• Anonym (Shizzla)

Är det lagligt att drogtesta sin flickvän???

Min kille är så sjukt kontrollerande att han vill drogtesta mig med urinprov!!!! Han har sagt att ställer jag inte upp på detta så är det slut mellan oss för han orkar inte vara sambo med en knarkare!! Men jag vill inte kissa i en kopp och att han skall kontrollera mig såhär så jag undrar om det e lagligt att ställa sånna krav av en privatperson på sin flickvän??? Vill inte att det skall ta slut då jag älskar honom men vill heller inte ställa upp på detta störda beteendet så jag skulle vilja ha svart på vitt att det är olagligt att kräva det.

• Svar på tråden Är det lagligt att drogtesta sin flickvän???
  • Anonym (emmaj)
    HäckHäxan skrev 2014-08-26 20:42:37 följande:
    Och varför inte det? Vad är skillnaden tycker du. Man kan missbruka alla tre och man kan bruka alla tre, bara det att alkohol är lagligt men sjukt farligt och gräs är olagligt men inte lika farligt. Onani/ Sex ja det kan säkert vara farligt, men för de flesta som utövar det hoppas jag ändå att de är ett rent nöje. Om man inte har fyllesex då för det är ju verkligen helt värdelöst. Helt klart bättre att ha sex helt nykter eller på annat som ger bättre effekt än sprit gör.

Hade mörk rom funnits alkoholfri med samma goda smak så hade jag druckit det, för jag älskar rom men har egentligen inget behov av att bli full. Är mycket trevligare och roligare utan sprit tycker jag nog. Men ack vad jävla gott vissa saker är Tungan ute
    Anonym (no way) skrev 2014-08-26 20:34:34 följande:

Ursäkta med dels är slaveri avskaffat dels är alkohol en av dom mest skadliga droger vi har, ligger på nivå med heroin i beroendeaspekten, vad var din poäng nu igen?

*tummen upp*   Precis.
    Narkotika är olagligt och går inte att nyttja normalt, endast att missbruka.
  • HäckHäxan
    Anonym (emmaj) skrev 2014-08-26 20:40:59 följande:
    Nu var det inte till dig jag skrev. Låt anonym(no way) svara för sig själv.
    Hahaha öppen debatt är inte din grej eller blev det bara sådär jobbigt nu? Drömmer
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • Carnitas
    Anonym (emmaj) skrev 2014-08-26 20:40:59 följande:
    Nu var det inte till dig jag skrev. Låt anonym(no way) svara för sig själv.

Jag har all rätt och svara om jag så önskar.
    Då du använder dig av en retorik "du har fel, jag har rätt" = du är drogliberal jag har rätt.

Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Anonym (emmaj) skrev 2014-08-26 20:44:25 följande:

Nej, det går bruka, man kan vara beroende och man kan vara missbrukare.

De flesta har inga problem med att bruka.

Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Anonym (emmaj)
    HäckHäxan skrev 2014-08-26 20:45:38 följande:
    Hahaha öppen debatt är inte din grej eller blev det bara sådär jobbigt nu? Drömmer
    Vadå öppen debatt? Fråga själv på vårdcentralen då? Dom kommer knappast att säga att knark är ofarligt.
    Sen förstår jag inte den typen av argument.
    Jag vill helt enkelt inte att den jag bor med ska använda droger. Har jag inte rätt till tycka det? Jag misstänkte att mitt ex gjorde det men han nekade, Jag valde då att inte tro honom utan valde att göra slut? Har jag inte rätt till det?
    Han ville inte att det skulle vara slut och eftersom jag faktiskt älskade honom så gav jag honom en chans till, om han kunde bevisa för mig att han var ren och att han sökte vård om han inte var det då fick han stanna. Har jag inte rätt till det?

Jag förstår inte riktigt var mitt fel ligger.
  • HäckHäxan
    Anonym (emmaj) skrev 2014-08-26 20:44:25 följande:
    ??? "Narkotika" finns receptbelagt och går absolut att nyttja normalt.... Dessutom finns det substanser som är lagliga i andra länder men inte här, de nyttjas absolut normalt där och lagligt.

