• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Bell13
    emmasdag skrev 2015-01-16 12:13:23 följande:
    Så kul o få hem vagnen!!! Har ni fixat det mesta inför bebis ankomst? Jag har fortfarande inte bestämt mig för vagn.. Såhär svårt va det inte med dottern ;) Själv går jag in i vecka 29 idag! Känns overkligt! Men som vi längtar efter lillebror nu!
    Vi har fixat det mesta. Är i valet och kvalet gällande skötbord vet inte om det är nödvändigt. Skulle gärna vilja köpa ett iofs
  • Sallysally

Åh jag var med i bf april 2014 tråden och var tvungen att titta in till er här och önska er lycka till:) nu e min dotter 9 mån... Ni har ngt underbar framför er.

• emmasdag
    Bell13 skrev 2015-01-17 17:22:45 följande:

Vi har fixat det mesta. Är i valet och kvalet gällande skötbord vet inte om det är nödvändigt. Skulle gärna vilja köpa ett iofs

Så skönt! Vi hade skötbord till dottern, men det stod då på ovanvåningen i huset vi bodde i. Det användes i början, men inte mycke sen.. Men nu, till lillebror ska vi ha skötbord, o det kommer stå på hans rum brevid vårat, på rätt våning. Jag resonerar som så att det är skönt o ha alla sådana saker samlade, plus att det är kul o handla ;)
  • Smulu

Hoppar in i tråden :)

Minns inte om jag skrivit i den nån gång i början? Lång tråd :)

Bebis är beräknad att titta ut den 5:e april. Stora syster fyller år 1:a april (hon var också beräknad till 5:e april), Morfar fyller 2:a april och jag den 14:e april... Undrar just om bebis får sin egna dag?

Längtar så efter att få hålla om bebis!! <3

Ni andra i tråden, var i Världen håller ni hus? Vore så skoj om nån bodde så det gick att ta barnvagns promenader i vår :) jag bor i Göteborg och kommer hålla hus i Slottsskogen mestadels men även på caféer och öppna förskolor runt om i stan.

• Linaslus

Jag har oxå precis passerat 100. Jag har 98 dagar kvar idag. Nu är det verkligen nedräkning.

Ang. namn har vi faktiskt redan enats om ett namn. Det kommer bli en liten Noel. Känns klockrent för oss båda. Så skönt, våran första son var namnlös i 3 mån och det gör jag gärna inte om. Mycket lättare med tjejnamn

• Bell13
    emmasdag skrev 2015-01-17 18:50:13 följande:
    Så skönt! Vi hade skötbord till dottern, men det stod då på ovanvåningen i huset vi bodde i. Det användes i början, men inte mycke sen.. Men nu, till lillebror ska vi ha skötbord, o det kommer stå på hans rum brevid vårat, på rätt våning. Jag resonerar som så att det är skönt o ha alla sådana saker samlade, plus att det är kul o handla ;)
    Jag tänkte också att det är bra att ha alla sådana saker samlade. Med första dottern hade jag skötbord men inte med andra.

Ska nog kolla lite på blocket om det finns några fina. Babyskydd har vi inte handlat men det tänkte vi köpa ett begagnat.

Det är 74 dagar kvar nu
  • S1528
    Linaslus skrev 2015-01-17 23:37:17 följande:

Jag har oxå precis passerat 100. Jag har 98 dagar kvar idag. Nu är det verkligen nedräkning.

Ang. namn har vi faktiskt redan enats om ett namn. Det kommer bli en liten Noel. Känns klockrent för oss båda. Så skönt, våran första son var namnlös i 3 mån och det gör jag gärna inte om. Mycket lättare med tjejnamn

Jag känner precis tvärt om, har massor av pojknamn som jag skulle kunna tänka mig, men inte ett enda flicknamn som känns helt hundra!

Söker ett kort namn, ovanligt men inte för ovanligt, men det känns som att det rätta aldrig vill "ploppa upp" :/
  • Sallysally
    S1528 skrev 2015-01-18 09:17:46 följande:

Jag känner precis tvärt om, har massor av pojknamn som jag skulle kunna tänka mig, men inte ett enda flicknamn som känns helt hundra!

Söker ett kort namn, ovanligt men inte för ovanligt, men det känns som att det rätta aldrig vill "ploppa upp" :/

Ellvi ?
  • S1528
    Sallysally skrev 2015-01-18 09:26:08 följande:
    Ellvi ?
    Lite för modernt tror jag :/ Tänker mig något liknande typ Ella, Svea, Tyra, Siri, Iris, Ylva osv.. Men det är så himla svårt!
  • Linc
    S1528 skrev 2015-01-18 09:51:46 följande:

Lite för modernt tror jag :/ Tänker mig något liknande typ Ella, Svea, Tyra, Siri, Iris, Ylva osv.. Men det är så himla svårt!

Inez är ett fint flicknamn tycker jag men här hemma har vi enats om My. Och döm om vår förvåning när jag kollade namnsdag för My och det är den 16e April samma dag som vi är beräknade till! :D
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)