• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • S1528
    Madelen b skrev 2015-01-17 11:06:26 följande:
    Fy halsbränna är så jobbigt:( hade jättemycket med sonen oxå:(

Ja jag har oxå namn men sambon säger

varken bu eller bä, han har gett ett alternativ men det vägrar jag haha! Inte lätt, men tror jag vinner tillslut;P
    Jag önskar att jag hade ett namn som kändes "rätt" direkt :/ jag har iallafall kört mig att man inte skall diskutera namn med släkten, för det är så många som ska tycka. Och för min del slutade det senast med att jag blev lite ledsen när mitt favoritnamn blev totalsågat :/
  • mandalii
    Emmadee skrev 2015-01-17 09:02:31 följande:

Vecka 28 idag då. 90 dagar kvar till BF. Tiden rullar på

Jag mår riktigt bra. Piggare än tidigare och känner att kroppen är relativt snäll mot mig.

Kul, då ligger vi lika! Gick också in i vecka 28 idag. Tjoho, närmar sig nu : )

Mina bröst har börjat läcka mjölk nu på nätterna. Rinner lite och bildar små fläckar på täcke och lakan. Då vet man ju att de funkar iallafall, haha.
  • Madelen b
    S1528 skrev 2015-01-17 11:10:11 följande:
    Jag önskar att jag hade ett namn som kändes "rätt" direkt :/ jag har iallafall kört mig att man inte skall diskutera namn med släkten, för det är så många som ska tycka. Och för min del slutade det senast med att jag blev lite ledsen när mitt favoritnamn blev totalsågat :/
    Alla har åsikter om allt, och detär bara din familj de skall kännas rätt för! Men jag vet precis hur du menar!

Min släkt vågar nog inte såga mig, dels blir jag förbannad men sedan vet dem att deras åsikter rör mig inte för fem öre!

Sedan när man har bestämt ett namn och lär känna barnet så kommer vilket namn man än valt vara det "rätta" namnet då namnet växer med barnet:)

Så kommer bli toppen vilket ni än väljer!!
  • S1528
    Madelen b skrev 2015-01-17 13:30:50 följande:
    Alla har åsikter om allt, och detär bara din familj de skall kännas rätt för! Men jag vet precis hur du menar!

Min släkt vågar nog inte såga mig, dels blir jag förbannad men sedan vet dem att deras åsikter rör mig inte för fem öre!

Sedan när man har bestämt ett namn och lär känna barnet så kommer vilket namn man än valt vara det "rätta" namnet då namnet växer med barnet:)

Så kommer bli toppen vilket ni än väljer!!
    Nä det är klart.. Men jag börjar bara bli så trött på att alla ska tycka saker jämt..

Det är nog graviditeten som gör det, men jag blir irriterad precis som vanligt, skillnaden är att jag har mycket lättare för att bita ifrån än annars. Det är både frustrerande och jävligt skönt på samma gång.
  • Hanna 681

Någon som vet när statistik för namn år 2014 kommer? Har två namn som vi funderar på, men inget som är bestämt ännu.

• lais
    S1528 skrev 2015-01-17 08:54:04 följande:

God morgon tjejer!

Hur mår ni?

Idag har jag 100 dagar kvar till BF :) Äntligen nedräkning istället för uppräkning!

Blev lite orolig igår kväll då jag hade små stickningar och av och till lite ont i nedre delen av magen. Jag övervägde att ringa förlossningen och fråga.. Kändes som någonting var ordentligt konstigt, men sedan somnade jag och nu känner jag ingenting. Men kommer det tillbaka får jag nog se till att dom kollar tappen osv :/

OH! Här firar vi oxå hundradagars idag
  • amandanS

Imorgon 80 dagar kvar för min del, 200 dagar har då gått... Helt galet :) Längtar som sjutton och igår var det vi som åkte till förlossningen, hade inte känt av den lille sedan tidigare på torsdagen hur jag än drack isvatten, puffade och knuffade på honom! Skitjobbigt så sambon gick och ringde, fick komma in direkt och satt med Ctg en halvtimme och sedan ultraljud, men allt såg bra ut som tur va :) och idag ganska livat igen! :)

På måndag till Ikea med 2 till gravida och handla de sista inför ankomsten :D

• Mars12

Här har vi åkt på världens magsjuka! Man blir så himla sliten. Nåt speciellt man bör tänka på när man är magsjuk och gravid?

• S1528
    Mars12 skrev 2015-01-17 16:59:43 följande:

Här har vi åkt på världens magsjuka! Man blir så himla sliten. Nåt speciellt man bör tänka på när man är magsjuk och gravid?

Vatten vatten vatten.. Citronvatten är bra om man kräks och vätskan inte vill stanna kvar i magen, slinker ner lite lättare. Har dock inget vetenskapligt belägg för det :)

Krya på dig!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)