• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Umeje

Hej!

Får man vara med här?

Är snart 39 år och försöker nu få till mitt och sambons första gemensamma barn, vi har sedan tidigare 2 var. BIM på lördag och naturligtvis gör jag inget annat än försöker hitta tecken på att jag är gravid, men känner nog ärligt talat inte så mycket annorlunda än vanligt så här innan mens... Kanske är brösten lite mer ömma och på ett annat sätt och så är jag galet kvällstrött men det är säkert bara inbillning. Hade lovat mig själv att inte slukas och bara tänka på detta men det är helt klart lättare sagt än gjort! Vill testa nu men vet ju att det är för tidigt... Är vi fler här med BIM till helgen?

• mangoo

Hallåj

När skulle ni ha sex om ägglossningstest visar höjning i dag samt att vi hade sex i går kväll. I dag? I morgon?

• Iskristall

Mangoo: Egentligen är det väl bara att sexa på. Kan väl aldrig bli för mycket om inte mannen har dålig kvalitet och måste "spara" upp så att säga.
    Jag skulle velat ha sex varje dag här i helgen, men så bra fick vi inte till det. Nu hoppas jag att vi fick till det tillräckligt iallafall.

• Iskristall

Mangoo: Ett tillägg... Det är ju dagarna  precis före samt äl-dagen som är de viktigaste dagarna.

• mangoo
    Iskristall skrev 2014-11-17 16:16:41 följande:

Mangoo: Egentligen är det väl bara att sexa på. Kan väl aldrig bli för mycket om inte mannen har dålig kvalitet och måste "spara" upp så att säga.

Jag skulle velat ha sex varje dag här i helgen, men så bra fick vi inte till det. Nu hoppas jag att vi fick till det tillräckligt iallafall.

Ja jag vet men min man är inte lika sugen att köra på VARJE dag. .. han menar... tar det sig så tar det sig...medan jag vill max våra chanser
  • mangoo
    Iskristall skrev 2014-11-17 16:17:39 följande:

Mangoo: Ett tillägg... Det är ju dagarna  precis före samt äl-dagen som är de viktigaste dagarna.

Ja om jag skulle få välja skulle vi sexa o dag och i morgon.. eftersom ägget förmodligen släpper i morgon!
  • mangoo
    Iskristall skrev 2014-11-17 16:17:39 följande:

Ja om jag skulle få välja skulle vi sexa o dag och i morgon.. eftersom ägget förmodligen släpper i morgon!
  • Minxy

Hej och välkommen Umeje!

Ja jag håller med. Det är lättare sagt än gjort att inte bli helt galen och se tecken överallt :/

• Micka!
    Minxy skrev 2014-11-17 13:28:41 följande:
    Då lär maken ha av högsta kvalitet eftersom vi har sex varje dag *s*

Fast jag har hört någonstans att man inte ska ha för ofta, just för att spermakvaliteten kan bli lidande av för frekventa utlösningar. Fast då kanske dom menade 5-6 ggr/dag... Inte lätt att veta!

Vi har hur som helst sex så ofta som vi hinner/har lust :)
    Japp

Har man få spermier så är det bra att kanske ha sex 2-3 dagar emellan, annars 1 gång per dag som gör att spermierna inte blir gamla, och har bättre kvalité! Vi har också sex så ofta vi vill, jag är ju mer på under ägglossningen också, man blir instinktivt mer sugen

Åhhh....snart blir det symtomletning...i helgen säkert  
  • Iskristall

Välkommen umeje! Sorry att jag missade en ny i tråden!

Mangoo: Vi har inte heller haft sex varje dag. Nu hoppas jag att det blev dagen före äl om nu inte äl vart idag. Ibland tänker jag att det är ju många som blir med barn genom att ha sex en gång. Men å andra sidan tänker jag ju fler spermier ju större är chansen att det tar sig!? Det är svårt det där.Man får tro på ödet, är det meningen att det ska ta sig just här och nu så kommer det ske?

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea