En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Vi kommer troligtvis ha tilltalsnamn och ett mellannamn efter sambons pappa och sambons efternamn.. Tycker det räcker :)
Sambons efternamn finns för övrigt som släktnamn även på min pappas sida, så det gör det inte alls konstigt för min del att vid ev giftermål i framtiden ta hans :)
Apropå giftermål; kom ihåg att anmäla faderskapet ni som inte är gifta. Vi gjorde det nu i veckan. Skönt att ha det klart innan barnet kommer.
Ett annat tips också; tänk på att sambor inte ärver varandra. Om man skriver testamente kan man testamentera bort så att barnet bara får arvslotten men allt går inte att testamentera bort. Något att tänka på så man inte hamnar i sitsen att den ev efterlevande måste sälja hus och hem för att barnet ärvt det.
Har idag fått gröna flytningar. Är det läge att ringa förlossningen eller väntar jag till mvc öppnar imorgon?
Vi har också sjå att bestämma vad lillasyster ska heta. Förslag finns men inget känns helt rätt ännu. Vi vill ha ett enkelt o klassiskt namn. Jag gillar Emma, Elsa och Linnea. Men har ett par till som jag klurar på. Förmodligen hittar vi rätt först när vi ser henne
Vi har problem med både för och efternamn.
Att barnet ska heta mitt efternamn kommer inte på fråga (enligt mig). Jag har min ex-mans efternamn så det känna helt fel. Jag vill att barnet ska heta sambons efternamn, men sambon gillar inte sitt efternamn. Han funderar på om han inte ska byta till det namn som finns på hans pappas sida.
Vi har ett flicknamn som vi enats om, men jag är ändå inte helt säker att det är rätt. Pojknamn har sambon ett som han är bombsäker på som jag försöker ta till mig och gilla.
Vi har problem med både för och efternamn.
Att barnet ska heta mitt efternamn kommer inte på fråga (enligt mig). Jag har min ex-mans efternamn så det känna helt fel. Jag vill att barnet ska heta sambons efternamn, men sambon gillar inte sitt efternamn. Han funderar på om han inte ska byta till det namn som finns på hans pappas sida.
Vi har ett flicknamn som vi enats om, men jag är ändå inte helt säker att det är rätt. Pojknamn har sambon ett som han är bombsäker på som jag försöker ta till mig och gilla.