Anonym (B) skrev 2014-08-21 17:58:02 följande:
Vad spelar det för roll om jag skriver ut alla mina förnamn eller inte?
De allra flesta gör inte det och därför lär det heller aldrig bli ett bekymmer för min son. Vill han ta bort eller byta det senare får han självklart göra det också, detsamma gäller hans övriga förnamn.
Emeli skrev 2014-08-21 23:06:36 följande:
Så du använder din egen son som murbräcka mot det som du kallar fördomar. Varför vill man utsätta sitt barn för det?
Lucifer ar ett av namnen på den som symboliserar ondska. Det går ju inte att komma ifrån, hur vackert man än anser det vara.
För dig är det så. För mig symboliserar det morgonstjärnan.
Lucifer har aldrig nämnts ens i bibeln, det handlar om tolkning och okunskap. Läser en på lite kanske denne ändrar uppfattning. Precis som att vissa gillar flicknamn som slutar på "-lee", gamla namn, nya namn, egenkomponerade namn eller vad som helst så fastnade jag för namnet Lucifer. Nu har grabben ett betydligt vanligare tilltalsnamn men det är just för att folk reagerar som du.
Tycker folk borde slappna av, det är bara ett namn som alla andra. Själv förknippar jag namnet "Olivia" som något negativt men det innebär inte att jag tycker att alla som namnger sina döttrar till det är dumma i huvudet. Det är ju trots allt bara ett namn.