• Anonym (Shizzla)

Är det lagligt att drogtesta sin flickvän???

Min kille är så sjukt kontrollerande att han vill drogtesta mig med urinprov!!!! Han har sagt att ställer jag inte upp på detta så är det slut mellan oss för han orkar inte vara sambo med en knarkare!! Men jag vill inte kissa i en kopp och att han skall kontrollera mig såhär så jag undrar om det e lagligt att ställa sånna krav av en privatperson på sin flickvän??? Vill inte att det skall ta slut då jag älskar honom men vill heller inte ställa upp på detta störda beteendet så jag skulle vilja ha svart på vitt att det är olagligt att kräva det.

• Svar på tråden Är det lagligt att drogtesta sin flickvän???
  • Michelle 341
    HäckHäxan skrev 2014-08-26 20:55:18 följande:

??? "Narkotika" finns receptbelagt och går absolut att nyttja normalt.... Dessutom finns det substanser som är lagliga i andra länder men inte här, de nyttjas absolut normalt där och lagligt.

Bara för att något är olagligt så betyder inte det att den som använder det missbrukar substansen. PÅ samma sätt som att alkoholister inte bara brukar alkohol de missbrukar den eller menar du att deras nyttjande av denna substans är normal? Folk spelar bort sina pengar, det är lagligt, men ändå finns det många spelmissbrukare. Det är nämligen inte olagligt att spela bort familjens matpengar ( fast jag personligen tycker att de borde få rejält med stryk de som gör så ) Jag hade skadat min partner utan tvekan om den fittat bort våra matpengar i en jackvegas maskin, men det är ju jag det. Hade fan sålt hans rövhål till högstbjudande så han fick jobba ihop de pengar som behövs för att mitt barn skall få mat. Ingen utsätter mitt barn för något sådant ostraffat. Så ser jag på det hela. Sen om personen spelar, knarkar, super upp sina egna pengar skiter jag i, så länge det inte drabbar mig eller mitt barn på något vis får människan göra vad fan den vill med sina egna stålar. Bruka, lev, njut, missbruka inte.

Tummen upp för en sund inställning till livet. Önskar alla vore lika tänkande som du, då hade världen varit så mycket enklare.
  • HäckHäxan
    Carnitas skrev 2014-08-26 21:47:43 följande:

Håller med dig, borde nog göra det också.

Då jag vet med erfarenhet, att man inte kan förklara såna här saker.
    För såna som inte förstår.

Det är lika oförståeligt för dom, som det är för mig att förstå hur man klyver en atom.

Jo du ser man tar en grön atom och en väldigt väldigt liten syl, slår den i mitten på atomen och vips har man kluvit den, gör man det tillräckligt många gånger så har man gjort nanopartiklar av den.

Tycker det är konstigt att jag förstår det, då jag faktisk inte är direkt känd som en empatisk människa, det är liksom inte mitt mest utmärkande personlighetsdrag. Ibland förstår man bara inte varandra och då är det enda att göra att enas om att man absolut inte förstår varandra alls.
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • Anonym (emmaj)
    HäckHäxan skrev 2014-08-26 21:32:07 följande:
    Det behöver han inte, du gör det ypperligt alldeles själv Hur jag än läser så ser jag någon som anser att den äger den andre och har rätt att kräva saker för du inte litar på vad han säger. Det är vad jag ser. Har skrivit det innan, men jag kan upprepa mig, jag hade valt att gå om någon krävde drogtest på mig och jag tar inte droger.
    .
    Jag litade inte på honom för jag visste att han hade missbrukat droger, det tog slut en gång tidigare mellan oss för att han var påverkad hela tiden.
    Nu såg jag tecken på att han hade börjat igen och jag vågade inte ignorera dom.
  • HäckHäxan
    Michelle 341 skrev 2014-08-26 21:48:59 följande:
    Tummen upp för en sund inställning till livet. Önskar alla vore lika tänkande som du, då hade världen varit så mycket enklare.
    {#emotions_dlg.flower} Tack så mycket {#emotions_dlg.flower}  Brukar dock få höra att jag är störd och knäpp och har fel, men det är ju alltid trevlig att det finns människor som uppskattar mitt tänk också. Att jag är udda har jag lärt mig leva med, kommer dö udda för jag föddes sådan.
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • Anonym (Shizzla)

Jag ser att många av er har frågat om jag tar droger??? ja det har hänt men oftast mot ångest som själmedicinering när det jag fått 100% lagligt av psyk inte hjälper. ibland när jag festar med och ibland när jag har svårt att sova. lite Benzo (som jag även får 100% lagligt) lite cb nån gång kanske lite oxy när jag har ont i axeln (läkaren säger ät Ipren, men jag har värk inte inbillningsvärk!)  Sist jag tog starkare grejer som tex. E var flera veckor sedan på fest.

