• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Minxy

Micka: ja det känns billigare att tempa :)

Jag måste säga att just nu känns BIM väldigt långt bort. Mensvärk from hell och allmänt deppig. Inser att jag måste dra ner på mitt godisätande också vilket adderar till mitt dåliga humör :(

Eller så kanske jag ska unna mig lite godsaker nu under tiden jag har mens...bara för att det är så synd om mig :P

Min man tar det hela med ro. Jag beklagade mig lite imorse och sa att jag ville ju ha en bebis i magen, inte ont i magen.

"Det kommer" svarade han bara.

Och ja....jag ska försöka tänka så jag med. Det kommer.

• Iskristall

Mikesfru: Grattis!!

Minxy: Jag tempar för fullt och har gjort så i ett o ett halvt år nu. Anv Fertility friend. Det finns en temptråd också, hittar inte läken just nu på mobilen. Men kan länka om intresse finns?

• Lectin

Minxy: CRAP!!!

Mikesfru: Grattis!!!! (och välkommen! )

Håller tummarna för dig mangoo!

Jag försökte tempa den här rundan men det gick inget vidare. Jag har så oregelbunden sömn frampå morgonkvisten så tempen skuttade upp och ner som en tok. Var nog inget för mig...

Shrew: på den fertilitetsklinik jag går är det vanlig landstingstaxa som gäller. Jag har högkostnadskort dessutom så då är det "gratis"!

Idag har jag verkligen haft nerverna på utsidan. Hamnade i en diskussion på jobbet och blev så upprörd att jag inte kunde hålla tårarna tillbaka. Det är verkligen inte likt mig. Jag kan bli hetsig i diskussioner men aldrig gråtmild!?! Låste in mig på toa efteråt och tog mig en rejäl gråtstund av det mer hulkande slaget. Tankarna bara virvlade i huvudet i stil med "inte blir det någon bebis och inte blir det något drömhus och inte kan jag sköta mitt jobb ordentligt och inte"... Ja ni fattar. Är mentalt utsjasad just nu men sitter och försöker jobba. Behövde vräka ur mig någonstans... Gråter Skicka mig en kram eller två om du har någon över... det kan jag behöva.

Bankbesöket gick egentligen bra så finansiering av huset jag drömmer om har vi... men har vi råd att leva och bo där? det är där avgörandet ligger.... Tror inte det kommer att bli av.

• Iskristall

Kram Lectin!
    Om det inte blir det här huset kommer ni hitta något annat som blir bra för er!

• Lectin
    Iskristall skrev 2014-11-13 16:26:42 följande:

Kram Lectin!
    Om det inte blir det här huset kommer ni hitta något annat som blir bra för er!

Tack Iskristall! Vi bor egentligen bra som vi gör men ett drömhus är ändå ett drömhus och när det finns inom räckhåll är det svårt att blunda. Har inte maken helt med på tåget och kan ju liksom inte bara köra över honom heller.
  • Micka!

Lectin;

Vad jobbigt.....förstår dina tankar! Jag har känt ungefär lika!

Men det blir bättre även fast allt känns som skit just nu......! Men det kan ta lite tid....

Bebisverkstad som inte ger nåt resultat, kan göra en sansad person till en något galen !!!! Men, som sagt...försök att ta det lugnt och saker kommer nog ordna till sig

Skickar över en drös med kramar! :)

• Minxy

Lectin: tuff dag! Mentala kramar får du så många du behöver :)

Jag vet hur det är med drömhus. Vi slogs mot ett annat par i budgivningen och vi VANN! Känslan var ofattbar.

(Men året dessförinnan budade vi på ett annat drömhus och då förlorade vi, vilket jag är tacksam för såhär i efterhand :) )

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea