• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Mikesfru

[quote=74330577][quote-nick]Minxy skrev 2014-11-12 21:14:27 följande:[/quote-nick]

Välkommen Mikesfru! Beklagar ditt MA, det måste ha varit tungt :(

[/

Tack Minxy, ja det var såklart ingen höjdare. Jobbade otroligt hårt just då och trodde att jag kunde förtränga allt så att det försvann, men det hann visst ikapp... Skönt att få vara hemma nu och ta hand om alla känslor.

Tänkte testa imorgon bitti med digitalt, känns lite pirrigt, har inte direkt några tydliga symptom :)

• Minxy
    Mikesfru skrev 2014-11-12 21:57:08 följande:

...alltså jag och FL... Lyckas inte ens citera ordentligt, ny här ;)

Haha, ingen fara *s*

Hoppas du får ett plus imorgon!
  • Minxy

Jag måste ju säga att det är lite irriterande att min kropp ändrat sin lutealfas sedan vi försökte få barn sist. Då hade jag en lutealfas på 11 dagar. Nu verkar den vara minst 14 dagar.

Har inte fått riktiga mensen än, fortfarande bruna flytningar. Om mensen kommer imorgon så är det prick 14 dagar efter ÄL. Om den dröjer fler dagar så kommer jag ju ha en jättelång lutealfas och DET vill jag inte! Väntan på nästa BIM blir så lång då :(

Jag mådde förresten illa imorse. Dessvärre beror det nog bara på att jag tröstätit sjuka mängder godis sedan första negativa testet :P

• Janna84

Vad bra att du hittade hit Mikesfru

Ja Minxy, mensen kom som vanligt 13 dagar efter ÄL och jag blöder helt galet mycket även den här gången. Så nu ska jag försöka samla kraft för att ringa kvinnokliniken. Jag önskar att vi hade haft någon privat mottagning men närmaste ligger ungefär 20 mil bort så det kan jag glömma.

• Minxy

Idag kom mensen, med dunder och brak. Nya tag inför nästa ÄL.

Jag har ändrat i BIM-listan. Eftersom jag skriver från mobilen (via FL-appen) blir radbrytningen konstig. Om någon vill "städa upp" efter mig så är det fritt fram :)

• mangoo
    Minxy skrev 2014-11-13 05:35:31 följande:

Idag kom mensen, med dunder och brak. Nya tag inför nästa ÄL.

Jag har ändrat i BIM-listan. Eftersom jag skriver från mobilen (via FL-appen) blir radbrytningen konstig. Om någon vill "städa upp" efter mig så är det fritt fram :)

Beklagar! ! Hoppas det tar sig nästa gång.

Är lite nervös inför spolningen vi dag.

Hoppas allt går bra har ägglossning söndag måndag nått sånt. Har läst om andra dom blöder Flera dagar efter... och att det kan göra jätte ont...huha och själv måste jag gå oxå då mannen är bortrest.
  • Mikesfru

Jag är gravid!!!! Är så glad att jag nästan spricker, har varit så orolig efter MA att kroppen inte ska funka på lääänge, men testade idag och fick den glädjande nyheten.

Hoppas den smittar av sig till er andra, mens är ett sabla otyg!

Håller tummar och tår för er.

• Minxy
    Mikesfru skrev 2014-11-13 07:07:57 följande:

Jag är gravid!!!! Är så glad att jag nästan spricker, har varit så orolig efter MA att kroppen inte ska funka på lääänge, men testade idag och fick den glädjande nyheten.

Hoppas den smittar av sig till er andra, mens är ett sabla otyg!

Håller tummar och tår för er.

Men åh, grattis grattis grattis!!!! :)
  • Minxy

Mangoo: förstår att du är nervös, jag håller tummarna för att det ska gå bra :)

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea