• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Minxy
    Lilla My o co skrev 2014-11-12 19:35:08 följande:

Problemet är att kroppen aldrig kommer tillbaka efter ett år av P-spruta.. :/

Jag skulle tagit sprutan i juli men gjorde det inte.. Men ingen mens ännu.. Så därför ingen äl.:/

Nu i dec flyttar vi till större bostad, för att kunna få en liten kotte... Men ägglossningen visar sig inte ens.. * suck *

Kram alla

Åh vad tråkigt :( Kan du inte få hjälp hos gyn med att få igång mensen igen?
  • Minxy

Mammave: tja, mina bröst förändras ständigt beroende på om jag går upp eller ner 2 kg i vikt, men sår har jag inte fått. Jättebra att du kollar upp det även om det säkert inte är något farligt. Vi måste ta hand om våra kroppar :)

• Lilla My o co

Jag har varit i kontakt med mvc, men de säger att man bara får vänta ut att allt kommer igång.. Det kan ju ta upp till två år!!!! :/ innan allt kommer igång... Vill nu!!!!!!

• Minxy
    Lilla My o co skrev 2014-11-12 20:13:22 följande:

Jag har varit i kontakt med mvc, men de säger att man bara får vänta ut att allt kommer igång.. Det kan ju ta upp till två år!!!! :/ innan allt kommer igång... Vill nu!!!!!!

Hmm...har du någon privat gynekolog/barnmorska där du bor? Dom brukar vara mer pigg på att hjälpa till.

Jag har en underbar privat bm/gyn här. Hon gör verkligen allt för sina patienter.
  • mammave

Lilla My: men ska man vänta så länge :( Fy vad jobbigt. Kram

Nja, såren tror jag inte är ngn fara egentligen, tror de beror på att det blivit lite instängt och att bröstvårtorna legat emot vårtgården. Är mer orolig för att det liksom blivit tommare under vårtgårdarna och därför trycks bröstvårtorna in när jag har bh och om jag ligger ner. Ibland känns det som om jag borde ringa, men ibland känns det som om de kmr tycka att jag är lite överdriven och kanske bara berättar för mig att jag börjar bli äldre och det är en så simpel sak och då känns det lite löjligt att ha tagit deras tid.

• mammave

Lilla My: googla och se om det finns sätt att få igång mensen på och då kanske du kan söka privat sen, när du vet om det finns ngt sätt.

• Minxy
    mammave skrev 2014-11-12 20:22:20 följande:

Minxy: hur ändras de då? Bara i storlek eller?

Japp, dom tappar i volym liksom. Väldigt irriterande: när jag tränar hårt och äter rätt så är jag jättenöjd med min kropp....förutom brösten som blir platta och hängande.

När jag är otränad och äter skit så ser kroppen ut som en naturkatastrof...men brösten är fylliga och fina :D

Aldrig får man vara nöjd :P
  • Mikesfru

Hej tjejer, kastar mig in här och hoppas få vara med :)

Är 35 år med två barn, 3 o 5 år. Blev gravid med trean i somras men fick ett MA som slutade med skrapning efter misslyckad behandling med piller. Sedan dess har både kroppen och jag varit i total obalans och är just nu sjukskriven pga överbelastning. MEN har bim imorgon och hoppas så tokinnerligt på att trean ska komma till oss. Känner redan liksom kärlek till vad som kanske finns i min mage, vilket skrämmer mig eftersom det är oklart om där finns nåt ännu...

Håller tummarna för er andra som väntar på bim, och fäller en tår för er som börjat blöda. Hoppas på bättre lycka nästa gång!

Och mamave, jag tycker du ska kolla upp det så du slipper oroa dig och fundera, hellre nojjig en gång för mycket än en gång för lite, den läxan har jag lärt mig i höst...

• Minxy

Välkommen Mikesfru! Beklagar ditt MA, det måste ha varit tungt :(

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea