• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Minxy

Är det förresten någon annan här som tempar? Jag tempade när vi försökte bli gravida med första barnet. Tänkte köra samma taktik nu - det blir så dyrt med ÄL-tester varje månad.

Börjar tempa idag. Har laddat ner FertilityFriends gratisapp.

• Micka!
    Minxy skrev 2014-11-13 07:43:20 följande:

Är det förresten någon annan här som tempar? Jag tempade när vi försökte bli gravida med första barnet. Tänkte köra samma taktik nu - det blir så dyrt med ÄL-tester varje månad.

Jag har börjat tempa och använder också fertiliy friends gratisapp! Hoppas verkligen att vi får plus nu.....

Grattis Mikesfru! Vad roligt
  • Minxy
    Micka! skrev 2014-11-13 09:06:14 följande:
    Jag har börjat tempa och använder också fertiliy friends gratisapp! smile1.gif Hoppas verkligen att vi får plus nu.....

Grattis Mikesfru! Vad roligt smile1.gif
    Aha, kul!

Jag insåg redan imorse att mensen skulle komma idag. Tempade igår och hade 36,8.

Imorse hade den dippat till 36,5.

Nästa månad ska den fan hålla sig högt!
  • Janna84
    Minxy skrev 2014-11-13 05:35:31 följande:

Idag kom mensen, med dunder och brak. Nya tag inför nästa ÄL.

Jag har ändrat i BIM-listan. Eftersom jag skriver från mobilen (via FL-appen) blir radbrytningen konstig. Om någon vill "städa upp" efter mig så är det fritt fram :)

Nej, vad tråkigt :(
    mangoo skrev 2014-11-13 06:55:08 följande:

Beklagar! ! Hoppas det tar sig nästa gång.

Är lite nervös inför spolningen vi dag.

Hoppas allt går bra har ägglossning söndag måndag nått sånt. Har läst om andra dom blöder Flera dagar efter... och att det kan göra jätte ont...huha och själv måste jag gå oxå då mannen är bortrest.

Jag berättade att jag var nervös och då var de väldigt försiktiga. Det kändes men inte alls så farligt och inga blödningar efteråt. Jag tror det kommer gå toppen för dig med!
  • Janna84
    Mikesfru skrev 2014-11-13 07:07:57 följande:

Jag är gravid!!!! Är så glad att jag nästan spricker, har varit så orolig efter MA att kroppen inte ska funka på lääänge, men testade idag och fick den glädjande nyheten.

Hoppas den smittar av sig till er andra, mens är ett sabla otyg!

Håller tummar och tår för er.

Grattis!
  • Janna84
    Minxy skrev 2014-11-13 07:43:20 följande:

Jag har tempat från och till sedan 2005, jag har alltid använt mig av fertilityfriend Nu orkar jag inte eftersom jag inte vill ställa klockan på helgerna (man ska ju alltid tempa samma tid för att få en tillförlitlig kurva).
  • Mikesfru

Tack för era grattis, de värmer :) mesta symptomet: gråter av julmusik ;)

Jag tempade med första barnet, men har egentligen mest utgått från hur mina flytningsr varit, och det har funkat bra för oss.

Hoppas spolningen går bra idag mangoo. Har aldrig gått igenom nåt sånt men man hoppas ju att läkarna som gör sånt varje dag har vett att vara försiktiga och visa hänsyn för din oro.

• Minxy
    Janna84 skrev 2014-11-13 09:59:51 följande:
    Jag har tempat från och till sedan 2005, jag har alltid använt mig av fertilityfriend smile1.gif Nu orkar jag inte eftersom jag inte vill ställa klockan på helgerna (man ska ju alltid tempa samma tid för att få en tillförlitlig kurva).
    Min dotter vaknar alltid 05:30, så här behöver man inte ställa någon klocka.... *snark* :D
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-11-13 09:35:37 följande:
    Aha, kul!

Jag insåg redan imorse att mensen skulle komma idag. Tempade igår och hade 36,8.

Imorse hade den dippat till 36,5.

Nästa månad ska den fan hålla sig högt!
    Åh...så tråkigt att den nedrans tempen sjönk...tänkte liksom hålla lite koll på tempen mot bim, för att inte använda gravtester för tidigt! Blir ju lite billigare!
    Har bara ett gravtest kvar!!!!

Eller hur....den ska minsann hålla sig högt och med ett plus på bim! Kan bara tänka mig vilka svordomar som kommer ur mig annars..........
  • Shrew

Mangoo: Har du gjort någon undersökning före spolningen? Får man fråga vad det kostar att söka hjälp på en privat klinik? Jag har bokat tid hos gyn i Sthlm och fick höra då att man inte gör någon utredning om man redan har barn. 

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea