• Jennie1987

Pco och sköldkörteln

Hej på er alla starka tjejer som kämpar!

Tänkte kolla härinne om det finns fler som slåss mot Pco (s) och samtidigt har underfunktion i sköldkörteln (hypotyeros)?

Jag är själv född utan sköldkörtel och har ätit Levaxin i hela mitt liv.
    Har försökt bli gravid med min man i flera år, utan framgång.
    Jag tror ju såklart att alla kroppens hormoner hänger ihop, och väntar nu på att endokrinologin ska höra av sig och förhoppningsvis få en tid till dem och få ordentlig hjälp.

Jag äter LCHF, som min gyn har rekommenderat, och då mår jag så bra som jag vet att jag kan må. Viktnedgången är ett stort plus!

Finns det flera som jag? Som har problem med sköldkörtel och dessutom mensrubbningar/ägglossningsproblem?

• Svar på tråden Pco och sköldkörteln
  • engsan
    Gweny skrev 2016-05-04 10:01:13 följande:

Jo det är bra. Svullen i fingrar & ben och otymplig.

Var hos BM igår, hade fått lite högt blodtryck, så måste dit nästa vecka redan.

Sen hade busungen lagt sig på tvären! Så hoppas h*n vänder sig rätt igen.

Allt är förberett, så nu väntar vi bara.

Helt fantastiskt nog...

Nu är det ju snart alla ofrivilliga barnlösas dag...

Tänke på alla som får kämpa, hur många det faktiskt är, både 1a gångs och vi sekundära! Känner sån tacksamhet för vi fick hjälp.

Trots lite krämpor så låter det underbart! Hur många veckor är det kvar?

Hoppas han vänder sig rätt :)
    Jo jag tror det blir en liten kille

Vår pojke och tjejen hans är i vecka 19 nu, börjar ha liten mage och vi börjar så smått att vänja oss vid tanken på barnbarn!
    Idag har dom tid för ultra och hoppas nu allt är ok!
  • Gweny
    engsan skrev 2016-05-04 11:13:32 följande:

Trots lite krämpor så låter det underbart! Hur många veckor är det kvar?

Hoppas han vänder sig rätt :)

Jo jag tror det blir en liten kille

Vår pojke och tjejen hans är i vecka 19 nu, börjar ha liten mage och vi börjar så smått att vänja oss vid tanken på barnbarn!

Idag har dom tid för ultra och hoppas nu allt är ok!

38 dagar kvar! Ingenting ju.

Dem flesta gissar på tjej, jag själv har ingen susning och svårt med namn också. .

Oj redan i v.19? Går fort. Skönt ni börjar smälta in det. Hoppas det blir en lekkompis till eran "snart gjorda" !!

Har eran klinik sommarstängt? Hade vår... Så blir ju inte många försök per termin man hinner...
  • engsan
    Gweny skrev 2016-05-04 11:51:42 följande:
    38 dagar kvar! Ingenting ju.

Dem flesta gissar på tjej, jag själv har ingen susning och svårt med namn också. .

Oj redan i v.19? Går fort. Skönt ni börjar smälta in det. Hoppas det blir en lekkompis till eran "snart gjorda" !!

Har eran klinik sommarstängt? Hade vår... Så blir ju inte många försök per termin man hinner...
    Å så är det ju bara att njuta av graviditeten när man väntat så länge på den:)
    Jo det är stängt hela juli. Så det hänger liksom på att mensen kommer inom kort om vi ska hinna innan dess. Måste vi börja stimulerA fram mensen och ägglossningen igen så tror jag inte vi hinner! Men vi få se!
  • engsan

Men orka!!!! Givetvis har ju inte mensen behagat att dyka upp! Borde kommit under helgen men icke det! Så än en gång faller schemat! Vist, den kan ju komma nu i dagarna också, men idag är det 18 sedan äl så börjar misstänka att det kanske inte blev någon äl fast Stickan slog om till glad gubbe!!!! Det är nog bara inte meningen att det ska lyckas för oss! :( nu börjar mitt tålamod och ork vara helt slut.........

• Gweny
    engsan skrev 2016-05-10 13:50:08 följande:

Men orka!!!! Givetvis har ju inte mensen behagat att dyka upp! Borde kommit under helgen men icke det! Så än en gång faller schemat! Vist, den kan ju komma nu i dagarna också, men idag är det 18 sedan äl så börjar misstänka att det kanske inte blev någon äl fast Stickan slog om till glad gubbe!!!! Det är nog bara inte meningen att det ska lyckas för oss! :( nu börjar mitt tålamod och ork vara helt slut.........

Kan det inte räcka med krångligheterna nångång!!

Så trist! Vad säger din läkare om det?
  • engsan
    Gweny skrev 2016-05-10 20:17:48 följande:
    Kan det inte räcka med krångligheterna nångång!!

Så trist! Vad säger din läkare om det?
    Hm...han bara skicka mail dit idag och dom tyckte jag skulle avvakta till helgen. Och nu verkar det att den är på g. Förhoppningsvis kan jag räkna morgondagen som dag ett! Men vågar inte ropa hej ännu. Skönt om det vore så!
  • Gweny
    engsan skrev 2016-05-10 20:52:06 följande:

Hm...han bara skicka mail dit idag och dom tyckte jag skulle avvakta till helgen. Och nu verkar det att den är på g. Förhoppningsvis kan jag räkna morgondagen som dag ett! Men vågar inte ropa hej ännu. Skönt om det vore så!

Hoppas, så ni kommer igång igen!!
  • engsan

Startar med menopur i morgon kväll, ultra nästa vecka tis och fre och sen blir det mest troligt ÄP veckan där på mån eller tis

• Gweny

Skönt det kommer i rullning igen, även om det måste kännas tufft samtidigt.

Har själv bara 1 månad kvar nu, lite nervöst inför förlossningen.

• engsan
    Gweny skrev 2016-05-11 12:18:00 följande:

Skönt det kommer i rullning igen, även om det måste kännas tufft samtidigt.

Har själv bara 1 månad kvar nu, lite nervöst inför förlossningen.

Ja så spännande! Lycko dig <3
Svar på tråden Pco och sköldkörteln