• Anonym (Fy fan!!)

Förbannad på kompisen efter bröllopet!

Kompisen gifte sig igår o vi var bjudna. Innan middagen så åkte gubben iväg och handlade pizza till grabben så han skulle få mat han med. För inte fasen äter han skaldjurssoppa, rådjur med mandelpotatispuré mm.. Så det är klart att vi handlade. Kompisen blev FÖRBANNAD när gubben kom med pizzan. Vad i helvete menar hon med att skälla och uppföra sig som värsta bridezillan bara för att hon gifter sig????? Det är helt sinnessjukt att hon tror att prinsen ska vara hungrig hela kvällen för att hon vill bestämma allt!!!!!!!!!! Jag ska fan ringa upp henne och säga några väl valda ord om hur dålig stil hon har.

• Svar på tråden Förbannad på kompisen efter bröllopet!
  • Anonym (von Fiin)

Jag kan vara en riktig snobb men aldrig att jag hade skällt ut en gäst som ville fixa pizza till sitt barn på vårt bröllop. Tvärtom hade jag nog betalat den om det inte fanns något som barnet ville äta, barn ska inte gå hungriga.

Människor är allergiska eller vill inte äta allt möjligt nuförtiden, så länge man inte klagar utan löser situationen så gott man kan så tycker jag att värden får vara nöjd.
    Men för all del, själva pizzakartongen hade jag gärna sluppit se på festbordet, om möjligt.

• Anonym (Fy fan!!)
    Ellenaki skrev 2014-08-17 13:43:49 följande:

Klart att en 8 åring kan äta bröllopsmaten, kött och potatismos, vad är problemet. Fult att köpa pizza. Hade väl varit bättre då att ta med barnet förbi en korvmoj. Eller säga till från början att barnet inte äter normal mat.

Det är inte alls klart att dem kan det och prinsen tycker inte om rådjur utan det hade funkat om hon hade haft vett o bjuda på hamburgare eller något annat vettigt istället men hon tänker bara JAG JAG JAG hela förbannade tiden.
  • Anonym (hilfe)

Okej, bara för att se om jag har begripit: menar du att prinsen skulle äta pizzan under middagen, istället för maten som bjöds på?

• Anonym (Fy fan!!)
    Anonym (von Fiin) skrev 2014-08-17 13:47:10 följande:

Jag kan vara en riktig snobb men aldrig att jag hade skällt ut en gäst som ville fixa pizza till sitt barn på vårt bröllop. Tvärtom hade jag nog betalat den om det inte fanns något som barnet ville äta, barn ska inte gå hungriga.

Människor är allergiska eller vill inte äta allt möjligt nuförtiden, så länge man inte klagar utan löser situationen så gott man kan så tycker jag att värden får vara nöjd.
    Men för all del, själva pizzakartongen hade jag gärna sluppit se på festbordet, om möjligt.

Bra, jag hade gjort samma sak och självklart skar vi upp pizzan o la kartongen på sidan!
  • Anonym (potatismos)
    Anonym (von Fiin) skrev 2014-08-17 13:47:10 följande:

Lär ju inte vara någon allergi om pizza fungerar, allergi mot rådjurskött och potatismos är nog oerhört ovanligt.
  • Scoops
    Anonym (Fy fan!!) skrev 2014-08-17 13:47:32 följande:
    Det är inte alls klart att dem kan det och prinsen tycker inte om rådjur utan det hade funkat om hon hade haft vett o bjuda på hamburgare eller något annat vettigt istället men hon tänker bara JAG JAG JAG hela förbannade tiden.
    Hah, ironin här. Ni tänkte ju bara "oss, oss, oss" hela tiden ;) Jag hade slängt ut er, ni bryter ganska grovt mot alla etikettsregler som finns ju. Jättejobbigt med sådana människor i sin umgängeskrets!

Att han "inte tycker om" är en klen ursäkt. Det är ju inte som att han svälter under EN kväll, för om han svalt hade han ju åtminstonde ätit det som bjuds...
  • Anonym (H)
    Scoops skrev 2014-08-17 13:51:11 följande:

Hah, ironin här. Ni tänkte ju bara "oss, oss, oss" hela tiden ;) Jag hade slängt ut er, ni bryter ganska grovt mot alla etikettsregler som finns ju. Jättejobbigt med sådana människor i sin umgängeskrets!

Att han "inte tycker om" är en klen ursäkt. Det är ju inte som att han svälter under EN kväll, för om han svalt hade han ju åtminstonde ätit det som bjuds...

• Anonym (H)
    Scoops skrev 2014-08-17 13:51:11 följande:

• Lena

Mina barn äter skaldjurssoppa (2 resp 6år) och det mesta annat eftersom deras föräldrar aldrig har inbillat dem världen cirkulerar kring dem utan de får äta det som serveras.

Till soppan serveras nog bröd och till köttet potatismos. Bröd och potatismos äter de flesta barn.

• falukorv

Men herregud. En åttaåring är stor nog att äta VANLIG MAT. Hade det varit konstig mat hade jag förstått er men lite hyfs får man fan ha när det serveras vanlig mat!

Om någon har tex allergier så nämner man det vid inbjudan så det går ju inte att jämföra med att man bara är o!uppfostrad!

Svar på tråden Förbannad på kompisen efter bröllopet!