Bara för att något är olagligt så betyder inte det att den som använder det missbrukar substansen. PÅ samma sätt som att alkoholister inte bara brukar alkohol de missbrukar den eller menar du att deras nyttjande av denna substans är normal? Folk spelar bort sina pengar, det är lagligt, men ändå finns det många spelmissbrukare. Det är nämligen inte olagligt att spela bort familjens matpengar ( fast jag personligen tycker att de borde få rejält med stryk de som gör så ) Jag hade skadat min partner utan tvekan om den fittat bort våra matpengar i en jackvegas maskin, men det är ju jag det. Hade fan sålt hans rövhål till högstbjudande så han fick jobba ihop de pengar som behövs för att mitt barn skall få mat. Ingen utsätter mitt barn för något sådant ostraffat. Så ser jag på det hela. Sen om personen spelar, knarkar, super upp sina egna pengar skiter jag i, så länge det inte drabbar mig eller mitt barn på något vis får människan göra vad fan den vill med sina egna stålar. Bruka, lev, njut, missbruka inte.
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • Anonym
    HäckHäxan skrev 2014-08-26 20:24:42 följande:
    Ja men man är en person i sig själv eller hur. Inte fan har min partner med att göra hur ofta jag onanerar, om jag röker på då och då, hur många cl sprit jag drack under en kväll eller vad fan jag skriver för sms på min mobil osv. Om man anser att man äger något på det viset så är det dags att söka hjälp, på riktigt.
    Väldigt vanligt här på fl att kvinnor har åsikter om att deras män tittar på porr och onanerar, eller att de dricker för mycket, inte bryr sig om barnen, bara är ute med kompisar osv. Var tycker du gränsen för personlig integritet och familjeansvar går?

• Anonym (emmaj)
    HäckHäxan skrev 2014-08-26 20:55:18 följande:
    ??? "Narkotika" finns receptbelagt och går absolut att nyttja normalt.... Dessutom finns det substanser som är lagliga i andra länder men inte här, de nyttjas absolut normalt där och lagligt.

Bara för att något är olagligt så betyder inte det att den som använder det missbrukar substansen. PÅ samma sätt som att alkoholister inte bara brukar alkohol de missbrukar den eller menar du att deras nyttjande av denna substans är normal? Folk spelar bort sina pengar, det är lagligt, men ändå finns det många spelmissbrukare. Det är nämligen inte olagligt att spela bort familjens matpengar ( fast jag personligen tycker att de borde få rejält med stryk de som gör så ) Jag hade skadat min partner utan tvekan om den fittat bort våra matpengar i en jackvegas maskin, men det är ju jag det. Hade fan sålt hans rövhål till högstbjudande så han fick jobba ihop de pengar som behövs för att mitt barn skall få mat. Ingen utsätter mitt barn för något sådant ostraffat. Så ser jag på det hela. Sen om personen spelar, knarkar, super upp sina egna pengar skiter jag i, så länge det inte drabbar mig eller mitt barn på något vis får människan göra vad fan den vill med sina egna stålar. Bruka, lev, njut, missbruka inte.
    Men då är det skillnad, då är det under observation av en läkare.
    Men bara för att du anser att knark inte är farligt så menar du att jag måste acceptera att min sambo använder det? Jag har inget att säga till om? Får inte göra slut eller något pga det?
  • Carnitas
    Anonym (emmaj) skrev 2014-08-26 20:49:45 följande:
    Vadå öppen debatt? Fråga själv på vårdcentralen då? Dom kommer knappast att säga att knark är ofarligt.
    Sen förstår jag inte den typen av argument.
    Jag vill helt enkelt inte att den jag bor med ska använda droger. Har jag inte rätt till tycka det? Jag misstänkte att mitt ex gjorde det men han nekade, Jag valde då att inte tro honom utan valde att göra slut? Har jag inte rätt till det?
    Han ville inte att det skulle vara slut och eftersom jag faktiskt älskade honom så gav jag honom en chans till, om han kunde bevisa för mig att han var ren och att han sökte vård om han inte var det då fick han stanna. Har jag inte rätt till det?

Jag förstår inte riktigt var mitt fel ligger.

Vem har sagt det är ofarligt?

Eller finns bara orden livsfarligt och ofarligt, och inga där i mellan?
    Det är inte svart och vitt.

Du anser dig äga din partner.

Och struntade i helt vad han sa.

Det säger en hel del om dig och ditt kontrollbehovs.

Hade jag haft dig som sambo/flickvän, så hade jag bara gått och slängt igen dörren efter mig.

Och aldrig kommit tillbaka.

Då ett så integritetskränkande, skulle jag inte acceptera.

• Carnitas
    Anonym (emmaj) skrev 2014-08-26 20:58:31 följande:
    Men då är det skillnad, då är det under observation av en läkare.
    Men bara för att du anser att knark inte är farligt så menar du att jag måste acceptera att min sambo använder det? Jag har inget att säga till om? Får inte göra slut eller något pga det?

Igen en svart och vitt argumentation.

Du gjorde slut då du ansåg stå dig över din pojkvän, och struntade helt i vad denne sa.
    Som sagt vad, du hade aldrig behövt forcera ultimatum till mig.

Då jag hade dragit direkt, märk väl jag tar inga droger heller.

Svar på tråden Är det lagligt att drogtesta sin flickvän???