• Anonym (Shizzla)

Är det lagligt att drogtesta sin flickvän???

Min kille är så sjukt kontrollerande att han vill drogtesta mig med urinprov!!!! Han har sagt att ställer jag inte upp på detta så är det slut mellan oss för han orkar inte vara sambo med en knarkare!! Men jag vill inte kissa i en kopp och att han skall kontrollera mig såhär så jag undrar om det e lagligt att ställa sånna krav av en privatperson på sin flickvän??? Vill inte att det skall ta slut då jag älskar honom men vill heller inte ställa upp på detta störda beteendet så jag skulle vilja ha svart på vitt att det är olagligt att kräva det.

• Svar på tråden Är det lagligt att drogtesta sin flickvän???
  • HäckHäxan
    Anonym (Fundersam) skrev 2014-08-27 11:30:05 följande:
    SÅ, Häckhäxan, kan du tänka dig att vara tillsammans med en Sverigedemokrat? Eller, du vet ju inte om han verkligen röstar på sverigedemokraterna, för han vill inte berätta det. Däremot går han och lyssnar på deras torgmöten. Men han sa att han inte röstar på sverigedemokraterna.
    Nej. Hade något sådant kommit fram så hade jag gått alternativt bett honom gå. Beror väl lite på hur man bor/ lever osv. Hade löst allt praktiskt så snabbt och enkelt det bara gick och inte diskuterat något mer ön just sånt som måste lösas och delas upp typ. Det är helt omöjligt för mig att dela mitt liv med en Sverige demokrat och jag tänker inte låta mitt barn växa upp med någon som anser att hon är sämre för att hon är tjej och svartskalle. Det är ju helt hjärndött om jag skulle göra det. Då hoppas jag hennes pappa tar strid och ser till att vinna kampen om vårt barn för uppenbarligen så har min hjärna slutat funka och då kan jag inte ses som kapabel att ta hand om mitt barn tycker jag.

Saker kommer alltid fram någon gång även om det kan ta tid spelar ingen roll om de gäller droger, otrohet eller att någon är Sverige demokrat. De kan ta tio år men det kommer fram till slut iaf. Röstar man på SD så lär man ju dela de värderingarna någonstans kommer det lysa igenom och mitt filter kommer snappa upp det. Hoppas ju dock att någon som röstar på SD faktist ger tusan i att inleda en relation med mig. För gör han det så kommer det valet alltid vara ett av de sämsta valen han någonsin gjort.

Så ja någon som röstar på SD kan säkert lura in mig i en relation. Men det kommer komma fram och jag kommer aldrig förlåta och jag kommer hämnas på ett sätt jag finner passande beroende på relationens längd och den skada jag anser personen tillfogat mig. När folk medvetet väljer att trampa på mig så är jag helt enkelt inte särskilt snäll tillbaka. Ett uselt jävla karaktärsdrag, riktigt kasst faktiskt. Som jag ser det så gjorde han ett aktivt val och att jag ger tillbaka är konsekvensen för hans val. Själv fick jag ju inget och det kommer jag aldrig glömma eller förlåta. Lögner är nämligen det absolut värsta jag vet.

Efter att ha läst igenom det där några gånger så vill jag radera allt och bara skriva nej kort och enkelt. Samtidigt så står jag för varenda ord där och jag menar dem. Det är illa nog att det finns människor i min direkta närhet som kommer rösta på SD och att jag flera gånger i veckan funderar på hur jag skall tona ner dom och sen sudda ut dom ur mitt liv på ett naturligt sätt som inte kommer påverka mitt barn. För i sista änden så kommer mitt barns välmående alltid först! Det kommer jag aldrig ifrån. Det finns inget jag inte skulle kunna härda ut så länge det kommer gynna henne kan jag ta vad som helst för egen del. Kan dock inte se hur umgänge med någon som röstar på SD någonsin skulle gynna henne
  • Anonym (Fundersam)
    HäckHäxan skrev 2014-08-27 13:47:58 följande:
    Nej. Hade något sådant kommit fram så hade jag gått alternativt bett honom gå. Beror väl lite på hur man bor/ lever osv. Hade löst allt praktiskt så snabbt och enkelt det bara gick och inte diskuterat något mer ön just sånt som måste lösas och delas upp typ. Det är helt omöjligt för mig att dela mitt liv med en Sverige demokrat och jag tänker inte låta mitt barn växa upp med någon som anser att hon är sämre för att hon är tjej och svartskalle. Det är ju helt hjärndött om jag skulle göra det. Då hoppas jag hennes pappa tar strid och ser till att vinna kampen om vårt barn för uppenbarligen så har min hjärna slutat funka och då kan jag inte ses som kapabel att ta hand om mitt barn tycker jag.

