• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • knaappeen
    JOLI skrev 2015-07-09 10:51:01 följande:

Håller tummarna för er alla! Jag har inte varit inne på evigheter, så kanske inte så många som minns mig. Men jag får från och med nu kliva ur alla "vänta plus-grupper". Efter läkarbesök hit och dit, är det nu konstaterat att vi inte kan få barn, varken naturligt eller med hjälp av läkare. Jag skänker all min önskan om ett eget barn vidare till er, nu ligger min enda önskan i att alla ni andra kämpar ska lyckas och att slippa detta helvetet vi genomgår. <3

Åh herrgud! Alla tankar o styrkekramar till dig/er!finns nog inga ord som tröstar o kan inte tänka mig in i vad ni går igenom. Men hoppas så innerligt att ni hittar en annan väg o bli föräldrar på(om ni vill) . vi alla ska kämpa o hålla oss kvar för din skull!

All lycka till i livet!
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • carolinheiner
    JOLI skrev 2015-07-09 10:51:01 följande:

Håller tummarna för er alla! Jag har inte varit inne på evigheter, så kanske inte så många som minns mig. Men jag får från och med nu kliva ur alla "vänta plus-grupper". Efter läkarbesök hit och dit, är det nu konstaterat att vi inte kan få barn, varken naturligt eller med hjälp av läkare. Jag skänker all min önskan om ett eget barn vidare till er, nu ligger min enda önskan i att alla ni andra kämpar ska lyckas och att slippa detta helvetet vi genomgår. <3

Åhh nej :( all styrka till er!!! <3
  • SRMmamma87

joli - finns inga ord <3

BIM imorgon. Känner inget. Inga rödaktiga flytningar som jag haft de senaste månaderna heller. Ömma bröst. Räknar med blod.

• Emmissara

Joli- säger som de andra, finner inga ord. Men ger er all styrka <3

Ni andra, jag har en liten fråga. Jag har en lutealfas på 16 dagar, hur tidigt skulle jag kunna testa? Tänker ändå att "normalt" är ju 14 så borde väl kunna se ett svar på bim -3, eller?

• SRMmamma87
    Emmissara skrev 2015-07-10 08:29:18 följande:

Ni andra, jag har en liten fråga. Jag har en lutealfas på 16 dagar, hur tidigt skulle jag kunna testa? Tänker ändå att "normalt" är ju 14 så borde väl kunna se ett svar på bim -3, eller?

Hmm... Jag hade räknad efter min egen cykel och testat tidigast på BIM. Du kan kanske se vid -3, men hoppet är inte ute om det är negativt så att säga.
  • Lizzie09
    Emmissara skrev 2015-07-10 08:29:18 följande:

Jag fick plus på ÄL+11. Tror att man i tidigaste laget kan se plus vid ÄL+ 9-10
  • Emmissara
    Lizzie09 skrev 2015-07-10 16:43:33 följande:
    Jag fick plus på ÄL+11. Tror att man i tidigaste laget kan se plus vid ÄL+ 9-10
    då borde jag ju få ett plus på ÄL+13-14 om jag skulle vara gravid. Jag åker nämligen på en festival utomlands 22 Juli så skulle vara skönt att veta innan om man va gravid eller ej. Jag fick en tempökning idag, så borde haft ÄL igår (får se när appen sätter ut det) 
  • Emmissara
    SRMmamma87 skrev 2015-07-10 14:54:57 följande:
    Hmm... Jag hade räknad efter min egen cykel och testat tidigast på BIM. Du kan kanske se vid -3, men hoppet är inte ute om det är negativt så att säga.
    Ne precis, men som jag skrev i svaret här över, så ska jag iväg på en stor festival utomlands, och det är mycket alkohol där. Hur skulle ni gjort? om jag inte får ett plus innan. Vågar man dricka lite? (vill absolut inte dricka mycket om det finns en chans att jag är gravid, men är det okej med lite?) 
  • SRMmamma87
    Emmissara skrev 2015-07-10 17:04:38 följande:

Ne precis, men som jag skrev i svaret här över, så ska jag iväg på en stor festival utomlands, och det är mycket alkohol där. Hur skulle ni gjort? om jag inte får ett plus innan. Vågar man dricka lite? (vill absolut inte dricka mycket om det finns en chans att jag är gravid, men är det okej med lite?) 

Ja. I ett så tidigt stadie av graviditet har inte fostret börjat ta näring från mamman utan får det från gulkroppen. Det är först i en senare vecka som näringen börjar tas från moderkakan. Så jag hade druckit i den mängd som känns ok.
  • Emmissara
    SRMmamma87 skrev 2015-07-10 17:22:17 följande:
    Ja. I ett så tidigt stadie av graviditet har inte fostret börjat ta näring från mamman utan får det från gulkroppen. Det är först i en senare vecka som näringen börjar tas från moderkakan. Så jag hade druckit i den mängd som känns ok.
    okej, va bra, det känns lite mer betryggande :) 
Svar på tråden BIM September 2014