• Anonym (Shizzla)

Är det lagligt att drogtesta sin flickvän???

Min kille är så sjukt kontrollerande att han vill drogtesta mig med urinprov!!!! Han har sagt att ställer jag inte upp på detta så är det slut mellan oss för han orkar inte vara sambo med en knarkare!! Men jag vill inte kissa i en kopp och att han skall kontrollera mig såhär så jag undrar om det e lagligt att ställa sånna krav av en privatperson på sin flickvän??? Vill inte att det skall ta slut då jag älskar honom men vill heller inte ställa upp på detta störda beteendet så jag skulle vilja ha svart på vitt att det är olagligt att kräva det.

• Svar på tråden Är det lagligt att drogtesta sin flickvän???
  • HäckHäxan
    Anonym (What?) skrev 2014-08-26 22:13:46 följande:

Sista meningen skriver jag under på!!
    Det gör du helt rätt i. Ändå verkar jag ha mer empati än vissa andra i den här tråden, märkligt, fascinerande, lustigt och hyfsat tragiskt. Obestämd
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • Anonym (What?)
    HäckHäxan skrev 2014-08-26 22:17:20 följande:
    Det gör du helt rätt i. Ändå verkar jag ha mer empati än vissa andra i den här tråden, märkligt, fascinerande, lustigt och hyfsat tragiskt. 
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!

Meen! Resten kom inte med ju. Jag skrev oxå att jag ändå gillar många av dina inlägg. :) även om det inte gäller denna tråden men andra.
  • Anonym (Herregud)

Hade jag haft ett äckel till partner som brukat substanser som E på fester hade jag dragit för länge sen. Att inte gå med på ett pissprov är att pissa honom i ansiktet. Lagligt? Ja, han tvingar dig inte så det är såklart inte olagligt, han ger dig ett ultimatum baserat på sunda värderingar. Han vill helt enkelt inte dela livet med en knarkare. Vem fan vill det? Hoppas den stackars killen hittar en ren schysst tjej med ren hjärna och sunda värderingar.

En knarkare kan har dock inte möjligheten att se utanför sina egna behov eftersom självbedrägeri och framför allt egoism talar i alla deras beslut och åsikter.

• Anonym (Hmmm)

Har du inget och dölja så är det ingen fara. Gör provet och dumpa honom direkt efter :)

• Anonym (Hmmm)
    Anonym (Herregud) skrev 2014-08-26 22:53:05 följande:

Hade jag haft ett äckel till partner som brukat substanser som E på fester hade jag dragit för länge sen. Att inte gå med på ett pissprov är att pissa honom i ansiktet. Lagligt? Ja, han tvingar dig inte så det är såklart inte olagligt, han ger dig ett ultimatum baserat på sunda värderingar. Han vill helt enkelt inte dela livet med en knarkare. Vem fan vill det? Hoppas den stackars killen hittar en ren schysst tjej med ren hjärna och sunda värderingar.

En knarkare kan har dock inte möjligheten att se utanför sina egna behov eftersom självbedrägeri och framför allt egoism talar i alla deras beslut och åsikter.

• HäckHäxan
    Anonym (What?) skrev 2014-08-26 22:26:02 följande:

Meen! Resten kom inte med ju. Jag skrev oxå att jag ändå gillar många av dina inlägg. :) även om det inte gäller denna tråden men andra.
    Åh störigt när det blir sådär, har hänt mig med och idag har appen krånglat som tusan så mina inlägg har inte postats, bara laggat och laggat och sen har jag kastats ut. Tack för de orden iaf Det uppskattas. Det är nog svårt att tycka lika i all. En av mina bästa vänner den som jag umgås med mest tycker inte ens nästan samma som mig just gällande droger, för henne är det knark och missbruk hela alltet. Jag har inga problem med att respektera det och accepterar hennes ståndpunkt. Det är helt okej för mig att man tycker olika, världen blir mer intressant så.

Det enda jag tycker är konstigt är att så många förutsätter att man använder saker själv bara för att man har en åsikt som min, alltså de som tycker tvärtemot mig då. Min kompis vet ju att jag inte tar droger, det hade hon märkt riktigt fort om så vore för flera år sen. På samma sätt som hon vet att jag inte äter särskilt mycket mat fast jag är tjock och att jag inte äter godis och annat istället för mat heller, så att en dag när jag väl faktiskt frossade i mig några chokladbitar utbrister fan vad skönt att se dig frossa något sött onyttigt för en gång skull, way to go girl Man lär ju känna varandra och när man känner varandra är saker svåra att dölja utan att någon fattar misstankar enligt min erfarenhet iaf.

