistan.... 

Så ni blev gravida på andra cykeln? Fick mf och sen blev cyklerna långa? Kolla hur din sköldkörtel fungerar?
  • Emmissara
    Det vackraste skrev 2015-06-29 21:37:55 följande:
    Så ni blev gravida på andra cykeln? Fick mf och sen blev cyklerna långa? Kolla hur din sköldkörtel fungerar?
    Ne fick ett MF i maj 2014 (inte planerat) och vi började inte försöka cykeln efter, sen i cykeln under feb/mars försökte vi inte då jag inte mådde så bra psykisk efter mötet med min gyn, och ville bara vila från allt bebis tänk.
  • Emmissara
    Pyret 85 skrev 2015-06-29 21:37:38 följande:
    Jo måendet är det upp och ner med. Kräkts väldigt mycket i perioder och har fått legerian comp utskrivet. Är inte varje dag jag behöver ta dom. Är i vecka 14. Jo det går framåt med bröllopsplanerna. Beställde äntligen klänning idag. Blev en helt annan än den jag tittat på från början.

Förstår att det är en dryg väntan på utredning. Hoppas tiden får snabbt eller att ni hinner bli gravida själv innan dess.
    Trist med kräkningar, hoppas de går över snart :) men härligt att du har beställt klänning, beställde äntligen min också för en vecka sedan så får min om 2 veckor :D

Aa det är lite drygt men hoppas såklart att vi klarar det själva, funderar på att i början av september ringa en annan klinik ifall vi inte har blivit gravida innan det
  • Emmissara
    Pyret 85 skrev 2015-06-29 21:37:38 följande:

Trist med kräkningar, hoppas de går över snart :) men härligt att du har beställt klänning, beställde äntligen min också för en vecka sedan så får min om 2 veckor :D

Aa det är lite drygt men hoppas såklart att vi klarar det själva, funderar på att i början av september ringa en annan klinik ifall vi inte har blivit gravida innan det
  • eagle87

Dag 24. Ingen äl än. Så jävla jobbigt spec när min cykel annars är Ganska regelbunden :/

• Det vackraste
    Emmissara skrev 2015-06-29 22:31:32 följande:

Ne fick ett MF i maj 2014 (inte planerat) och vi började inte försöka cykeln efter, sen i cykeln under feb/mars försökte vi inte då jag inte mådde så bra psykisk efter mötet med min gyn, och ville bara vila från allt bebis tänk.

Ok :) men totalt bara fyra försök, men långa cykler. Tycker att du borde få hjälp med att lorta ner dem till under 35 dagar.

Ta blodprov för progesteron på dag 21-23 och visar det på utebliven äl får du gulkroppshormon dag 36 att ta några dagar för att få blödning sen, och klomifentabl nästa cykel dag 5-9 för att få ägglossning i normal tid.
  • Det vackraste
    eagle87 skrev 2015-06-30 11:57:18 följande:

Dag 24. Ingen äl än. Så jävla jobbigt spec när min cykel annars är Ganska regelbunden :/

Men hade du inte ett positivt äl-test nyss?
Svar på tråden BIM September 2014