• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • S1528
    Madelen b skrev 2015-01-18 17:39:29 följande:
    Haha ja du får göra det;)

Här kommer de dröja innan vi gifter oss plus att ja vette tusan om ja vill ta hans efternamn;)

Därför får ungarna mitt( plus att ja sköter alla papper) ;)
    Ja om man inte planerat att gifta sig inom det närmaste kan jag förstå att man ger två efternamn, det underlättar säkert lite av "hanteringen" när det är papper och grejer inblandat och om man som förälder behöver legitimera sig..

Jag har den stora turen att ha hittat en sambo med ett fint efternamn som jag kan tänka mig att heta, men hade han hetat typ Svensson vetesjutton om jag hade velat göra besväret att byta ;)
  • amandanS

Vi kommer troligtvis ha tilltalsnamn och ett mellannamn efter sambons pappa och sambons efternamn.. Tycker det räcker :)

Sambons efternamn finns för övrigt som släktnamn även på min pappas sida, så det gör det inte alls konstigt för min del att vid ev giftermål i framtiden ta hans :)

• Sommarsnö

Apropå giftermål; kom ihåg att anmäla faderskapet ni som inte är gifta. Vi gjorde det nu i veckan. Skönt att ha det klart innan barnet kommer.
    Ett annat tips också; tänk på att sambor inte ärver varandra. Om man skriver testamente kan man testamentera bort så att barnet bara får arvslotten men allt går inte att testamentera bort. Något att tänka på så man inte hamnar i sitsen att den ev efterlevande måste sälja hus och hem för att barnet ärvt det.

• Hanna 681
    S1528 skrev 2015-01-18 17:48:33 följande:
    Ja om man inte planerat att gifta sig inom det närmaste kan jag förstå att man ger två efternamn, det underlättar säkert lite av "hanteringen" när det är papper och grejer inblandat och om man som förälder behöver legitimera sig..

Jag har den stora turen att ha hittat en sambo med ett fint efternamn som jag kan tänka mig att heta, men hade han hetat typ Svensson vetesjutton om jag hade velat göra besväret att byta ;)
    Mina barn har mitt efternamn. Är gift, men har inte velat ta mannens efternamn.
  • ullin
    Bell13 skrev 2015-01-18 17:18:09 följande:

Har idag fått gröna flytningar. Är det läge att ringa förlossningen eller väntar jag till mvc öppnar imorgon?

Ring och rådfråga. Bättre en gång för mycket och så slipper du kanske en orolig natt?
  • Freje

Vi har också sjå att bestämma vad lillasyster ska heta. Förslag finns men inget känns helt rätt ännu. Vi vill ha ett enkelt o klassiskt namn. Jag gillar Emma, Elsa och Linnea. Men har ett par till som jag klurar på. Förmodligen hittar vi rätt först när vi ser henne

• Emmadee

Vi har problem med både för och efternamn.

Att barnet ska heta mitt efternamn kommer inte på fråga (enligt mig). Jag har min ex-mans efternamn så det känna helt fel. Jag vill att barnet ska heta sambons efternamn, men sambon gillar inte sitt efternamn. Han funderar på om han inte ska byta till det namn som finns på hans pappas sida.

Vi har ett flicknamn som vi enats om, men jag är ändå inte helt säker att det är rätt. Pojknamn har sambon ett som han är bombsäker på som jag försöker ta till mig och gilla.

• Bell13
    ullin skrev 2015-01-18 20:54:59 följande:
    Ring och rådfråga. Bättre en gång för mycket och så slipper du kanske en orolig natt?
    Har tid till bm på torsdag och vi tar en odling då så tydligen inte jätteakut. Väldigt obehagligt då det går igenom jeansen och det är bara ofräscht.
  • Linc
    Emmadee skrev 2015-01-19 08:28:55 följande:

Vi har problem med både för och efternamn.

Att barnet ska heta mitt efternamn kommer inte på fråga (enligt mig). Jag har min ex-mans efternamn så det känna helt fel. Jag vill att barnet ska heta sambons efternamn, men sambon gillar inte sitt efternamn. Han funderar på om han inte ska byta till det namn som finns på hans pappas sida.

Vi har ett flicknamn som vi enats om, men jag är ändå inte helt säker att det är rätt. Pojknamn har sambon ett som han är bombsäker på som jag försöker ta till mig och gilla.

Precis så är vår situation med efternamnet! Min sambo har precis bytt till sin mors efternamn som är otroligt fint så det kommer vår bebis att få heta :)
  • S1528
    Bell13 skrev 2015-01-19 09:10:54 följande:
    Har tid till bm på torsdag och vi tar en odling då så tydligen inte jätteakut. Väldigt obehagligt då det går igenom jeansen och det är bara ofräscht.
    Du är inte ensam.. Visserligen så är mina inte gröna, men väldigt rikliga och jag blir tvungen att använda trosskydd var eviga dag annars blir trosorna genomblöta efter bara någon timme. Känner mig löjligt ofräsch ibland :(
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)