Jag hade aldrig fått min medicin om jag brukat eller missbrukat droger. Hade mina test varit positiva så hade min väg mot medicinering för min problematik tagit mycket längre tid. På samma sätt som det faktum att jag aldrig åkte fast när jag faktiskt använde droger samt levde kriminellt gjorde att min utredning tog längre tid att få i kraft. Hade jag åkt fast för något av allt jag gjort så hade vården sett det som mer uppenbara tecken på att jag ev hade adhd. Istället så har jag klarat mig undan och det finns inga prickar på mig, de enda de hade att gå på var ju mitt ord och en dom för grov misshandel som tonåring.

Och nu tappade jag helt tråd och fokus igen och malde på, slutar med det nu då. Förlåt världen
  • Anonym (What?)
    HäckHäxan skrev 2014-08-26 23:08:15 följande:
    Åh störigt när det blir sådär, har hänt mig med och idag har appen krånglat som tusan så mina inlägg har inte postats, bara laggat och laggat och sen har jag kastats ut. Tack för de orden iaf Det uppskattas. Det är nog svårt att tycka lika i all. En av mina bästa vänner den som jag umgås med mest tycker inte ens nästan samma som mig just gällande droger, för henne är det knark och missbruk hela alltet. Jag har inga problem med att respektera det och accepterar hennes ståndpunkt. Det är helt okej för mig att man tycker olika, världen blir mer intressant så. Det enda jag tycker är konstigt är att så många förutsätter att man använder saker själv bara för att man har en åsikt som min, alltså de som tycker tvärtemot mig då. Min kompis vet ju att jag inte tar droger, det hade hon märkt riktigt fort om så vore för flera år sen. På samma sätt som hon vet att jag inte äter särskilt mycket mat fast jag är tjock och att jag inte äter godis och annat istället för mat heller, så att en dag när jag väl faktiskt frossade i mig några chokladbitar utbrister fan vad skönt att se dig frossa något sött onyttigt för en gång skull, way to go girl Man lär ju känna varandra och när man känner varandra är saker svåra att dölja utan att någon fattar misstankar enligt min erfarenhet iaf. Jag hade aldrig fått min medicin om jag brukat eller missbrukat droger. Hade mina test varit positiva så hade min väg mot medicinering för min problematik tagit mycket längre tid. På samma sätt som det faktum att jag aldrig åkte fast när jag faktiskt använde droger samt levde kriminellt gjorde att min utredning tog längre tid att få i kraft. Hade jag åkt fast för något av allt jag gjort så hade vården sett det som mer uppenbara tecken på att jag ev hade adhd. Istället så har jag klarat mig undan och det finns inga prickar på mig, de enda de hade att gå på var ju mitt ord och en dom för grov misshandel som tonåring. Och nu tappade jag helt tråd och fokus igen och malde på, slutar med det nu då. Förlåt världen

Haha i like :)
  • vampyria2

Om inte annat så verkar det väldigt korkat för hur det än är så finns det massor av droger som aldrig ger några utslag på tester så skulle du gå med på att testa dig och det blir negativt så kommer han säkert att sen bara komma och jäklas med dig om att det som sagt finns massor av droger som du kan ha tagit ändå.

Eller så kan det ju bli en falsk trygghet för honom om han inte har mer koll än så, så berätta för honom att det finns inget att vinna på att ta nått jäkla test på dig för att kolla droger, det kommer han aldrig att få reda på om han inte kommer på dig eller om du inte erkänner för honom (om det nu är så att du har testat nått skit).

• vampyria2

Fast om man bara ska svara på frågan så är det ju inte olagligt att säga till sin partner att man begär att denne ska ta ett pissprov om man ska fortsätta tillsammans, så enligt svensklag har han ju rätt att säga det till dig...men det är din fulla rätt att be honom dra åt helvete för att han begär det.

• HäckHäxan
    vampyria2 skrev 2014-08-27 00:13:32 följande:
    Fast om man bara ska svara på frågan så är det ju inte olagligt att säga till sin partner att man begär att denne ska ta ett pissprov om man ska fortsätta tillsammans, så enligt svensklag har han ju rätt att säga det till dig...men det är din fulla rätt att be honom dra åt helvete för att han begär det.
    Precis så!
Svar på tråden Är det lagligt att drogtesta sin flickvän???