• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • eagle87
    Det vackraste skrev 2015-06-30 11:15:56 följande:
    Men hade du inte ett positivt äl-test nyss?
    Jo men de va nog inte positivt. De var inte Exact lika stark. Ja tror det är 20 timmars fasta O mindre sömn som gör så att min cykel strular.
  • Emmissara
    Det vackraste skrev 2015-06-30 12:09:11 följande:
    Ok :) men totalt bara fyra försök, men långa cykler. Tycker att du borde få hjälp med att lorta ner dem till under 35 dagar.

Ta blodprov för progesteron på dag 21-23 och visar det på utebliven äl får du gulkroppshormon dag 36 att ta några dagar för att få blödning sen, och klomifentabl nästa cykel dag 5-9 för att få ägglossning i normal tid.
    Aa har som sagt inte orkar hålla koll men någonstans där 4-5 försök,

Aa de va därför jag ringde till gyn, men nepp det va inget de kunde göra för min del.... Jag har nu en lutealfas på 16 dagar så jag ska egentligen ha äl på dag 19 (dag 45 är det längsta jag har gått och är nu på dag 24, bara vänta och se)
  • FruA78

Idag blev det positivt på äl testet på dag 17. Förra månaden var det på dag 12 så konstigt. Hade dock hugg och ont i äggstocken på dag 10 redan denna månad och äl-flytningar. Nu har jag inga äl flytningar alls eller värk.

Igår hämtade vi ut en kopia av mannens spermaprov inför mötet med fertilitetsmottagningen imorgon och det konstiga var att ett av värdena var avvikande (volym) och vår läkare sa i januari att allt såg bra ut. Så får se vad det säger imorgon om testet.

• eagle87

16 timmars från gårdagens positiva. Hade sex igår förrigår dagen innan O tänkte ikväll. Vill så gärna att de ska ta sig denna gång

• SRMmamma87

Igår morse, klockan 08.00, åkte vi in till klinisk klinik och lämnade sperma och blodprover. Mannen fick lämna ett rör för blodprov, medan jag fick lämna 6-7 st. Nu är processen igång i alla fall även om det är evighet tills vi får svar på proverna. 

• Emmissara
    SRMmamma87 skrev 2015-07-03 15:39:54 följande:

Igår morse, klockan 08.00, åkte vi in till klinisk klinik och lämnade sperma och blodprover. Mannen fick lämna ett rör för blodprov, medan jag fick lämna 6-7 st. Nu är processen igång i alla fall även om det är evighet tills vi får svar på proverna. 

härligt att ni är igång (Y)
  • FruA78

SRMmamma: skönt att ni på gång nu med utredning.

Igår var vi också på kliniken och det gick jättebra. Vi fick börja utredningen behöver inte vänta tills det gått 1 år efter missfallet :) Jag tog bara 2 prover igår men ska tillbaka igen i mitten av augusti för att spola äggledarna och ta mer blodprover då. Kliniken stänger nu och öppnar igen 10 augusti. Gjorde ultraljud och tydligen hade jag precis haft ägglossning ev i onsdags samma dag jag hade positivt på stickan. Vi hade senast sex i söndags men det ska räcka sa läkaren :)

• Det vackraste
    FruA78 skrev 2015-07-03 17:17:12 följande:

SRMmamma: skönt att ni på gång nu med utredning.

Igår var vi också på kliniken och det gick jättebra. Vi fick börja utredningen behöver inte vänta tills det gått 1 år efter missfallet :) Jag tog bara 2 prover igår men ska tillbaka igen i mitten av augusti för att spola äggledarna och ta mer blodprover då. Kliniken stänger nu och öppnar igen 10 augusti. Gjorde ultraljud och tydligen hade jag precis haft ägglossning ev i onsdags samma dag jag hade positivt på stickan. Vi hade senast sex i söndags men det ska räcka sa läkaren :)

Vad många försök har ni gjort nu? Jo tre dagar före ska räcka. :)

Det tar sig säkert nu elr i augusti.
Svar på tråden BIM September 2014