Saker kommer alltid fram någon gång även om det kan ta tid spelar ingen roll om de gäller droger, otrohet eller att någon är Sverige demokrat. De kan ta tio år men det kommer fram till slut iaf. Röstar man på SD så lär man ju dela de värderingarna någonstans kommer det lysa igenom och mitt filter kommer snappa upp det. Hoppas ju dock att någon som röstar på SD faktist ger tusan i att inleda en relation med mig. För gör han det så kommer det valet alltid vara ett av de sämsta valen han någonsin gjort.

Så ja någon som röstar på SD kan säkert lura in mig i en relation. Men det kommer komma fram och jag kommer aldrig förlåta och jag kommer hämnas på ett sätt jag finner passande beroende på relationens längd och den skada jag anser personen tillfogat mig. När folk medvetet väljer att trampa på mig så är jag helt enkelt inte särskilt snäll tillbaka. Ett uselt jävla karaktärsdrag, riktigt kasst faktiskt. Som jag ser det så gjorde han ett aktivt val och att jag ger tillbaka är konsekvensen för hans val. Själv fick jag ju inget och det kommer jag aldrig glömma eller förlåta. Lögner är nämligen det absolut värsta jag vet.

Efter att ha läst igenom det där några gånger så vill jag radera allt och bara skriva nej kort och enkelt. Samtidigt så står jag för varenda ord där och jag menar dem. Det är illa nog att det finns människor i min direkta närhet som kommer rösta på SD och att jag flera gånger i veckan funderar på hur jag skall tona ner dom och sen sudda ut dom ur mitt liv på ett naturligt sätt som inte kommer påverka mitt barn. För i sista änden så kommer mitt barns välmående alltid först! Det kommer jag aldrig ifrån. Det finns inget jag inte skulle kunna härda ut så länge det kommer gynna henne kan jag ta vad som helst för egen del. Kan dock inte se hur umgänge med någon som röstar på SD någonsin skulle gynna henne
    Kul att du ser likheterna i att vara tillsammans med en SD:are och en missbrukare. Man måste vara ok i relationen. Dock tyckte du att emma var ett psyko men det tyckte inte jag.

I övrigt brukar jag läsa dina inlägg i andra trådar och jag tycker slående ofta samma som dig!
  • Drottningen70

Nej det är inte olagligt att ställa ett ultimatum att få drogtesta sin partner. Det är heller inte olagligt att partnern utifrån den förfrågan ber vederbörande att hoppa och skita.

Tämligen beklämmande att TS känner att hon behöver lagstöd för att stå på sig.

• Jennie med ie
    Anonym (emmaj) skrev 2014-08-26 19:48:47 följande:
    Jag misstänkte att han använde droger, såg tecken på det. Vad skulle jag ha gjort annorlunda? Alla undviker den frågan. Skulle jag ha dumpat honom utan att ge honom en chans?
    Jag hade nog gjort som du. Hade jag haft anledning att misstänka missbruk hade jag också velat få svart på vitt, inte för att jag tror mig äga hans kropp utan för att jag inte vill leva med någon som missbrukar utan i så fall gjort vad jag kunnat för att han skulle ta emot hjälp för det. Hade han valt att inte ta ett test hade jag nog då utgått från att mina misstankar stämmer... 
  • Carnitas
    Anonym (Fundersam) skrev 2014-08-27 11:30:05 följande:
    SÅ, Häckhäxan, kan du tänka dig att vara tillsammans med en Sverigedemokrat? Eller, du vet ju inte om han verkligen röstar på sverigedemokraterna, för han vill inte berätta det. Däremot går han och lyssnar på deras torgmöten. Men han sa att han inte röstar på sverigedemokraterna.

Haha, så klart man kan man vara ihop med en som röstar SD.

Alla är ju inte rasister i SD 

De flesta är helt vanliga människor, som helt enkelt är trötta på att vi inte har någon invandrarpolitik.

Mer än att ta in så många vi kan.

Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • HäckHäxan
    Anonym (Fundersam) skrev 2014-08-27 14:05:04 följande:
    Kul att du ser likheterna i att vara tillsammans med en SD:are och en missbrukare. Man måste vara ok i relationen. Dock tyckte du att emma var ett psyko men det tyckte inte jag.

I övrigt brukar jag läsa dina inlägg i andra trådar och jag tycker slående ofta samma som dig!
    Har jag verkligen skrivit att hon är ett psyko? Det ber jag nämligen gärna om ursäkt för, jag brukar sällan kalla andra för psyko alls. Det krävs lite mer än ett kontrollbehov av en partner för att jag skall kalla någon psyko annars. Har dock huvudvärk from hell så jag tänker inte ens försöka gå tillbaka och kolla det just nu.

Klart man måste vara ok i relationen. För mig och jag kan faktiskt bara tala för mig själv, så är lögner det som förstör, alltså förstör mer än droger måste göra för droger måste inte förstöra relationen. Men lögner gällande drogerna lär absolut förstöra i det långa loppet.

