• Jennie1987

Pco och sköldkörteln

Hej på er alla starka tjejer som kämpar!

Tänkte kolla härinne om det finns fler som slåss mot Pco (s) och samtidigt har underfunktion i sköldkörteln (hypotyeros)?

Jag är själv född utan sköldkörtel och har ätit Levaxin i hela mitt liv.
    Har försökt bli gravid med min man i flera år, utan framgång.
    Jag tror ju såklart att alla kroppens hormoner hänger ihop, och väntar nu på att endokrinologin ska höra av sig och förhoppningsvis få en tid till dem och få ordentlig hjälp.

Jag äter LCHF, som min gyn har rekommenderat, och då mår jag så bra som jag vet att jag kan må. Viktnedgången är ett stort plus!

Finns det flera som jag? Som har problem med sköldkörtel och dessutom mensrubbningar/ägglossningsproblem?

• Svar på tråden Pco och sköldkörteln
  • engsan

På måndag blir det ÄP! Godegud låt dem droga ner mig ordentligt så jag slipper den smärtan jag kände sist! Gruvar mig så jag mår illa!!!!!!!!!!!!

• Gweny
    engsan skrev 2016-05-21 21:50:55 följande:

På måndag blir det ÄP! Godegud låt dem droga ner mig ordentligt så jag slipper den smärtan jag kände sist! Gruvar mig så jag mår illa!!!!!!!!!!!!

Uch vet känslan, äp var inte roligt!! Fy ont det gjorde.

Be om att få en lugnande tablett innan. Tog jag. Sen säg att den inte ska snåla med smärtlindring!!

Håller tummarna på många fina ägg!
  • engsan
    Gweny skrev 2016-05-22 00:32:24 följande:
    Uch vet känslan, äp var inte roligt!! Fy ont det gjorde.

Be om att få en lugnande tablett innan. Tog jag. Sen säg att den inte ska snåla med smärtlindring!!

Håller tummarna på många fina ägg!
    Sist var det lite mitt eget fel att jag inte fick nog med smärtlindring. Jag trodde jag var lite Tuffare än jag var och sa att jag behöver nog inget lugnande tex. Men det behövdes vist men det blev nog för sent! Och Så nu har jag sagt att jag vill ha allt och mkt :)
  • Gweny
    engsan skrev 2016-05-22 11:06:36 följande:

Sist var det lite mitt eget fel att jag inte fick nog med smärtlindring. Jag trodde jag var lite Tuffare än jag var och sa att jag behöver nog inget lugnande tex. Men det behövdes vist men det blev nog för sent! Och Så nu har jag sagt att jag vill ha allt och mkt :)

Det är bra! Nu vet du ju också hur det går till, så kanske inte spänner dig lika mycket med.

Ska tänka på dig, kram!
  • engsan
    Gweny skrev 2016-05-22 12:45:02 följande:
    Det är bra! Nu vet du ju också hur det går till, så kanske inte spänner dig lika mycket med.

Ska tänka på dig, kram!
    Tack <3
  • engsan

Idag fick gick plocket mkt bättre, gjorde lite ont men inte alls som sist. Fick ut 12 ägg!
    Dock hamnar dom i frysen då vi inte fick något spermaprov! Positivt vari alla fall att alla tolv äggen gick att frysa! Blir alltså ingen återföring denna vecka!

• engsan
    Gweny skrev 2016-05-23 19:40:42 följande:

Så bra med 12 st! Kommer ni göra icsi?

Jag har ingen aning vad som händer nu. Min sambo så gott som bröt ihop och efter flera timmars kämpande var han inte mottaglig för något fler förslag, fast dom erbjöd att gå in och plocka spermier via testikeln. Efter allt jag gått igenom kände jag mig grymt besviken! Nästa steg är nu att åka dessa 40 mil enkel väg och enkomt bara lämna spermaprov vid ett mindre pressat tillfälle. Och då lite mer förberedd låta dom ta ut via testikeln om det inte går nästa gång heller.
    Sedan skulle vi diskutera om det blir att befrukta våra frysta ägg eller göra ett nytt äp!
    Dom upptäckte också på mig att jag hade en endometrioscycta som dom tömde i tron att det var en äggblåsa. Så får se om jag även nu har endrometrios. Fick en hästdos antibiotika för att förhindra infektion!
  • Gweny
    engsan skrev 2016-05-23 19:53:25 följande:

Jag har ingen aning vad som händer nu. Min sambo så gott som bröt ihop och efter flera timmars kämpande var han inte mottaglig för något fler förslag, fast dom erbjöd att gå in och plocka spermier via testikeln. Efter allt jag gått igenom kände jag mig grymt besviken! Nästa steg är nu att åka dessa 40 mil enkel väg och enkomt bara lämna spermaprov vid ett mindre pressat tillfälle. Och då lite mer förberedd låta dom ta ut via testikeln om det inte går nästa gång heller.

Sedan skulle vi diskutera om det blir att befrukta våra frysta ägg eller göra ett nytt äp!

Dom upptäckte också på mig att jag hade en endometrioscycta som dom tömde i tron att det var en äggblåsa. Så får se om jag även nu har endrometrios. Fick en hästdos antibiotika för att förhindra infektion!

Men herregud så tufft för er!! Räcker med bakslag nu ju.

Har själv blivit inlagd pga havandeskapsförgiftning, plus dem upptäckte att h*n lagt sig i säte. Blir vändningsförsök imorgon, nervöst.
  • engsan
    Gweny skrev 2016-05-26 20:21:36 följande:
    Men herregud så tufft för er!! Räcker med bakslag nu ju.

Har själv blivit inlagd pga havandeskapsförgiftning, plus dem upptäckte att h*n lagt sig i säte. Blir vändningsförsök imorgon, nervöst.
    Men oj, vad gör man när man fått havandeskapsförgiftning då? Hoppas allt går bra och att vändningen går bra! Stor kram <3
Svar på tråden Pco och sköldkörteln