Min kille e däremot så jävla präktig. Men ja älskar honom o han är min klippa men nu hotar han att göra slut om han inte får kontrollera mitt piss!!!

• Piff
    Anonym (emmaj) skrev 2014-08-26 21:04:19 följande:

Jag gjorden inte slut för att jag ansåg att jag stod över honom. Jag gjorde slut för att han ville leva sitt lev på ett annat sätt än jag vill. Jag vill inte ha droger i mitt liv och i mitt hem. Han valde alltså drogerna före mig.

Jag förstår dig, hade gjort på samma sätt.

Självklar får man välja ett liv med en opåverkad partner. Jag antar att du såg tydliga tecken på att han var påverkad och inte bara fick för dig att han kanske hade rökt på en lördag i juli...

Sen tycker jag dessutom att man i ett förhållande ska vara ärliga mot varandra. Vill någon dricka 25 öl så kan han/hon göra det men det ska man kunna vara ärlig med om frågan kommer upp.

Jag kan fråga min sambo vad/vem han smsar för att jag är nyfiken/intresserad, förväntar mig att han svarar ärligt och inte "Jag värnar om min personliga integritet så det tänker jag inte tala om för dig"...
  • HäckHäxan
    Anonym (emmaj) skrev 2014-08-26 21:56:18 följande:
    Jag litade inte på honom för jag visste att han hade missbrukat droger, det tog slut en gång tidigare mellan oss för att han var påverkad hela tiden.
    Nu såg jag tecken på att han hade börjat igen och jag vågade inte ignorera dom.
    Så varför gjorde du inte bara slut utan att kränka honom med ditt krav? Det är väl för tusan bara att göra slut, det är inte svårare än så faktiskt.

VI kan inte förstå varandra du och jag. Du ser redan ner på mig för att jag inte har samma syn på droger som du har och det är okej för min del. Jag för min del har svårt att förstå att jag är den som har bristande empatiförmåga men ändå fattar det här och du till synes räknas som en frisk individ och ändå inte kan förstå hur han måste känt sig över vad du gjorde. Det går absolut över mitt ringa förstånd.

Är som sagt inte någon särskilt empatisk person överlag.
  • Anonym (emmaj)
    HäckHäxan skrev 2014-08-26 22:03:17 följande:
    Så varför gjorde du inte bara slut utan att kränka honom med ditt krav? Det är väl för tusan bara att göra slut, det är inte svårare än så faktiskt.

VI kan inte förstå varandra du och jag. Du ser redan ner på mig för att jag inte har samma syn på droger som du har och det är okej för min del. Jag för min del har svårt att förstå att jag är den som har bristande empatiförmåga men ändå fattar det här och du till synes räknas som en frisk individ och ändå inte kan förstå hur han måste känt sig över vad du gjorde. Det går absolut över mitt ringa förstånd.

Är som sagt inte någon särskilt empatisk person överlag.
    För att han började gråta och ville ha en chans till. Jag tyckte att han förtjänade det men ville också att vi tog det på allvar. Men han vägrade.
    Jag kunde liksom inte bara släppa det, har gett honom så många chanser att fixa det på egen hand och litat på honom men varje gång så svek han mig. Vi har barn som kryper hemma och jag hittar tabletter och hasch på golvet som han vägrar kännas vid. Inte direkt kul.
  • Anonym (What?)
    Anonym (emmaj) skrev 2014-08-26 22:09:29 följande:
    För att han började gråta och ville ha en chans till. Jag tyckte att han förtjänade det men ville också att vi tog det på allvar. Men han vägrade. Jag kunde liksom inte bara släppa det, har gett honom så många chanser att fixa det på egen hand och litat på honom men varje gång så svek han mig. Vi har barn som kryper hemma och jag hittar tabletter och hasch på golvet som han vägrar kännas vid. Inte direkt kul.

Förstår dig till 100 procent! Tycker inte du ska behöva försvara din handling
  • Anonym (What?)
    HäckHäxan skrev 2014-08-26 22:03:17 följande:
    Så varför gjorde du inte bara slut utan att kränka honom med ditt krav? Det är väl för tusan bara att göra slut, det är inte svårare än så faktiskt. VI kan inte förstå varandra du och jag. Du ser redan ner på mig för att jag inte har samma syn på droger som du har och det är okej för min del. Jag för min del har svårt att förstå att jag är den som har bristande empatiförmåga men ändå fattar det här och du till synes räknas som en frisk individ och ändå inte kan förstå hur han måste känt sig över vad du gjorde. Det går absolut över mitt ringa förstånd. Är som sagt inte någon särskilt empatisk person överlag.

Sista meningen skriver jag under på!!
Svar på tråden Är det lagligt att drogtesta sin flickvän???