Men jag hade aldrig hämnats på en pundare, det är helt meningslöst och ger inget.

Tycker dock fortfarande att det är kränkande att kräva drogtest av sin partner, på samma sätt som det är kränkande att kräva att få läsa i någons mobil, läsa någons dagbok oavsett om det är under krav eller man bara tjuvläser. Gissar att vi ser olika på vad som är kränkande. Är man så säker på att den andra missbrukar så kan man välja att gå... Allt måste inte bevisas, det är liksom okej att göra slut bara för att man faktiskt vill göra slut.

Tror dessutom jag hade velat skjuta mig själv i foten om jag lyckades inleda en relation med en SD sympatisör, det hade lätt hamnar på min topp lista över de klantigaste sakerna ever och då har jag gjort en hel del saker, säkert massor, som andra skulle se som mycket klantigare än en relation med någon som röstar på SD. Men jag hade nog kallat det för mitt livs största misstag jag.
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • HäckHäxan
    Carnitas skrev 2014-08-27 17:40:47 följande:

Haha, så klart man kan man vara ihop med en som röstar SD.

Alla är ju inte rasister i SD 

De flesta är helt vanliga människor, som helt enkelt är trötta på att vi inte har någon invandrarpolitik.

Mer än att ta in så många vi kan.

Tala för dig själv. Alla kan inte det som tex jag då.
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • Carnitas
    HäckHäxan skrev 2014-08-28 02:10:58 följande:
    Tala för dig själv. Alla kan inte det som tex jag då.

Jo, det tror jag faktiskt att du skulle kunna.

Då många folk som röstar på SD, inte egentligen är SD.

Personligen skulle jag aldrig rösta på SD, fast än jag tycker vi bör se över invandrarpolitiken.

Just för de är så jävla konservativa.

Många fattar inte detta, vet på flashback så har det diskuterats SD och narkotikapolitik.

En del blir chockade i vad SD vill ta landet i den frågan.

SD är ett part som gärna vill sparka på den som ligger.

Men folk är dumma och fattar itne vad dom röstar på, det är därför jag tror du skulle kunna vara ihop med den sådan.

För det räcker du informerar dom alla saker Sd vill, så kommer de aldrig mer rösta på SD.

Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • HäckHäxan
    Carnitas skrev 2014-08-28 02:17:19 följande:

Jo, det tror jag faktiskt att du skulle kunna.

Då många folk som röstar på SD, inte egentligen är SD.

Personligen skulle jag aldrig rösta på SD, fast än jag tycker vi bör se över invandrarpolitiken.

Just för de är så jävla konservativa.

Många fattar inte detta, vet på flashback så har det diskuterats SD och narkotikapolitik.

En del blir chockade i vad SD vill ta landet i den frågan.

SD är ett part som gärna vill sparka på den som ligger.

Men folk är dumma och fattar itne vad dom röstar på, det är därför jag tror du skulle kunna vara ihop med den sådan.

För det räcker du informerar dom alla saker Sd vill, så kommer de aldrig mer rösta på SD.

Om personen ljuger för mig så ja då skulle jag kunna vara ihop med någon som röstar på SD. Jag klargör rätt klart för min omvärld att jag inte är intresserad av att umgås med människor som röstar på SD. Har haft det stående på en presentation på en annan sida också och helt enkelt bett folk som röstar på SD hopa över att ta kontakt med mig, för det är slöseri med min och deras tid och idiotiskt från start.

Visst kan man få folk att tänka om, det fick jag i maj till eu valet. Folk stirrar sig blinda på invandrarfrågan och då är det enda de ser att invandrare blir miljonärer på alla bidrag de får i sverige och så ser de inget annat av SD politik, som tex kärnpunkten att sparka på de som ligger ner redan är en asbra grej oavsett varför personen ligger ner.

Klart de blir chockade när de får fakta i nyllet på vad SD vill göra med vårt land. Samtidigt och jag vet om att detta är ytterligare ett av mina kassa karaktärsdrag ( jag har en del och är inte blind för dem ) iaf jag fixar inte att umgås med folk som inte kan tänka själva, som inte kan ifrågasätta saker, tänka utanför lådan eller har iaf någon form av panorama seende iaf i någon fråga om än inte alla. Det skrämmer mig att min sexåring tänker och funderar mer på saker än vad många vuxna gör. Senast idag sa just ett annat barns mamma till mig att jisses vad hon tänker och drar tråden långt i tanken och föreställer sig andras vinkel och känsla av saker. 

Jag hoppas iaf att någon dum SD sympatisör aldrig involverar sig känslomässigt med mig, för allas skull inklusive min egen då.
  • Anonym (?)

säger han att det är lagligt?
    o andra sidan så får han göra slut över precis vad han vill, det har inget mad lagligt eller inte att göra

Svar på tråden Är det lagligt att drogtesta sin flickvän???